bidz Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Prøvde å fange Nidarosdomen fra en litt annen vinkel her i sort/hvitt. Prøvde å bruke sort/hvitt med passende kontrast/o.l. slik at fargen framhever bygningen. f/8 1/250 17mm ISO 200 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 En ganske vid brennvidde gjør at kirken får et litt merkelig perspektiv. Det er et eller annet som ikke fungerer helt. Men det er likevel et bilde som jeg liker. Det har sine svakheter, men skarpheten og stemningen gjør at jeg gir det godkjent-stempel, men med forbehold. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Wow var vel det første jeg tenkte. Det smalt godt! Men når støvet la seg begynte jeg å legge merke til ting. Jeg har liker ikke så godt bygninger som faller bakover. Fornuften sier at det er stødig som, vel ikke ett fjell, men en bygning, og øynene sier at det er et korthus i sterk bris. Så forvirringen mellom hjerne-sentrene lager litt skurr for min del. Men bortsett fra det likte jeg bildet svært godt. Jeg synes du har truffet godt med b&w og kontrast. Mvh Luze Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Liker perspektivet, men det bakerste tårnet (det helt til høyre i bildet) gjør at det hele faller litt sammen. Blir litt for rotete, dessverre. Liker stemningen, da. Kunne du forsøkt å flytte kameraet ned og til venstre, og ta bilde litt mer skrått? Lenke til kommentar
Carny Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Syns det er kul vinkel sammen med brennvidden. Ser litt tja...magisk ut? Litt LoTR eller Harry Potter-aktig. Me like. Lenke til kommentar
vlt Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 For min del fungerer brennvidden og perspektivet - det gir bygget en viss autoritet eller "nedenfra og opp"-følelse som dette høye bygget gir når du står på bakken og ser på det. Ville kanskje rotert det litt med klokka?? Ellers synes jeg sort/hvitt og etterbehandlingen kler motivet. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Stiligt! Likte komposisjonen veldig godt. Fikk litt følelsen av dominanse med den fallende effekten bildet har fått. Passer veldig godt inn. Svart hvitt valget var et bra valg. Kirker passer forunderlig bra i S/H. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå