Gå til innhold

Skjermkort til Age of Conan

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter og skal kjøpe nytt Skjermkort for Age of Conan så har jeg rett og slett ikke peiling på hva jeg skal kjøpe, så lurte jeg på om det er noen hær som har noen erfaringer med skjermkort og Age of Conan som kan gi meg litt tips.

Vil helst at det kjører på rundt 60-100fps i kamp på full grafikk

Har Club 3D 3870x2 nå jeg jeg kjører ikke på mer en rundt 30fps i kamp så jeg vil ha noe bedre =D

+ Når det er ''2x GPU'' så blinker itemene dine i inventoryen noe sykt så det gjør at jeg vil ha nytt, så de kan ikke være noe ''x2''''Dual GPU'' Og ikke SLI.. Eller? Hovedkortet støtter det ikke så jeg tror ikke det er vits, men vist det ikke går opp så mye i pris eller gjør at det blir mindre FPS osv så gjør det vel ingenting at det er der vist det ikke ødeleger siden hovedkortet ikke støter det. (Kan _Ingen_ting om SLI =P)

Må ha drivere som funker til WinXP.

Så noen som vet om et skjermkort som kommer seg opp rundt 60-100fps(i kamp)?

Helst ikke over 2500Kroner vist det er mulig.

Har http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1825838 hovedkort så det må passe =P

Tusen Takk.

Endret av Raytee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil helst at det kjører på rundt 60-100fps i kamp på full grafikk

Full grafikk kommer an på oppløsningen også.

Kjører "full" på min 9800GX2 1600*1200 og det gir ca 30-40 fps

Kanskje du kan få 50 med G280 men 100 på full må du nok vente til 2009 med.

Endret av War
Lenke til kommentar

Aha, har samme problem i AoC selv. Men det vil garantert bli fikset på. Sitter med samme kort- type som deg(Sapphire 3870x2) og ytelsen er jo knall utenom i AoC. Tyder på dårlig optimalisering fra utgiver.

Joda, greit kort det 8800gts. Men jeg har et bedre forslag.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348308

Det skulle være rimelig knall til AoC. Fortsatt ville jeg enten beholdt det du har eller kjøpt 1(evt 2) x 4850. Funcom sliter dessverre med ATI ift AoC foreløpig.

Kanskje kunne også 2x 8800GT vært et alternativ? Fantastisk ytelse, men det må da bli SLI som kortet ditt ikke støtter.

Gå for 9800 GTX eller behold det du har og vent på fixer :)

Lenke til kommentar

Stemmer det.. Men problemet er at han skal ha et kort som yter bra i AoC. Dermed kan han ikke velge ATI.

Kortet han har fra før drar alt på fullt, også AoC. Jeg spiller AoC med 3870x2 og lever med problemene. Det går da for all del greit, men jeg skjønner at han irriterer seg. Når det er sagt føler jeg meg trygg på at det blir fikset.

Lenke til kommentar
Aha, har samme problem i AoC selv. Men det vil garantert bli fikset på. Sitter med samme kort- type som deg(Sapphire 3870x2) og ytelsen er jo knall utenom i AoC. Tyder på dårlig optimalisering fra utgiver.

Joda, greit kort det 8800gts. Men jeg har et bedre forslag.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348308

Det skulle være rimelig knall til AoC. Fortsatt ville jeg enten beholdt det du har eller kjøpt 1(evt 2) x 4850. Funcom sliter dessverre med ATI ift AoC foreløpig.

Kanskje kunne også 2x 8800GT vært et alternativ? Fantastisk ytelse, men det må da bli SLI som kortet ditt ikke støtter.

Gå for 9800 GTX eller behold det du har og vent på fixer :)

Hmm, jeg får 2600 kr på det jeg har nå så det blir bare og bytte ut =p slipper og bruke noe mer penger vist det var det som trekte ned litt.

Men er det værdt det og kjøpe SLI Hovedkort og 2x 8800GT? Blir det myye bedre en det hovedkortet jeg har og 9800 GTX? Kan fortsatt bytte inn hovedkortet også så får jeg 1200kr til så jeg kan kjøpe SLI hovedkort..

Lenke til kommentar

Hvor er det du har tenkt å gjøre av grafikkortet egentlig? Finn.no? :p Får vel ikke sendt brukte ting tilbake til butikk?

Hvis man får gjort det skulle jeg gjerne kvitta meg med mitt 3870x2 også.. Mye bedre alternativer i dag, hehe :p

Lenke til kommentar

Du kan sende brukt tilbake tilbutikk innen 14 dager vist du ikke er fornøyd vist tilnærmet samme stand og mengde og jeg har behandlet det fint. Og det er ikke 14 dager siden jeg fikk det =p Så joda, jeg får pengene tilbake.

Tror jeg går for 9800GTX jeg. Noen som har prøvd det i AoC btw? Sirka hvor mye fps fikk du/dere i kamp? 1280*1024 Oppløsning.

Edit: Hovedkortet har ikke SLI støtte, Skjermkortet har SLI støtte? Blir det noe tull der eller vil det funke som smurt fordi?

Edit: På Age of Conan forumet så sier de at 9800 GTX gir rundt 10-20 fps.. =/

Edit igjen: Hvor mye strøm bruker XFX GeForce 9800GTX (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348308)? FInner det ikke noe sted. Har en MIST 600W er det bra nokk?

Endret av Raytee
Lenke til kommentar

Vært veldig fint om noen kunne svare på den meldingen over så fort som murlig fordi jeg skal legge meg =p Har ikke sovet på rundt 30 timer =/ xD

Edit: Skrivefeil =p

Endret av Raytee
Lenke til kommentar

At et skjermkort har støtte for SLI betyr bare at man kan sette det i SLI om man vil, man trenger ikke nødvendigvis ha det. Har du en PCI ex-16 slot ledig, vil du kunne bruke det.

600W holder til et 9800gtx.

Hva FPS i AoC angår, ingen skjønner det helt. Men det vil garantert komme optimaliserte drivere til både ATI og Nvidia i fremtida. 9800 GTX er god for veldig mye bedre enn 10-20 fps i det spillet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...