Upsaker Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 God sommer. Sitter i senga og sender et par hilsener til dere på forumet. Det første bildet var det skarpeste jeg noen gang har sett rett fra kameraet! 5D + 85mm 1.2 II @ 85mm, f/1.6, Iso 50 og 1/6400 1D mkIIn + 24-105 @ 105mm, f/4, Iso 250 og 1/200 Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Skarpe bilder men bildene var ganske rotete. Misunner 5D ja Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Ikke noe spesielt heldig med komposisjon, men mer et gledesutbrudd på hvor skarpe bildene faktisk ble. Utrolig fornøyd med kjøpet mitt hvert fall. Skal se om jeg kan få lagt ut det første bildet i full størrelse, for det er noe av det kulere jeg har sett Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Skarpe bilder, kunne sikkert vært komponert bedre... Skarpe bilder men bildene var ganske rotete. Misunner 5D ja Ville heller hatt 85mm f/1.2L, men det er min subjektive mening... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Skarpe bilder, kunne sikkert vært komponert bedre...Skarpe bilder men bildene var ganske rotete. Misunner 5D ja Ville heller hatt 85mm f/1.2L, men det er min subjektive mening... Heller 85mm f/1.2L enn 85mm f/1.2L II? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Shit da mann! Poste et 100% utsnitt av førstebildet? Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Skarpe bilder, kunne sikkert vært komponert bedre...Skarpe bilder men bildene var ganske rotete. Misunner 5D ja Ville heller hatt 85mm f/1.2L, men det er min subjektive mening... Heller 85mm f/1.2L enn 85mm f/1.2L II? Han mente nok at han heller ville hatt 85mm din en 5D,høres det ut som. Legg ut første bildet i stor størrelse : ) Lenke til kommentar
wollollo Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg skjønner godt gledesutbrudd over skarpheten... Dessverre er det litt uheldig komposisjon - slik som at øyet til den første "spiddes" av stolpen i bakgrunnen. Det andre hadde vært kjempefett dersom dyret (hva heter disse?) hadde skilt seg litt mer ut fra omgivelsene. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Her er 100% av et 100% ubehandla bilde rett fra kameraet. Exif står i førsteposten. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Her er 100% av et 100% ubehandla bilde rett fra kameraet.Exif står i førsteposten. Det var da svært lite? crop? edit: mindre enn bildet i førsteposten faktisk.. Endret 23. juni 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Her er 100% av et 100% ubehandla bilde rett fra kameraet.Exif står i førsteposten. Det er deilig skarpt, Jurgis. Dette her gjør meg litt sjalu. Det er klart at det står høyt på ønskelisten, men det er i overmåte dyrt for meg. Hvis vi møtes en gang så slipper du ikke unna at jeg tester det på noen eksponeringer med mitt eget kamera. Så skal du heller få prøve min 105 samtidig. Ut fra det jeg vet i dag så er de to mine absolutte favoritter innen portrettobjektiver optisk, og det er en klasse der det finnes mange flotte alternativer. Det er litt morsomt at dine testbilder er av en reptil. På mange måter var dagens akamtreff på Karmøy første seriøse field-test med Nikkor 105/2,5. Og det var en like stor åpenbaring som jeg føler at å se dine bilder er. Da tar jeg naturligvis utgiftene ved anskaffelse i betraktning. For hadde de kostet det samme så hadde ikke entusiasmen for 105 vært så høy som for 85/1,2. Jeg er jo ikke helt fanboy heller. Var den grei å forstå? Det er sent, og det er mulig at det jeg skriver virker rørete. Gode teleobjektiver har vært tiltrukket av øgler over det ganske land i dag. Jeg var ikke alene på Haugaland Zoo. Der fikk jeg forresten min debut som dyrefotograf, og jeg er ikke så lite stolt over resultatene. Spesielt det siste jeg la ut av den øglen. Hadde jeg hatt plass i vedleggkontoen min så hadde jeg lagt ut et mye større bilde, for det må nesten nytes. Nok forsøk på å stjele publikum fra andres tråder for i natt, he he he. Endret 23. juni 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå