Matsibooy Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hvis min ps3 tar kvelden, får jeg hevet kjøpet på eb games/gamestop? Ps3'n er kjøpt i Danmark i en eb games butikk. Lenke til kommentar
Nicodemus Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 Hei Jeg kom hjem fra Barcelona i dag,og da jeg skulle skru på ps3`en så får jeg ikke opp noe bilde...Det er strøm på maskinen,og alt virker egentlig ok,men jeg får altså ikke inn noe bilde.Jeg lurer på om det kan være et lynnedslag som har grilla noe på maskinen.Jeg syns bare det er litt merkelig at det er strøm,men ingen bilde.Er det noen som har en anelse om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
laserdad Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ahem.. har du sjekka at hdmi/video kabelen sitter som den skal? At TV er ok? Tipper at hvis det var lynet ville du hatt det samme som meg, en pen kloss som ikke funker som annet enn brevvekt.. Lenke til kommentar
Nicodemus Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hehe,det kan nok stemme ja..du har min medfølelse for din "døde" playstation.Jeg sjekket at alt var ok,TV og kabler,men fikk altså ikke opp bilde.Men etter en stund så fikk jeg den faktisk til å virke,men jeg måtte bruke kabelen som følger med (rød,gul og hvit kabel). Men det virket heller ikke til å begynne med,det jeg måtte gjøre først var: 1 Skru av hovedbryteren på maskinen og så på igjen 2 så måtte jeg holde inne av/på knappen til jeg hørte et "pip" nummer to (du bare holder knappen nede helt til den "piper" for andre gang) 3 Så ventet jeg noen sekunder,før jeg skrudde av hovedbryteren,og så på igjen.Deretter gjorde jeg akkurat det samme,holdt inne av/på knappen til den "pipet" to ganger. Først da fikk jeg signal igjen(men bare med den rød,gul og hvite kabelen vel og merke)Får fortsatt ikke signal på hdmi kabelen :| (kanskje hdmi kabelen bare har tatt kvelden,rett og slett) Håper dette kanskje kan hjelpe andre med samme problem! Og takk for svar laserdad Lenke til kommentar
laserdad Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 ..bump! Tenkte bare jeg skulle informere om at jeg fikk ny maskin på garanti, selv om det var lynnedslag som tok livet av den! Jeg ventet til etter ferien (slik at jeg ikke kom trekkende dagen etter stormen), og leverte den inn med beskjed om at den bare sa "poff" i det jeg skulle skru den på. Litt over en måned med ventetid og plaging av stakkars butikkansatte senere kom det jaggumeg ny maskin. Digg!!! Lenke til kommentar
Prips Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Litt oppklaring i forhold til dette med service på Playstation 3. 1. Man har ikke krav på leieprodukt i under service tiden. Man kan kun kreve leieprodukt på reparasjoner av produkter som anses som "nødvendige" altså vaskemaskin, tv mobil etc (ett spørsmål om skjønn, PS3 er ikke som en nødvendighet og regne). 2. Servicetiden på maskinene varierer.De sendes alle til Nordisk film, men 60 GB versjonen f.eks er jo utgått. Så disse er det manko på. I perioder har det også vært mangel på 40 GB versjonen. I utgangspunktet bør man henvende seg til butikken etter 1.mnds tid. Butikken purrer da på Nordisk film. Det er likevel viktig at man er høflig og hyggelig. Da får man faktisk bedre hjelp. 3. Maskinene blir IKKE reparert, men byttet ut. 4. En reparasjon skal i følge forbrukerkjøpsloven skje innen rimelig tid og uten kostnad for forbrukeren. Innen rimelig tid kan være forskjellig. Har man f.eks en Ferrari så er det ikke like mye deler tilgjengeligt som til en Opel. 5. Smartingen som fikk lynskade dekket på garantien hadde IKKE fått denne igjennom dersom han hadde nevnt dette for forhandleren. Normalt kan man se store sorte "brente" merker på elektronikken når lyn\overspenning har vært borti, men ettersom PS3 maskinene IKKE repareres så er det lite sannsynligt at Nordisk Film faktisk åpner dem. Ett lite smutthull i systemet dems Lenke til kommentar
NinJaFLiPP Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hehe , dem har da fluss av maskiner å ta av.. Men du sier noe feil her.. Dem reparer faktisk maskinene. men dette blir gjort tregt. Jeg har nettopp fått vite at jeg får en ny ps3 ,80GB.. istede for den 40gb jeg leverte inn i juli! Tok for lang tid , så jeg ringte å purret.. Da fikk jeg vite at nordisk film ikke var påbegynt repp \ ikke påbegynt å tenke på min ps3! Så kommer da den nye 80gb ps3 med dualshock i posten Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Lynnedslag dekkes overhode ikke av garanti, men derimot er det en del innboforsikringern som dekker lynnedslag. Mulig man må ut med en liten egenandel, men det blir jo billigere enn å kjøpe en ny konsol. Lenke til kommentar
Coraxx Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Akkurat vært igjennom dette. Leverte min inn, den ble sendt til Japan for destruksjon. Etter 4 uker fikk jeg en flunkene ny 60 gb . Lykke til Lenke til kommentar
NinJaFLiPP Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Er jo ingen som sier at dem dekker lynnedslag. Men poenget var at dem åpner ikke maskinen å fikser den , istede for sender dem ut ny ps3. å reparerer den innsendte ps3'n i sitt eget tempo.. Dem hiver jo ikke alle ps3'ne som blir feil med.. Det hadde jo ført til mer tap enn gevinst.. Men dem blir nok å merke at alt av komponenter på hk'et er brent til slutt Men du får jo en ny ps3 selvom.. Da dem ikke utfører repp før lenge etter ny er sendt ut! Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hei! Har samme probleme som trådstarter med 60 gb versjonen. Problemet er at jeg kjøpt ps3en min fra elprice.no, like før jul, og jeg finner ikke kvitteringen. Men jeg har jobbet i butikk før, og vet at elektroniske kvitteringer blir liggende på systemet en stund. Noen som vet åssen mine sjanser er for garanti? Lenke til kommentar
