Gå til innhold

Lenovo N200 - Vil ikke installere Vista


^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Installasjonen starter, men den kommer aldri forbi 0% på kopiering av filer. Det er ikke min pc og jeg glemte selvsagt å skrive ned feilkoden så jeg har ikke den for hånden.

 

Fikk installert Xp uten problemer.

 

hva mener du med kommer aldri forbi 0%. henger den.. klarer den ikke kopiere fil eller skjer det noe annet?

Får du noe feilmelding?

 

BTW: Hva er galt med XP.. det er jo mye bedre. ;)

Lenke til kommentar
Det kom en feilmelding, men som sagt så er det ikke min pc og jeg glemte å skrive den ned.

 

Ingenting galt med Xp.

 

Vanskelig å gi noe fornuftig svar når man ikke egentlig vet hva som skjedde! men

kan det være noe galt med plata?. kunne ikke kopiere fil eller no i feilmelding?

Lenke til kommentar
Vet det er vanskelig, håpet at noen hadde opplevd akkurat det samme.

 

Jeg har opplevd at den ikke kunne kopiere fil under installasjon med 4 ting.. feil på dc/dvd, feil på eller dårlig cd/dvd-rom, feil på HD og feil på ram. men siden du får installert xp uten porblemer. så renger jeg med at det er plata.. og i værste fall sliten/sær cd/dvd-rom.

Lenke til kommentar

Jeg har også denne pc'en og tenkte jeg skulle installere Windows XP siden den er så treig med Windows Vista.

 

Når jeg setter i cd'en for Windows XP og restarter, kommer den vanlige beskjeden opp: starte fra cd, blå skjerm med diverse initialisering...

 

Men så stopper det... den sier den ikke finner harddisken...

 

Når jeg går inn i Vista og sjekker, så er jo filsystemet NTFS, så jeg skulle jo tro at installasjonsprogrammet til Windows XP skulle oppdage disken...?

 

Jeg kunne jo fjerne alle partisjoner og så starte installasjonen, men vil helst ikke fjerne rescue-partisjonen med installasjonsfilene, tilfelle det skulle gå galt.

 

Noen som har noen tips til meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...