Decron Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hei! Sitter å lager en innboks for meldinger fra en firmaside. I den forbindelse ville jeg gjerne hatt litt ajax-hjelp til å liste meldingene. Slik at når man klikker på den akutelle meldingen, dukker meldingen rett opp uten noen last av siden - akkurat slik som i gmail, når man har flere svar under samme mail.. Har lett en god del rundt på nettet men finner ingen gode artikler eller guider.. noen her som kan være behjelpelige med å vise meg hvordan, evt. linke til noen fine artikler? På forhånd takk! Lenke til kommentar
nercix Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Kan like til eit fine rammeverk som gjer det mykje enklare å gjere det du vil: Jquery, Prototype og Dojo. Det er sikkert fleire til også. Eg føretrekkjer Jquery Dokumentasjonen har sikkert eksemplar på det du ønskjer å gjere. Endret 22. juni 2008 av nercix Lenke til kommentar
___ Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hei! Sitter å lager en innboks for meldinger fra en firmaside. I den forbindelse ville jeg gjerne hatt litt ajax-hjelp til å liste meldingene. Slik at når man klikker på den akutelle meldingen, dukker meldingen rett opp uten noen last av siden - akkurat slik som i gmail, når man har flere svar under samme mail.. Har lett en god del rundt på nettet men finner ingen gode artikler eller guider.. noen her som kan være behjelpelige med å vise meg hvordan, evt. linke til noen fine artikler? På forhånd takk! For hver melding lar du selve teksten være i en usynlig div, rett under meldingstittelen. Så kan du f.eks. bruke Scriptaculous (http://script.aculo.us/) sin Effect.SlideDown til å ekspandere meldingen når du klikker på meldingstittelen. Rimelig enkelt å få til, og du finner masse eksempler på linken over. Jeg vil anbefale deg å lære deg Prototype evt JQuery i tillegg, da disse to forenkler JavaScript-programmering betraktelig. Werner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå