Inception_ Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg blir deprimert over hvor mye møkk som finnes i norske nettbutikker, utvalget er dårlig, prisene er dårligere, og det meste er ekstremt low-end stuff. Hvis jeg skal unngå å importere fra england eller tyskland, hvilken butikk er den rimeligste? Jeg har fått unna det meste, men jeg trenger noen dugelige 6x9ere, 5.25ere og diskanter. Tenkte ca 2k til sammen, noen som har noen gode tips? Prøver å styre unna alt low-end greiene, men i Norge er ikke det lett! Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg blir deprimert over hvor mye møkk som finnes i norske nettbutikker, utvalget er dårlig, prisene er dårligere, og det meste er ekstremt low-end stuff. Hvis jeg skal unngå å importere fra england eller tyskland, hvilken butikk er den rimeligste? Jeg har fått unna det meste, men jeg trenger noen dugelige 6x9ere, 5.25ere og diskanter. Tenkte ca 2k til sammen, noen som har noen gode tips? Prøver å styre unna alt low-end greiene, men i Norge er ikke det lett! Så du er ute etter den rimeligste butikken hvor man kan finne de dyreste varene? Tror ikke du har helt oversikten over det norske markedet, nok av HighEnd-tilbydere... og uansett, 2000,- for et par 6x9 og et 5,25" komponentsett ER tett på LowEnd-klassen, men absolutt mulig å finne gull blant gråstein der også. Forøvrig tenkt på sammenhengen med at det aller meste av 6x9"ere uansett merke ligger i prisklassen godt under 2000,-? De som vil ha høy kvalitet på lyden, trenger nemlig ikke 6x9"ere... Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Har nok vært litt overkill på bassen, ville gjerne hatt litt mer mellomtone for å kompensere. Dette er ikke for min egen bil da, er for en litt "jalla" golf mk3 for en kompis. Har en grei alpine HU, har tenkt å ha et par 5.25 drevet av den integrerte 4x60w ampen. Ligger en 6-kanals 3900w (ukjent rms, sto 3900w peak utenpå den.. men har mine tvil). Nei, 2k er kanskje ikke noe særlig til budsjett, men man får jo masse for pengene i england i forhold. Lenge siden jeg har tenkt på høyttalere og slikt, hvis jeg får tak i et bra sett med 5.25ere så kan jeg lett sløyfe 6x9ene. Noen tips? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Elektronikk i Norge er jo ikke veldig dyrt. Du må heller ikke la deg lure av veiledende priser, som kan være det dobbelte av hva du ender opp med å betale. Selv har jeg handlet av Lars Engen som jeg har veldig god erfaring med. Kar som har peiling på bilstereo og som har meget gode priser. Lenke til kommentar
StianL_80 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Elektronikk i Norge er jo ikke veldig dyrt. Du må heller ikke la deg lure av veiledende priser, som kan være det dobbelte av hva du ender opp med å betale. Selv har jeg handlet av Lars Engen som jeg har veldig god erfaring med. Kar som har peiling på bilstereo og som har meget gode priser. Har også selv handlet av Lars Engen, og anbefaler han på det sterkeste. Kjempe service, grom peiling og bra priser. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Ligger en 6-kanals 3900w (ukjent rms, sto 3900w peak utenpå den.. men har mine tvil).Med litt standard-regning; 3900 watt PMPO blir 390 watt "max. power", som gjerne er ca. 200 watt RMS. Delt på 6 kanaler blir det i beste fall 6 x 40 watt RMS... noe som jo er logisk nok, siden produsenten føler behov for å skrive peak-effekten på forsterkeren for å få solgt den. Nei, 2k er kanskje ikke noe særlig til budsjett, men man får jo masse for pengene i england i forhold.Frakt er DYRT fra England, og med moms på toppen av dette, vil jeg tro du sparer null og niks. Du kan nok finne endel modeller som forlengst er utgått her hjemme, og som selges på tilbud der borte (selvfølgelig uten å nevne hvor gammelt det er) så sjekk nøye hva du kjøper isåfall. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Frakt fra England er langt fra dyrt! Kjøpte nettopp et sett med høyttalere og en Family Guy boks med alle sesongene, tror jeg betalte 8£ for dvd boksen(6 sesonger) og 19£ for høyttalerne! Med andre ord så er frakta ganske lik norsk frakt! Jeg kjøpte meg høyttalere før det fra USA igjen, betalte 390kr inkl. frakt.. slapp unna moms fordi han skrev en lavere verdi på pakka.. Samme høyttalerne kosta 1500kr hos den billigste nettbutikken i Norge(og vanlige butikker for den saks skyld), så det er helt klart mye penger å spare på å handle fra utlandet! Endret 22. juni 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Vel, for å si det sånn, fikk tak i amp for 900 og sub (2x12" i kasse) for 400 fra billigauksjon, så skal ikke klage. Tenkte på noen Fusion Powerplant 2-way foran, og noen tilsvarende 6x9 bak. Kjøpt mye spesialkjøling for PC fra USA, fraktkostnadene er greie nok, men man bør prøve å luske unna momsen. Skal snart kjøpe anlegg til en E36 318 også, noen som har noen tips til dem? Har hørt at den gode isoleringen til bagasjerommet ødelegger mye for bassen, at man ikke kan høre så mye av den. Tenkte uansett på doble 12" eller doble 10", et dugelig 5.25 sett framme, evt noen 6x9 bak også. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Vel, for å si det sånn, fikk tak i amp for 900 og sub (2x12" i kasse) for 400 fra billigauksjon, så skal ikke klage. Tenkte på noen Fusion Powerplant 2-way foran, og noen tilsvarende 6x9 bak. Kjøpt mye spesialkjøling for PC fra USA, fraktkostnadene er greie nok, men man bør prøve å luske unna momsen. Skal snart kjøpe anlegg til en E36 318 også, noen som har noen tips til dem? Har hørt at den gode isoleringen til bagasjerommet ødelegger mye for bassen, at man ikke kan høre så mye av den. Tenkte uansett på doble 12" eller doble 10", et dugelig 5.25 sett framme, evt noen 6x9 bak også. sliter med bagasjeromproblemet i mercedes c-klassen min og. vil tro det er omtrent det samme... man får ikke lyden fram. men har 2x12 tommere baki der allikevel jeg og en som selger bilstereo her jeg bor anbefalte meg sånne aktive flate subber man putter under setet. har ikke prøvd det selv, men har hørt mye bra om det. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 De aktive subbene fra alpine(som man kan putte under setet) skal visstnok være veldig bra.. Ikke no ordentlig trøkk, men god og fyldig lyd! Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Under forsetet? har jeg aldri hørt om! Hadde vært morro å gjøre den om til toseter da, med anlegg bak xD Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg kjøper fra BugBoys i Fredrikstad. Han har MASSE erfaring, godt utvalg og det han ikke har, skaffer han. Det finnes jo også økonomiske fordeler med å kjøpe over disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå