Melkekartong Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hei! Har en liten bod jeg kunne tenke meg å plassere PCen i, men er litt skeptisk til dette pga fukt ol. Hvordan er det å plassere PCen i en bod der det er ganske fuktig? Per i dag har jeg en luftavfukter stående der, samt at det er umulig å lagre papir/papp der.. Hva tror dere? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg tror at den luftavfukteren din enten trengs å tømmes, eller at du trenger en bedre avfukter. Jeg ville ikke satt pc'en min ut der pga fukt og evnt kondens hvis det blir kjøligere. Lenke til kommentar
AndyB Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 PC'en burde i alle fall stå på 24/7. Kanskje virker varmen fra PC'en positivt på klimaet i boden? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Varmen alene vil ikke gjøre noen positiv innvirkning på luftfuktigheten. I verstefall vil den virke negativt i forhold til at rommet blir varmere og mer vann fordamper. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 PCen vil i hvert fall være varmere enn omgivelsene. Det alene betyr at det umulig kan kondensere i eller på kabinettet. Jeg ser ikke noe problemer med å ha PCen der med mindre det er fare for at det drypper vann på den eller fare for oversvømmelse f.eks om våren. Men for husets del ville jeg satset på kraftigere avfukting. Så høy luftfuktighet at man ikke kan oppbevare papir der betyr at det er stor fare for råte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå