Gå til innhold

Forsikring på kamera

Anbefalte innlegg

Jeg måtte ringe og sjekke og sjekke hva som gjelder på forsikringene gjennom utdanningsforbundet..Her er det jeg fikk vite når det gjelder foto:

På innboforsikring er det: uflaks: dekker opp til 200000 egenandel på 1500:

Hun kunne ikke si noe om verdiavskriving utenom det som står i vilkårene på innbo ekstra. Altså at verdiavskriving bare gjøres dersom det utgjør mer enn 1/3 av prisen. Sånn jeg forstår det så betyr det a dersom du kjøpte at kamera til 10000 i fjor, og det i dag koster 8000 så får du igjen 10000?? Men dersom det i dag koster 6000 så får du igjen bare 6000? Vet ikke om jeg har forstått det riktig..

Ble ikke særlig klokere men..

Om reiseforsikringen visste hun ingenting..

Jeg nøyer meg med denne forsikringen pluss reiseforsikringen, i hvertfall til jeg får mye dyrt utstyr og det begynner å bli noen år gammelt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verdiavskrivning betyr at dersom du kjøpte et produkt for 10 000 for 2 år siden, og tilsvarende i dag koster 6000 så får du igjen 6000 minus verdiavskrivning ganger 2. Er verdiavskrivning 40% (det vanligste for alt av data og fotoprodukter) så er regnestykket følgende:

6000-2400-2400-1500 = Du får ingenting igjen.

Er det ingen verdiavskrivning så får du igjen det tilsvarende produkt koster i dag.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg snakket med IF i dag og opprettet en verdisakforsikring på mitt 40D siden jeg skal ha det med til syden. Egenandel på 500,- og koster 408kr i året. Dekker som Phaser_ har sagt alle tenkelige skader. Den gjelder også internasjonalt og for tilbehør til kameraet hvis det registreres samtidig. (Tenker da på optikk, blitz osv)

Skal undersøke om det er verdiavskrivning selv. Oppgav i allefall kr 9400kr som var nypris for kameraet da forrige eier kjøpte det nytt som verdi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...