SnowBrigade Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hei Har hatt min bærbare Acer Travelmate 4672LMi i snart to år no, og føler det er på tide å ha en liten service. Vil derfor formatere maskina og installere Windows på nytt igjen for å få røska opp i en del smårusk. Men eg har aldri gjort denne prosessen aleine før, har sett andre gjere det, men aldri gjort det sjølv. Derfor lurer eg på en del ting for å vere sikker på at eg ikkje driter meg ut ved formateringa. Det fulgte ingen Windows-CD med PCen når eg kjøpte den, alt var ferdig installert. Heller ingen Recovery-CD fulgte med. Vil det seie at eg "strengt tatt" må kjøpe en ny versjon av Windows for å kunne gjere formateringa, eller kan eg då bruke ein anna installasjons-CD så lenge eg har min egen gyldige produktnøkkel som eg fekk med min PC? Eg har brukt et program kalla WinKeyFinder for å finne produktnøkkelen og produkt-IDen til min Windows, så det skulle vere i orden. Eg har fått tak i en Windows-CD (som eg kopierte fra en allerede (pirat?)kopiert CD fra jobben) som er for den norske versjonen av XP Pro med SP 2. På min PC har eg installert den engelske versjonen, rekner med det ikkje har noko å seie om det er ulike språkversjoner? Men uansett, eg er usikker på å bruke denne CDen fordi eg ikkje veit kor den kjem i frå, og om den i det heile tatt virkar. Har også en CD fra mor mi sin PC, en Fujitsu-Siemens PC, der det fulgte med en Windows CD i pakken. Kan eg evt. bruke den installasjons-CDen? Eller vil det bli kluss med Acer kontra Fujitsu-greier? Lurer generelt på kva eg må gjere for å få gjenoppretta systemet fullt ut, med alle drivere slik at alt fungerer etter formateringa. Nokken som kan hjelpe meg? Er veldig takknemlig for alle svar:) Mvh Leif Arne Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Trykk "Alt+F10 under oppstart, når Acer-logoen kommer opp. Da reinstalleres XP og maskinen blir slik den var da du kjøpte den. Se også i instruksjonsboken. Lenke til kommentar
RIKSTOTO Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Hei, ALT+10 må repeteres flere ganger under oppstart, holder ikke med kun en gang, i tilfelle ALT+F10 ikke fungerte, skaff deg en Windows CD eller kopier/last ned og installer. Må være samme språkpakke og utgave Professional, Home eller Media Center. Service Pack sier ikke noe, det er samme om uten eller Service Pack 3 og bruk produkt-nøkkelen som er klistret under datamaskinen din, der kan du også se hvilken utgava du har. Regnes ikke som pirat-kopiering. Håper det var forståelig Endret 22. juni 2008 av xerwate Lenke til kommentar
SnowBrigade Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 ALT+F10 - funksjonen visste ikkje eg eksisterte engang, men de funka jo glimrande! Takk takk for svar:) Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 På min samboers Acer pc fikk vi spørsmål om og i tillegg til å bli sterkt anmodet av førstegangs innstalasjons guiden om å lage innstalasjonscd. Ble 4 cd'er... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå