VegardSK Skrevet 22. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Hva synes dere om dette bildet av det jeg velger å kalle en sommerveps ? : ) Endret 22. juni 2008 av VegardSK Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 22. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 Først av alt synes jeg det var et sinnsykt kult bilde, uten å drive med fotografering selv. Det der kan da ikke være en veps?! Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 Tusen takk Nei, det er jammen ikke sikkert det er en veps, usikker selv, hehe. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 22. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 Joda er nok en veps, såkalt blomsterveps. Syntes bildet teknisk er bra gjennomført. Veldig skarpt og fokus er dønn riktig. Hva slags utstyr er benyttet her ? Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 Stemmer nok det! Tusen takk for kommentar : ) Canon 40D med sigma 17-70macro. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 Fint bilde og bra fokus, ser det bedre på klikkebildet. (Tror det er en Syrphidae, såkalt blomsterflue jeg, de finnes i mange ulike eksemplarer og med fargenyanser på vingene, og hva bedre er: de stikker ikke som vepsen ) RandiA Lenke til kommentar
FFornes Skrevet 22. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 Veldig fin skarphet og bra farger Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 22. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 Joda er nok en veps, såkalt blomsterveps Neida, er nok IKKE en veps - Men som Randi skriver en blomsterflue. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 Joda er nok en veps, såkalt blomsterveps Neida, er nok IKKE en veps - Men som Randi skriver en blomsterflue. Da er det nok ikke en veps nei ;p Ser ut som at Randi har rett. Etter å ha googlet Syrphidae fant jeg ut at det nok er ritig! Så da vet vi det, hehe. Hva synes du om bildet da ? Du tar jo en del macrobilder så du har sikkert en mening om det Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 22. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 For meg så blir det for lite insekt her - og altfor hardt lys. Bakgrunnen er dus og fin. Men bilder som dette lar seg nok kun gjøres bra med ett ekte macroobjektiv. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2008 Takk for kommentar : ) Hadde vært bedre med et ekte makroobjektiv ja. 17-70en har visse begrensninger.. Skal nok bestille meg et ordentlig macroobjektiv i løpet av uka Kom gjerne med kommentarer dere andre og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå