Gå til innhold

Casio Exilim ex-p700 trøbbel

Anbefalte innlegg

Har et ex-p700 liggende, problemet følgende:

Kameraet har ligget og "hvilt" noen mnd, batteriet=kaputt. Har bestilt nytt batteri, men ikke fått enda. Har strøm-adapter til kameraet, slik at jeg får brukt det (med ledning), og det fukner greit, BORTSETT fra zoom. Idet jeg prøver meg på å zoome inn, er det akkurat som om kameraet får for lite strøm, slik at det kutter, og dermed skrur seg av (uten å trekke inn linsen). Trykke på av/på bryteren en gang og to, og kameraet er tilbake til normalt.

Antar det kan være vanskelig å svare på, men kanskje noen vet noe jeg ikke vet. Er dette mekanisk feil i linsen? Linsen går jo fint ut og inn når det skrues av/på. Kan dette være et problem med strøm-adapteret? Innser at (og håper) at det kan være strømadapteret som ikke klarer gi nok strøm til å motorisere linsen, men blir bare spekulasjoner. Strømadapteret er ikke originalt, men leverer riktig spenning, til riktige poler. Stor nok mengde strøm er jeg derimot ikke sikker på.

på forhånd takk,

Audun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny info:

Adapteret jeg bruker klarer å levere 500milliampere.

Via casios hjemmesider finner jeg at kameraet trekker ca 5,5watt på 4,5 volt.

strøm x spenning = effekt?

kommer da frem til at strømmen bør være 5,5watt/4,5volt = ca 1200 milliampere.

gir 500 milliampere, vil ha 1200 milliampere, kan dette være svaret på problemet mitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...