Gå til innhold

Gratis og bra ghoste-program

Brian

Anbefalte innlegg

Hei

Har søkt litt rundt, men klarer ikke å bestemme meg for hva jeg bør gå for. Er altså på utkikk etter ghosteprogram slik som Norton Ghost. Det bør være gratis, bra og greit i bruk. Greit med egne erfaringer også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt slow tilbakemelding, men jeg prøvde PING. Fikk det til å funke etter litt knoting. Men da jeg prøvde å boote fra cd'n og lagre et image av to partisjoner, så gikk det bare maks 10 sek før pc'n restarta. Satte programmet til at den skulle restarte p'n når den var ferdig, men uansett, det gikk voldsomt kjapt. Da jeg sjekket på disken der imagene skulle lagres var det bare tre filer der på tilsammen 21,7gb. De to partisjonene jeg tok backup av hadde en total brukt mengde på 115gb. Stemmer dette?

Da jeg prøvde med norton ghost først tok det lagt større plass, nesten 1:1 kopi. Hvis det stemmer er jo det gode nyheter, da har jg plutselig over 100gig ekstra ledig.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Men spørsmålet er hva som kan ha gått galt, har absolutt ingen erfaring med programmet. Mener jeg gjorde alt etter guiden, men skal gi det en forsøk til etter jobb i dag. Stusset litt på plassen jeg også, hadde egentlig regnet med at det tok 1:2 som du nevner. Godt mulig jeg ikke hadde valgt noe komprimering på ghost, men jeg har nok av plass så det er ikke noe problem.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Litt sent svar, men har ikke hatt tid til å teste det før i dag. Fyrte opp programmet en gang til og gikk grundig igjennom menyene. Det jeg fant ut av, var at jeg hadde valgt feil i en av menyene, og jeg skulle valgt Create_New_Image i en av menyene. Leste DENNE guiden, og da funket det. Startet bare for å sjekke og da hadde den en estimert gjenstående tid på 6-7timer, noe som ser ut til å stemme bedre. I tillegg kunne jeg velge hvilket kompresjonsforhold jeg ville ha, eller om jeg ville ha det ukomprimert, samt hvilket format.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...