Gå til innhold

Liste meldinger med AJAX

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter å lager en innboks for meldinger fra en firmaside. I den forbindelse ville jeg gjerne hatt litt ajax-hjelp til å liste meldingene. Slik at når man klikker på den akutelle meldingen, dukker meldingen rett opp uten noen last av siden - akkurat slik som i gmail, når man har flere svar under samme mail..

Har lett en god del rundt på nettet men finner ingen gode artikler eller guider.. noen her som kan være behjelpelige med å vise meg hvordan, evt. linke til noen fine artikler?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Sitter å lager en innboks for meldinger fra en firmaside. I den forbindelse ville jeg gjerne hatt litt ajax-hjelp til å liste meldingene. Slik at når man klikker på den akutelle meldingen, dukker meldingen rett opp uten noen last av siden - akkurat slik som i gmail, når man har flere svar under samme mail..

Har lett en god del rundt på nettet men finner ingen gode artikler eller guider.. noen her som kan være behjelpelige med å vise meg hvordan, evt. linke til noen fine artikler?

På forhånd takk!

For hver melding lar du selve teksten være i en usynlig div, rett under meldingstittelen. Så kan du f.eks. bruke Scriptaculous (http://script.aculo.us/) sin Effect.SlideDown til å ekspandere meldingen når du klikker på meldingstittelen.

Rimelig enkelt å få til, og du finner masse eksempler på linken over. Jeg vil anbefale deg å lære deg Prototype evt JQuery i tillegg, da disse to forenkler JavaScript-programmering betraktelig.

Werner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...