Gå til innhold

Service på PS3

eikr3

Anbefalte innlegg

For litt under 1 år siden kjøpte jeg en 60GB utgave av ps3 på EB games. Nå har den sluttet å lese plater, som i og for seg er et velkjent problem. Så jeg dro til butikken og spurte hvor lang tid dette ville ta. Han sa jeg måtte regne med minimum 3 måneder. Noe jeg synes er altfor lenge, og godt over hva som regnes som urimelig tid ellers i elektronikkbransjen.

De sa at om jeg hadde hatt 40GB utgaven ville det tatt bortimot en måned.

Noen som har noen erfaringer eller vet hva slags rettigheter man har? Om jeg får byttet den inn i en 40GB utgave vil det gå fortere, men likevel et tap for meg i funksjonalitet. De vil heller ikke låne ut ps3 til meg i mellomtiden. Noe jeg mener jeg har krav på.

Takk for alle tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leverte min 60GB på El-kjøp 2. mai. Fredag 20. juni hadde de fått den tilbake. Jeg kjøpte en 40GB i mellomtiden. Dessverre glemte jeg å levere den innen 30 dagers fristen så nå har jeg to. :)

Endret av ketilkn
Lenke til kommentar

takk for innslagene:) Men om man har lov å heve kjøpet på konsollene så er jo det aktuelt. Men man kan vel ikke gjøre det med en gang den er levert, eller? jeg jobber i Telebransjen, og det er det 1 måned som regnes som urimelig tid. Om de har den ikke lenger enn det har jeg vel rett på å heve det? så eventuelt kjøpe meg en 40 :)

Lenke til kommentar
takk for innslagene:) Men om man har lov å heve kjøpet på konsollene så er jo det aktuelt. Men man kan vel ikke gjøre det med en gang den er levert, eller? jeg jobber i Telebransjen, og det er det 1 måned som regnes som urimelig tid. Om de har den ikke lenger enn det har jeg vel rett på å heve det? så eventuelt kjøpe meg en 40 :)

Først skulle jeg levere 60GB hos Elkjøp på rep, så kom jeg i kassa stod det en mann der og tok imot min maskin, han sa ingenting om heving eller noe

Så etter 5 uker med null svar og ingen emailer fra noen av Elkjøp-"pikkene" så reiser jeg inn til Elkjøp og sier: Jeg har ventet i 5 uker uten å hørt en drit, da sa plutselig hun som var i servicebygningen att du kunne hevet kjøpet fra dag 1 når du leverte PS3en til repreasjon.

Noen av kundebehandlerene i Elkjøp sier ikke hva valg du kan ta som kunde :thumbdown:

Lenke til kommentar

Først skulle jeg levere 60GB hos Elkjøp på rep, så kom jeg i kassa stod det en mann der og tok imot min maskin, han sa ingenting om heving eller noe

Så etter 5 uker med null svar og ingen emailer fra noen av Elkjøp-"pikkene" så reiser jeg inn til Elkjøp og sier: Jeg har ventet i 5 uker uten å hørt en drit, da sa plutselig hun som var i servicebygningen att du kunne hevet kjøpet fra dag 1 når du leverte PS3en til repreasjon.

Noen av kundebehandlerene i Elkjøp sier ikke hva valg du kan ta som kunde :thumbdown:

Tusen takk. Men vet du om dette er vanlig praksis hos alle eller bare elkjøp? for som du så fint omtalte de. Han jeg snakket med var en skikkelig **kk også :) lurer bare på om det er en regel hos elkjøp, eller om loven sier det er lov allerede etter første dag.

Lenke til kommentar

Jeg må nok levere in min PS3 nå, ettersom den takka for seg etter tordenværet i går. Ganske sikker på at lynnedslag i området tok strømforsyninga, siden konsollen er helt død.

Et par spørsmål til dere som har levert inn konsoll før:

1) Noen som vet om slikt går på garanti, eller bør jeg holde kjeft og si jeg ikke aaaaaner hva som skjedde?

2) Får jeg tilbake harddisken min med savegames, eller risikerer jeg å få ny konsoll med blank disk?

3) Hva med spillet som står i? Jeg får jo naturligvis ikke ut GTA IV-disken, siden konsollen er helt stendød..

Takker for svar.. :)

Lenke til kommentar

1) Lynnedslag tviler jeg på at går på garanti. Jeg mistet også PC'en min i går :cry:

2) Du risikerer å få en ny harddisk, siden den gamle er kanskje ødelagt.

3) Det spillet som står i får du nok hvis du sier ifra om at det står i ett spill.

Lenke til kommentar
1) Lynnedslag tviler jeg på at går på garanti. Jeg mistet også PC'en min i går :cry:

2) Du risikerer å få en ny harddisk, siden den gamle er kanskje ødelagt.

3) Det spillet som står i får du nok hvis du sier ifra om at det står i ett spill.

Ante meg vel at det ikek går på garanti. Jaja, da får jeg vel vente litt så jeg ikke kommer med den dagen etter tordenværet og påstår at det ikke hadde noe med saken å gjøre..

Føler med deg med PC'en forresten.. Lynnedslag suger! :cry:

Endret av laserdad
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tok kontakt med elkjøp på nytt idag og fikk da beskjed om at jeg kunne få pengene tilbake.

I følge en ansatt der så er det bortimot umulig å få tak i 60GB og når du sender inn en 60GB til service bytter gir nordisk film deg en ny tilbake, de reparerer altså ikke insendte maskiner.

Noe som i realiten gjør det umulig å få en 60GB reparert.

Valgte derfor å få pengene tilbake og kjøpe meg en 40GB og så langt er den helt lydløs sammenlignet med 60GB :thumbup:.

Har sett på en bluray film i en time nå og viften er fortsatt ikke hørbar med mindre man legger helt øret inntil.

Hvis støynivået holder seg slik er jeg strålende fornøyd.

60GB kunne jeg høre på 10m avstand :!:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...