wolfbee Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Heisann, jeg jobber nå på et prosjekt der en trenger en tabell for å fylle inn data. Løsningen skal bli en webside, og koden bak programmeres i C#. Poenget er at det skal være veldig lett, så det skal ikke være behov for å trykke på noe "edit" knapp eller lignende først. Når en får opp siden, så skal en for eksempel kunne trykke på [tab] og så markeres det første tekstfeltet i tabellen. Dataene skal etter at de er fylt ut lagres i en database, og det skal også forhåpentligvis komme en kontinuerlig summeringsrad nederst for eksempel. Ikke alle feltene i tabellen skal kunne fylles ut, så dette må endres med for eksempel å deaktivere celler og greyes ut etc, men det bør jo ikke være noe problem. En skal helst kunne navigere mellom celler i tabellen ved å bruke tab, enter og piltaster, men dette bør vel være mulig å få til uansett. Innbiller meg at det er flere muligheter her. Har blitt foreslått DataGrid, men så hørte jeg at en her først må trykke "edit" eller noe sånn. Måten jeg har starta på nå er å lage en simpel HTML tabell, og så legge inn TextBoxer i hver celle, men jeg ser en del potensielle problemer med dette. Er det noen som har forslag til hvordan dette kan løses? EDIT: Mulig jeg blander Gridview og datagrid, men fant et eksempel her på noe som kunne vært brukbart. Tutorial eksempel her er problemet at en må trykke på "edit" for hver linje en vil endre. Jeg vil ha det slik at noen kolonner er read-only, mens noen er mulige å endre uten å trykke på noe først, slik at en kan bare tabbe seg gjennom tabellen. EDIT2: En kan si at jeg trenger et regneark rett og slett. Endret 22. juni 2008 av wolfbee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå