Diddlina Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hei har etter mye om og men falt på at jeg skal kjøpe Canon 40d og ikke 5d. På nettsiden til Japan photo er prisen 6999,- noen som i det siste har vært innom Japan photo og vet hvor mye mer det koster å kjøpe det i butikk? Skulle jo gjerne hatt det før 30 juni slik at jeg kan søke om cash-back. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hvis det ikke står noe om at nettprisen er eksklusiv for nettsiden, så gjelder den også i butikkene. Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hei Diddlina, som PMnormal sier, nettpriser = butikkpriser hvis ikke anders spesifisert. Men hvis du vil være helt sikkert, så ser du i nyeste kundeavis som gjelder i alle butikker. Du kan ser på den eller laste den ned her: http://www.japanphoto.no/catalog.php Vi har ikke skrevet noen ting om cash-back fordi katalogen gjelder hele Julimånad men Cash-Back for still cameras (ikke for video cameras)utgår sluten av Junimånad. Har en god helg! Stephan Lenke til kommentar
Diddlina Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Hvis det ikke står noe om at nettprisen er eksklusiv for nettsiden, så gjelder den også i butikkene. Hei det står at pris 6999,- kun gjelder i nettbutikk. det var derfor jeg lurte på hvor mye mer det var for å hente i butikk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hvis det ikke står noe om at nettprisen er eksklusiv for nettsiden, så gjelder den også i butikkene. Hei det står at pris 6999,- kun gjelder i nettbutikk. det var derfor jeg lurte på hvor mye mer det var for å hente i butikk. Jeg tittet i gjennom katalogen, og der er prisen også 6999,- i juli (side 8). Så i juli er det like billig i butikken. Tom Lenke til kommentar
Diddlina Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Hei Diddlina, som PMnormal sier, nettpriser = butikkpriser hvis ikke anders spesifisert. Men hvis du vil være helt sikkert, så ser du i nyeste kundeavis som gjelder i alle butikker. Du kan ser på den eller laste den ned her: http://www.japanphoto.no/catalog.php Vi har ikke skrevet noen ting om cash-back fordi katalogen gjelder hele Julimånad men Cash-Back for still cameras (ikke for video cameras)utgår sluten av Junimånad. Har en god helg! Stephan Ok kamera stod i kundeavisa også til 6999,- så da regner jeg med teksten på nettsiden var litt feil. Takk for hjelp begge to:) Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hvis det ikke står noe om at nettprisen er eksklusiv for nettsiden, så gjelder den også i butikkene. Hei det står at pris 6999,- kun gjelder i nettbutikk. det var derfor jeg lurte på hvor mye mer det var for å hente i butikk. Takk for henvendelse, det er helt feil! Til og med Fredagen hadde vi høhjere pris i butikker en på nett. Med nye katalogen ha den blitt likesett, men web gutter har åpenbart glemt a korrigere webside på fredag. Dette skal vi rette i morgen, tusen takk! Stephan Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Märkligt...jag har vid i alla fall 4 tilfällen sett mig ut objektiv på websidorna och dragit ned till den lokala butiken, bara för att få se de objektiverna prisat flera hundra kronor dyrare. Anledningen jag fick var att frakten kostar så då går det på ett ut. Enligt kommentarerna i denna tråd är det alltså olika policyn beroende på vilken stad man ska handla i. Då hade det kanske gjort sig med en lista där man vet vilka JP butiker som har samma priser som på webben. Jag har egentligen inga problem med att butiker har en högre pris, men när JP skriver som ovan börjar man ju undra. Inte för att det spelar någon stor roll, men för Stoneys vetande kan jag tala om att JP missade 38k i omsättning pga detta. 38k är ju ingenting i ett tillfälle, men om detta praktiseras på flera ställen blir det en del peng i slutändan. Lenke til kommentar
grizley Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Rart det med at JP sier at høyere pris i butikk (flere hundre kr.) skyldes tiltenkt frakt. Det stemmer kanskje om man bestiller frakmåte Ekspress over natt (499,-) Men om man bestiller fraktmåte Servicepakke betaler man kun 99,-. Men på en annen side er grunnen til høyere pris i butikk enn nett: leie av lokale, strøm og lønn til ansatte. Endret 22. juni 2008 av grizley Lenke til kommentar
emero Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Kjapt svar som jeg håper kan hjelpe alle: - På nettsidene står det skrevet på alle sider at prisen bare gjelder på nettbutikken. Dette er en standard tekst som vil stå på alle produkter, i tilfelle det skulle vise seg å variere fra butikkpris. Dette vil dere finne igjen på alle nettbutikker som også opererer med butikklokaler. F.eks. Elkjøp, Expert, osv. Det er rett og slett en juridisk forsikring for kjeden, så de ikke taper haugevis av kroner om nettbutikk for eksempel skulle måtte droppe pris på produkter i konkurranse med andre nettbutikker og lignende situasjoner. - Japan Photo har sagt og, sier fortsatt, at om nettprisen (altså på Japan Photo sine nettsider) er lavere enn den du finner i butikken, kan du gjøre selger oppmerksom på dette, og dermed få produktet til nettpris pluss fraktgodgjøring. Dette er vanligvis 150-200 kroner. Vær selvfølgelig obs på at nettpriser ofte skifter uten advarsel pga konkurrerende tilbud, så det er ikke alltid selger er klar over den prisen som står på nettet. Det er tross alt hardt nok å holde rede på alle prisene i sin egen butikk. Vis derfor hensyn til den stakkars ekstrahjelpen som kanskje har en av sine første dager og skjelver litt i buksen der du som kunde står og viser rettighetene dine Vi er alle mennesker. Lenke til kommentar
grizley Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg har ikke problem med at pris i butikk er høyere enn på nett. Selv da jeg kjøpte et av mine nye objektiver i en fysisk JP butikk lot jeg være å spørre om avslag i prisen. Dette fordi jeg vet at en butikk må ha en fortjeneste på varer som blir solg. Ellers lever jo ikke butikken lenge Til slutt vil jeg si at det blir feil å betale fraktgodgjøring/tiltenkt fraktpris på 150-200 kr når du får avslag på pris i butikk, da rimeligste fraktpris på JP.no (Postens Servicepakke) koster 99kr. Lenke til kommentar
emero Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Godt mulig Men så er det vel som du sier, at man skal leve og. Vet at nettprisen ofte kan vise seg å være under butikkens innkjøpspris, og når man da allerede har betalt frakt, lønn til selger, leie for lokalet, osv, ser jeg ikke noe problem med den ekstra femtilappen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 På nettsiden finner dere også kundeavisen i pdf-format. Dere kan enkelt sjekke prisene der for å se om det er noen forskjell. Det forundrer meg at folk er smarte nok til å krangle om prisene til butikken vs nettsiden, men ikke smarte nok til å finne frem til kundeavisen i digital form. Ikke for å fornærme dere, men dette er en tåpelig diskusjon som kunne vært avgjort med et minimum tankevirksomhet og våkenhet. Alle store kjeder har pdf av kundeavisen liggende på hjemmesiden sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå