presjes Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 I går arrangerte Powerdrift tredje runde i Club og Pro serien sin, og ønsker litt kritikk på noen bildene fra en strålende dag. Utstyret er Canon 30D og 18-55 IS. EXIF: ISO-100, f/14-18, 1/80-125. Justert blenderåpning for det meste grunnet litt skyer og veldig sol. Justert lukkertid når Pro gutta/jenta som holder høyere hastighet og jeg klarte ikke panorere på for lang lukkertid da. Beklager mange bilder, men forventer ingen lange utgreininger. Ta gjerne for deg et bilde som du kan tenke deg å gi positiv/negativ kritikk på. Kommentar: Bilde ser noe blast ut siden det er tatt igjennom røyken fra bilen foran. Kommentar: Skildrer twindrifting, men bærer litt preg av for høy cropping grunnet for lite tele på objektivet i mine armer. Kommentar: Syns fokus og panoreringa satt bra på dette bilde. Kommentar: Skildrer twindrifting og tross at bilen bakerst ikke er fult i fokus syns jeg det ble et actionfylt bilde. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Jeg synes at det første bildet av Supraen er best, men det tredje (en Silvia?) ligger på en god andreplass. Jeg har ikke så mye å utsette på dem annet enn at jeg hadde ønsket mer luft på venstresiden av begge bildene. Den gule bilen i bakgrunnen er litt irriterende, men ikke noe du har kontroll over. Bilde nummer to og fire står svakere enn de andre. Grunnen til det mener jeg er at du mangler direkte kontakt med bilene (på samme måte som du skal ha kontakt med modellen i et portrett) noe som gjør at bildene blir mindre actionfylte og mer rotete. Alt i alt så har du produsert noen tøffe bilder. Jeg synes bilbilder som dette gjør seg best når de er enkle og består av en bil og en fartsretning, noe du på en måte har klart å få til i 1 og 3. No offence, men de store, tjukke rammene var... Reduser størrelsen med 75% (eller fjern dem helt) så blir de mye bedre Endret 22. juni 2008 av contaminated Lenke til kommentar
presjes Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Rammene laget jeg mest for å ha et sted å putte navnet mitt siden bildene skulle ut endel andre steder også. Men skal sette meg mer inn i rammer, eventuelt finne et annet merke å sette på. Forstår hva du mener, selvom jeg syns bilde 2 og 4 blei ganske kule selv. Ikke som portretter, men som actionbilder fra twindrifting hvor de ligger ganske nærme hverandre. Hadde kanskje fungert bedre om begge bilene var fult med i bilde og i fokus, men de jeg tok blei så dårlig fokus på at jeg gadd ikke legge dem ut. Må croppe bildene så veldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå