Gå til innhold

Komplett - Leverer tregt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvorfor ikke bygge pcen selv? Så lærer man en del i samme slengen. Er ikke akkurat hjernekirurgi så sette sammen delene, så med litt teknisk innsikt skulle dette gå bra:)

 

 

Helt enig! Jeg pleier å si til de som ikke kan så mye, les litt om det grunnleggende, forstå hvordan CPU, RAM og HDD ser ut. Utover dette er PC bygging omtrent som lego, alt har farger som viser hvor ting skal stå og det er rimelig enkelt å sette sammen.

 

Kan nok tenkes en del vil kludre litt med kablene til og fra PSU. Så har vi den berømmelige "kjøpe-et IKEA produkt-og-kaste-bruks-anvisningen". Selv om jeg fint klarer å sette sammen en maskin bare fordi jeg vet hvor alt skal være, så spanderer jeg ALLTID tid på manualen til hovedkortet. Det står det jo step by step hvordan ting skal gjøre og man kan, uansett nivå for PC kunnskaper, ta med seg mye nyttig info.

 

Men for å holde tråden noenlunde on-topic - Jeg synes kanskje at dette er en av de "unødvendige" trådene. Det ble diskutert nord og ned i fjor sommer om hvor elendige komplett var og etter noe tid fikk vi vite hva det skyldtes. Pr i dag tror jeg ikke ståa er den sammen, men det er som å helle bensin på bålet, for enkelte uheldige kunder er det uansett butikk eller utsalgssted - Ting tar tid. Så er det ferietid, posten roter osv. Jeg forsvarer ikke komplett til jeg dør, eller i noen annen form, men når man lager en tråd som dette og trådstarter har da ventet i hele 5 dager på maskinen før det ble postet et sikkert noe irritert innlegg her om hvor "dødstreige" komplett er, så har man ikke helt fotfeste på planeten, mener nå jeg...

Lenke til kommentar

Såvidt jeg ser så tok det 18-6 = 12 dager å "produsere" pc-en. Når den så ble sendt med posten så er det dems sak å få den til deg innen de 3-5 dagene som posten til tider kan bruke for å komme opp i nord.

 

Syns ikke 12 dager i ferietiden var noe dårlig leveringstid. Husk at du kunne kjøpt Postpakke Ekspress og fått den på en til to dager (fredag 20 altså). Foreslår at du kontakter posten om du ennå ikke har fått noe pakke, Komplett har i alle fall ikke noe med det å gjøre.

 

OT:

Bestilte nytt skjermkort hos Komplett i går kveld, det er allerede sendt ut. Kan posten fortsatt rote det til og bruke ei uke på å få pakka hit? selvfølgelig, men la oss håpe ikke.

Lenke til kommentar

Når jeg bestiller online og alle varer er på lager gir jeg leverandøren én dag. F.eks. bestiller jeg mandag skal pakken være sendt senest tirsdag. Hvis ikke avbestiller jeg konsekvent. Å bruke dagevis på å få sendt ut en pakke viser manglende respekt for kunden.

Lenke til kommentar

Heisann :) Ser det er mange med problemer..

 

Selv har jeg ikke hatt problemer med levering, synest egentlig at det går rimlig kjapt!

 

Bestilte her forleden NZXT Lexa ( noe jeg angrer på, hvorfor ikke bare P182?)... Jaja, fikk det etter 3-4 dager og jeg bor i Bergen.. Men for å si det sånn, har Komplett.no sendt ut pakken via. posten har ikke komplett noe av dette ansvaret, så å ringe komplett er dødfødt! Posten har nå ansvaret for å levere pakken til ditt postkontor..

 

Men produseringstid av PC-er som dere har valgt delene til, DET er en annen ting, men visst du setter deg inn i deres situasjon, så kan du tenke deg at det er en del PC-er å produsere!

 

 

Edit: Visst du bestiller en PC og det mangler en del (f.eks ett tastatur, så står det "FØR" du bestiller om du vil ha alt i en pakke eller om Komplett.no kan sende det ut i flere pakker, krysser du av for at alt skal være i en pakke, da vil de holde pakken helt til tastaturet er på lager, så slikt er lurt å sjekke visst du har hastværk ved å få PC-en!

