hiki Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Nei, jeg leser svært lite høytravende bøker, og er veldig tilfreds med å lese chick-lit. Har lest alle til Marian Keyes og Sophie Kinsella, og noen div. andre. Leser de på engelsk. Er det noen andre du kan anbefale? Lenke til kommentar
amandaj Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Kanskje noe av Cecelia Ahern, slik som PS: I love you og Where Rainbows End er noe for deg? Har lest disse to bøkene av Cecelia Ahern (riktignok ikke på engelsk men), og synes de var bra Idag har jeg også kjøpt A Place Called Here av Cecelia Ahern og Lessons in Heartbreak av Cathy Kelly, som virker veldig bra, tror de to bøkene også går under kategorien "chick lit". Disse kjøpte jeg likegodt på engelsk, tenkte de kansje var bedre på engelsk (har ikke sett den sistnevnte boka på norsk heller da) Synes det er en veldig bra sjanger å lese på, for leser jeg altfor kompliserte bøker, faller jeg bare av lasset. Idag har jeg også kjøpt meg en bok av Marian Keyes, Lucy SUlivan skal gifte seg. Mens jeg har sjangsen til å spørre en som har lest alle bøkene hennes, håper det er greit at jeg spør. Var de andre bøkene til Marian Keyes og Sophie Kinsella bra? Endret 30. juni 2008 av amher Lenke til kommentar
hiki Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Treig til å svare ja... Sommer og sol skylder jeg på! Jeg synes bøkene til Marian Keyes og Sophie Kinsella er bra ja. God, lett underholdning. Av de to foretrekker jeg nok Marian Keyes - gleder meg til den nye boka kommer! Liker å lese på engelsk, for det første så er det ofte en del poenger og småvitser som blir borte i oversettelsen og for det andre, så er det en god måte å holde engelsken ved like på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834 Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Cecelia Ahern er fantastisk! Har lest alle bøkene hennes, på engelsk så klart. PS I Love You er den beste, men du bør se den før du ser filmen. Filmen er jo bare en Hollywoodfilm som har ødelagt hele handlingen, spør du meg... Jeg nekter å se den. Uansett, les bøker av henne! Anbefaler også en som heter The Double Life of Anna Day. Den er morsom, romantisk, koselig og sorgfull. Alt på en gang, og en litt annerledes chick-lit igrunn, uten at jeg skal røpe for mye. dot.Homme er også kjempebra! Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Dette må jeg jaggu meg prøve ut noe av. Sånn innerst inne liker vi alle litt godt, gammeldags tenåringsdrama. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Det er mer dame i 30årene-drama, bare så det er sagt:) Er ferdig med If You Could See Me Now av Ahern nå, den er vidunderlig! Nest best etter PS I Love You. Lenke til kommentar
Kinefine Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Isabell Allende er en utrolig flink forfatter. Det er ikke chick-lit på samme linje som Sophia Kinsella, men bøkene hennes er mer givende og handler om sterke kvinner. Anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Sophie Kinsella bøkene pluss resten av bøkene i Drops serien. Spør etter de i bokhandelen. I tillegg til Gossip-girl serien. Lenke til kommentar
Annalfabet Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Vet ikke helt hva som kvalifiseres til chick-lit, men kanskje Twilight-serien av Stephenie Meyer? Det er fire bøker; Twilight, New Moon, Eclipse og Breaking Dawn. Selv har jeg bare lest den første på norsk, men har nå bestilt toeren og gleder meg til å lese Lenke til kommentar
trudel Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Jeg har lest en del av bøkene til Marian Keyes-bøkene og digger de, og synes også at Twilight-serien er kjempebra. Jeg foretrekker sjeldent fantasy og vampyrer ovenfor "chick-lit" men leste ut en bok på nesten 600 sider på to dager og det sier vel nok. Leste den på engelsk og anbefales varmt. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Sookie Stackhouse, og en del andre urban fantasy serier kan være litt chick- lit aktig. Men de er vel kanskje for litt yngere, og ikke like mye for voksene. Lenke til kommentar
Snor Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Lisa Jewell sine bøker synes jeg er veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå