Gå til innhold

BK: Foss i Røyrvik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt kanskje viktigste kriterium for om et landskapsbilde fungerer eller ikke er om jeg får lyst til å dra dit. Om jeg får lyst til å oppleve stedet selv. Det får jeg her. Jeg kunne godt tenke meg å sitte med tærne i den fossen en sommerdag. Det sier meg at motivet nok ikke er så dumt, nei.

Det som er dumt er at jeg ikke kan følge vannet med øynene innover, at fossen ser utbrent ut og skjærer litt i øynene der på midten og at de spennende mønstrene i steinen nede til venstre ikke kommer mer til sin rett.

Så konklusjonen blir vel at jeg stopper hvis jeg passerer, men planlegger ikke ferien min etter dette. ;)

En test du kan gjøre selv er jo å spørre deg om det var sånn du husker fossen. Var det dette som fanget interessen din og du ville dele med andre?

Lenke til kommentar

Bildet er dessverre uskarpt, sannsynligvis pga kamerabevegelse. Dessuten er fossen helt utbrent, noe som ødelegger litt. Kanskje du burde ha ventet på litt mer fordelaktig lys?

Komposisjonsmessig hadde jeg kanskje valgt litt mindre himmel, siden den i dette tilfellet er temmelig monoton og kjedelig.

Lenke til kommentar
En test du kan gjøre selv er jo å spørre deg om det var sånn du husker fossen. Var det dette som fanget interessen din og du ville dele med andre?

Det synes jeg var en flott tilbakemelding! En god pekepinn på om bilde er vellykket eller ikke. Der lærte jeg noe.

gregor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...