small_pc Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Jeg har en Nokia E61 liggende. Etter hva jeg kan huske så er det mulig med nummer modem-dialup på denne fra PC. Med Telenor FRI familie kan man så ringe gratis til fasttelefon hjemme. Hva om jeg setter en pc med modem i denne enden som deler nettverk via modemet hjemme - vil jeg ikke da ha mulighet for å ringe via modem hjem for så å surfe gratis? PS; Mulig jeg er helt på bærtur her :-) Endret 22. juni 2008 av small_pc Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Funker nokk ikke det nei, for det er femdeles "datatrafikk" utifra hva jeg "kan" Lenke til kommentar
small_pc Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 hmmm... Jeg trodde man "ringer" fra modem til modem.. ? Analogt... Tror jeg nesten må fyre opp noen gamle maskiner og teste dette :-D Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Det skilles mellom data-"samtaler" og voice-samtaler i nettet, så det er vel heller tvilsomt om du kan bruke Fri familie for å surfe gratis. Men det er jo bare å prøve! Merk at max-hastighet så vidt jeg vet er 9,6 kb/s. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Eg prøvde ein gong ei oppskrift eg fann her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=745401 Vidarekopla ein mobiltelefon til 21405060 (start.no oppringt) og prøvde så å kople til med ein annan mobil, ved å ringe fyrstnemnde mobil via Fri Familie. Vidarekoplinga var gratis den, men i staden for Fri Familie vart eg fakturert for datatrafikk til Telenors mobilnett. Mista eit par hundrelappar før eg oppdaga fadesen, og tenkte at desse fekk eg føre på kontoen for toskeskap Kan elles nemne at eg også har funne ut at det hos One Call er gratis å ringe 120 minuttar i månaden til telefon, men ikkje til modem. Så det ser ut som om alle operatørane skil mellom tale og data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå