Gå til innhold

Må det byttes hovedkort etter lynnedslag?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en HP DV 8336 og Fredag så fikk jeg et lynnedslag i huset som rammet bla annet denne maskinen. Maskinen er i fin form uten om kortet for nettverk som har gått i stykker det er helt dødt. Maskinen var koblet via ledning og modemet gikk også fyken. Spørsmålet mitt blir vel egentlig at må ikke da hele hovedkortet skiftes da kortet for nettverket er vel loddet fast til det? Eller det går vel neppe å bare bytte korte for nettverket på en bærbar maskin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nettverkskortet er "loddet" fast eller intergrert med hovedkortet på denne maskinen. Så du må nok bytte hele hovedkortet dessverre.

Takk for svar :)

Jeg regnet med dette men dette er egentlig en fordel for meg da det er en forsikringssak som da høyst sannsynelig resulterer i utbetalte penger kontra reperasjon.

Lenke til kommentar
Hvis du får beholde PC'en så kan du alltids ta den opp og se. Ikke sikkert det er større skade enn at en loddebolt og et klokt hode kan fikse dette.

He he takk for det og har loddebolt men neppe et klokt hode i denne sammenheng men jeg kan kanskje få noen kroner ved salg hvis jeg får beholde den. Det er jo nesten synd at en slik god maskin skal vrakes da kun kortet for nettverket er ødelagt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...