 

-PhenomeN-

Endret av PhenomeN
Lenke til kommentar

en kompis av meg bestilte pc fra komplett som de skulle sette sammen for et par år siden, da sa de, eller fikk han beskjed om at det kunne ta ca 2-4 uker før han hadde pcn,pga byggetid osv (var i sommerferien også så vidt jeg husker)

 

Jeg har selv bestilt nesten allt pc deler jeg har kjøpt opp gjennom tidene fra komplett, og der har aldri gått mer en 3-4 virkedager før jeg har fått beskje om at jeg kan hente pakken på nermeste post kontor :)

 

Go service har de også :)

Lenke til kommentar
en kompis av meg bestilte pc fra komplett som de skulle sette sammen for et par år siden, da sa de, eller fikk han beskjed om at det kunne ta ca 2-4 uker før han hadde pcn,pga byggetid osv (var i sommerferien også så vidt jeg husker)

 

Jeg har selv bestilt nesten allt pc deler jeg har kjøpt opp gjennom tidene fra komplett, og der har aldri gått mer en 3-4 virkedager før jeg har fått beskje om at jeg kan hente pakken på nermeste post kontor :)

 

Go service har de også :)

Også var det for 2 år siden da og det har sikkert forandra seg litt på komplett.

God service har de, på virkedager så svarer de på epost etter 1 time.

 

Jepp jeg har allerede smørt meg med tålmodighet, men jeg blir utålmodig når jeg ser at de ikke har begynt og behandle ordren min enda.

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar

Jeg bestilte en haug med deler fra Komplett nå for to uker, jeg dumma meg ut litt. Det viste seg at en av delene, en vifte til 95 kroner, ikke var på lager. Dermed var det bare å vente. Komplett fikk imidlertid denne viften på lager på tirsdag, men har fortsatt ikke sendt delene.. forventet sendingsdato bare hopper en dag frem for hver dag som går :nei:

 

Har bestilt fra Komplett før og da kom varene på to-tre dager, så er ikke generelt misfornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte konfigurert pc den 23 juni og det står: Forventet sendingsdato 2008-07-03, det var jo i går og orderen er fortsatt åpen. Det er første gang jeg bestiller noe fra komplett og jeg har blitt veldig skuffet.

 

Har nevt før i denne tråden at jeg skjønner at det er ferie der men det får da være grenser, alle har ikke ferie. :nei: :nei: :mad:

Lenke til kommentar

Hmmm.... Bestilte ny scanner i kveld (Fredag!) ca. kl. 20.53. Ordrebekreftelse og angrefristskjema hadde jeg i e-posten klokken 20.55, og nå kl. 21.24 fikk jeg sendingsnummeret.

 

Greit nok at posten antagelig ikke har hentet pakken enda, men at Komplett er trege? Kjenner til tråden fra den gang de holdt på med ombygging av lageret, men er og har alltid vært utrolig fornøyd med Komplett :)

Lenke til kommentar

Pleier kjøpe meg en ny pc hvert år. I 2006 bestillte jeg fra komplett, 5 ukers leveringstid. I fjor fra en annen nettbutikke, 2 uker leveringstid.

Så var jeg dum nok til å bestille fra komplett igjen i år :no: , over en måned og har ennu ikke fått den :thumbdown: .

Lenke til kommentar
Jeg bestilte en haug med deler fra Komplett nå for to uker, jeg dumma meg ut litt. Det viste seg at en av delene, en vifte til 95 kroner, ikke var på lager. Dermed var det bare å vente. Komplett fikk imidlertid denne viften på lager på tirsdag, men har fortsatt ikke sendt delene.. forventet sendingsdato bare hopper en dag frem for hver dag som går :nei:

 

Har bestilt fra Komplett før og da kom varene på to-tre dager, så er ikke generelt misfornøyd.

 

nnnneeeii.. nå har de altså solgt ut en av de andre delene jeg trenger, mens jeg ventet på at viften skulle komme på lager. Denne delen (minne)har de nå sagt at de planlegger å få på lager den 18nde.

 

>.<

 

Noe forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...