eikr3 Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Hei!Har samme probleme som trådstarter med 60 gb versjonen. Problemet er at jeg kjøpt ps3en min fra elprice.no, like før jul, og jeg finner ikke kvitteringen. Men jeg har jobbet i butikk før, og vet at elektroniske kvitteringer blir liggende på systemet en stund. Noen som vet åssen mine sjanser er for garanti? jobber i elektronikkbransjen selv. Og såvidt jeg er klar over er jo elprice også pliktig til å ha kvitteringene arkivert i et visst anntall år som andre. eller tar jeg helt feil? slik det fungerer hos oss er vi nødt til å legge inn kundenavn før vi kan gjennomføre salgeet, såfremt det ikke gjelder småting som ledninger osv. ¨Når jeg leverte min inn sa de jeg måtte ha med kvittering på at jeg hadde kjøpt den. Så jeg hadde den med når jeg leverte den. Men jeg spurte jo om de hadde den i systemet, da svarte de jo ja Nå har jeg forøvrig fått en ny maskin etter lang ventetid. Men den tid den sorg. Nå gidder jeg ikke grine mer over det. Men om en ting er sikkert, systemet de har er utrolig dårlig. Men så sier jo Nordisk film selv at Norge ligger nederst på prioriteringslisten til lageret som de blir sendt ut fra i England en plass. *thumbs up* Lenke til kommentar
eekilli Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hei!Har samme probleme som trådstarter med 60 gb versjonen. Problemet er at jeg kjøpt ps3en min fra elprice.no, like før jul, og jeg finner ikke kvitteringen. Men jeg har jobbet i butikk før, og vet at elektroniske kvitteringer blir liggende på systemet en stund. Noen som vet åssen mine sjanser er for garanti? Heisann. Jobber i elprice og kan trøste deg med at vi har alt av fakturaer o.l. liggende i datasystemet, så det er bare å ringe inn til internettavd. (tlf 05007) så hjelper de deg med å få sendt inn maskinen til service Evt. hvis du har en elprice-butikk i nærheten så kan du levere den der også, de klarer helt fint å finne frem til kvitteringen. Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hei!Har samme probleme som trådstarter med 60 gb versjonen. Problemet er at jeg kjøpt ps3en min fra elprice.no, like før jul, og jeg finner ikke kvitteringen. Men jeg har jobbet i butikk før, og vet at elektroniske kvitteringer blir liggende på systemet en stund. Noen som vet åssen mine sjanser er for garanti? Heisann. Jobber i elprice og kan trøste deg med at vi har alt av fakturaer o.l. liggende i datasystemet, så det er bare å ringe inn til internettavd. (tlf 05007) så hjelper de deg med å få sendt inn maskinen til service Evt. hvis du har en elprice-butikk i nærheten så kan du levere den der også, de klarer helt fint å finne frem til kvitteringen. Godt å høre =) Takker så mye for informasjonen ;D Lenke til kommentar
FelaroN_ Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hei Jeg skulle flytte ps3 min i dag og alt gikk greit til jeg skulle starte et spill. Playstation 3 logoen kommer opp men går helt svart. Jeg restarter og da ville den ikke engang inn til XMB ! Så for tredje gang så kommer jeg inn til XMB men når jeg setter inn en ny plate så går den "loading" saken like ved der klokken vises, men ikke noe skjer. Hva skal jeg gjøre? Må jeg evt gå ned til elkjøp for å sende den inn på rep? :'( Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hallo dere. Siden min ps3 40 gb har begynt å bråke og i tillegg riper opp deler av disken tenkte jeg at jeg skulle benytte meg at garantien. Noen spørsmål: 1. Hvis jeg leverer min 40 gb inn hos elkjøp hvor jeg kjøpte den i slutten av februar hva må jeg ha i esken?? 2. Får jeg en 80 gb med dualshock 3 eller får jeg en reparert 40 gb/ny 40 gb?? 3. Produseres fortsatt 40 gb?? 4. Er det mulig å reparere slik at støyen blir borte?? Tenkte jeg skulle bruke elkjøp for det de er vært :!: Lenke til kommentar
Jokkeu Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hallo dere. Siden min ps3 40 gb har begynt å bråke og i tillegg riper opp deler av disken tenkte jeg at jeg skulle benytte meg at garantien. Noen spørsmål: 1. Hvis jeg leverer min 40 gb inn hos elkjøp hvor jeg kjøpte den i slutten av februar hva må jeg ha i esken?? 2. Får jeg en 80 gb med dualshock 3 eller får jeg en reparert 40 gb/ny 40 gb?? 3. Produseres fortsatt 40 gb?? 4. Er det mulig å reparere slik at støyen blir borte?? Tenkte jeg skulle bruke elkjøp for det de er vært :!: 1. Lever kun PS3. 2. Du får mest sannsynligvis en refurbished PS3 40GB, så husk å ta backup av alle dine savegames osv. 3. Ikke som jeg vet. 4. Hvis du har tenkt til å prøve selv, anbefales det ikke, da garantien blir brutt så fort du åpner skallet på PS3. Lykke til! Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Etter som jeg har forstått er det lurt og "deaktivere" alle spill på konsollen som du har kjøpt fra PSN. Mulig de gjør dette på servicestede, men jeg ville nok gjort det selv, "just in case". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå