Ma Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg har et script som fungerer godt til å sortere records i databasen, men når jeg trykker på selve "førstesiden" kommer alle fram. Jeg ønsker å bare få fram A-listen for å redusere antall som må lastes ned. Kan godt ha en link som heter "Show All" i tillegg. Kan noe hjelpe meg slik at listen starter på "A" og ikke "Show All"? $alphabet = array('A', 'B', 'C', 'D', 'E', 'F', 'G', 'H', 'I', 'J', 'K', 'L', 'M', 'N', 'O', 'P', 'Q', 'R', 'S', 'T', 'U', 'V', 'W', 'X', 'Y', 'Z'); foreach ($alphabet as $letter) { echo "<a href=\"?letter=" . $letter . "\">" . $letter . "</a> | "; } echo "<a href=\"?\">Show All</a></p><br />"; ?> <?php if(empty($_POST)) { $letter = $_GET['letter']; $letter .= "%"; $search = $letter; } else { } $result = mysql_query("SELECT p.PerfID, p.PLastName, p.PFirstName FROM people p where p.PLastName LIKE '".$letter."%' Lenke til kommentar
Intramin Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Tror det kan fungere med if(empty($_POST)) { if(!isset($_GET['letter'])){ $letter = "A"; } else{ $letter = $_GET['letter']; } $letter .= "%"; $search = $letter; } Lenke til kommentar
Ma Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Takk, det fungerte nesten. Men nå virker ikke "Show All". Fordi den ikke får noe $letter, så tolker den det som at det da skal være "A". Noen idé om hvordan "Show all" kan kodes? Lenke til kommentar
Intramin Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 $alphabet = array('A', 'B', 'C', 'D', 'E', 'F', 'G', 'H', 'I', 'J', 'K', 'L', 'M', 'N', 'O', 'P', 'Q', 'R', 'S', 'T', 'U', 'V', 'W', 'X', 'Y', 'Z'); foreach ($alphabet as $letter) { echo "<a href=\"?letter=" . $letter . "\">" . $letter . "</a> | "; } echo "<a href=\"?letter=all\">Show All</a></p><br />"; ?> <?php if(empty($_POST)) { if(!isset($_GET['letter'])){ $letter = "A"; } elseif($_GET['letter'] == "all"){ $letter = ""; } else{ $letter = $_GET['letter']; } $letter .= "%"; $search = $letter; } else { } $result = mysql_query("SELECT p.PerfID, p.PLastName, p.PFirstName FROM people p where p.PLastName LIKE '".$letter."%' Lenke til kommentar
Ma Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Tusen hjertelig takk for hjelpen!! Nå fungerer det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå