Playable Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hei, Jeg vurderer nå å ta meg en tur tilbake til Australia, hvor jeg bodde tidligere, som en såkalt 12 måneders Working Holiday. Begynner å savne stedet nå Er det noen her som gjør eller har gjort dette? Noen erfaringer? Hvordan er jobbmarkedet i australia, og spesielt Sydney? Blir det hardt økonomisk med bo, leve og reisekostnader? Lenke til kommentar
lilcammie Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hei! Du er ikke den eneste som er glad i Australia Jeg reiste på et working holiday visum for tre år siden, studerte der i et semester i år og har planer om å dra tilbake så fort som mulig working holiday er en unik mulighet til å se mye av landet samtidig som man kan jobbe underveis. Selv reiste jeg gjennom organiasasjonen x-plore, et valg jeg var veldig fornøyd med. Jeg var der i 8 måneder, fikk sett mye av landet og jobbet blant annet som bartender, servitør, stuepike og plukket frukt. Jeg opplevde det ikke som spesielt vanskelig å få seg jobb så lenge man viste initiativ og ikke ga opp etter første dagen. Sydney er byen med desidert flest jobbmuligheter Det er da også noe dyrere å bo i byen, men om man bor flere sammen er det helt overkommelig. Ved å jobbe litt underveis klarte jeg å finansiere mye av reisen. Vil alikevel anbefale å spare opp så mye som mulig før avreise, da pengene går fort! Jeg hadde et helt fantastisk opphold, opplevde utrolig mye og møtte flotte mennesker fra hele verden, mange har jeg fortsatt kontakt med i dag Jeg angrer ikke et sekund på at jeg reiset og skulle gjerne gjort deg igjen. Lykke til Lenke til kommentar
Playable Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei! Du er ikke den eneste som er glad i Australia Jeg reiste på et working holiday visum for tre år siden, studerte der i et semester i år og har planer om å dra tilbake så fort som mulig working holiday er en unik mulighet til å se mye av landet samtidig som man kan jobbe underveis. Selv reiste jeg gjennom organiasasjonen x-plore, et valg jeg var veldig fornøyd med. Jeg var der i 8 måneder, fikk sett mye av landet og jobbet blant annet som bartender, servitør, stuepike og plukket frukt. Jeg opplevde det ikke som spesielt vanskelig å få seg jobb så lenge man viste initiativ og ikke ga opp etter første dagen. Sydney er byen med desidert flest jobbmuligheter Det er da også noe dyrere å bo i byen, men om man bor flere sammen er det helt overkommelig. Ved å jobbe litt underveis klarte jeg å finansiere mye av reisen. Vil alikevel anbefale å spare opp så mye som mulig før avreise, da pengene går fort! Jeg hadde et helt fantastisk opphold, opplevde utrolig mye og møtte flotte mennesker fra hele verden, mange har jeg fortsatt kontakt med i dag Jeg angrer ikke et sekund på at jeg reiset og skulle gjerne gjort deg igjen. Lykke til Beklager sent svar, det gikk en stund før det kom noe svar, så denne tråden ble glemt desverre Jeg hadde en følelse av at jeg ikke var alene om å være glad i Australia nei Takk for tilbakemelding. Det blir kanskje enda litt mer spesielt for meg å reise til Australia, siden jeg har en ganske stor slekt der nede. Jeg vurderer per i dag om det skal bli en Working Holiday eller mer studier der nede. Regner uansett med å reise ned i løpet av første halvdelen av 2009. Godt å høre at arbeidsmarkedet i Australia og i Sydney er godt. Finanskrisen i dag snur kanskje litt på det, men nå er vel ikke Australia den værst rammede heller, ihvertfall ikke enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå