Gå til innhold

HVOR MANGE PIXLER BØR MAN HA FOR SALG TIL TIDSSKRIFTER?

Anbefalte innlegg

Har solgt en del bilder fra vanlig speilrefleks, og har vært godt fornøyd med kameraet. Men nå har jeg tenkt å bevege meg inn i den digitale verden. Hvor mange pixels bør man da ha for å få noenlunde kvalitet på det som skal selges? Har fått råd om minst 6 Megapixels.

Har noen synspunkter/erfaringer? Hvilke andre faktorer bør jeg legge vekt på ved valget av kompaktkamera?

Ser at Fujifilm nå lanserer et nytt kompakt digitalkamera med 6,2 MP,

Fujifilm Finepixels F-700. Har noen sett noen tester på dette kameraet?

Hva betyr egentlig ISO verdien i den digitale verden? I den analoge er jo dette viktig i forbindelse med lysforholdene. Men hvilken betydning har

de oppgitte ISO verdier for digitale kameraer? Fujifilmkameraet har ISO verdier 160 til 400, hva betyr dette i praksis?

Takker for svar

Med hilsen

Øyvind.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg brukt Canon D30 en god stund, men solgte det etter hvert for manuelt utstyr igjen. Nå har jeg igjen gått over til digitalt, men til Cooplix 5700. Det som er viktig er støy. Den bør være minimal. Selger du til aviser er kravene små, men til magasiner er kravene skyhøye. Du kommer ikke langt med et kompakt 2mp kamera. Regn 100 pixler pr. centimeter og mål størrelsen på magasinet du vurderer, så ser du fort om det kan egne seg. Er du ikke så avhengig av brennvidde og at kameraet skal være robust ville jeg vurdert Sony 717.

Selv digger jeg makroen til Coolpix 5700.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...