Gå til innhold

Bør jeg kjøpe P800?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å selge min 6510 + Ipaq 3660 og heller kjøpe en P800. Har sett at den kan skaffes for litt over 6' kr. Men én ting virker litt kjipt. Den har ikke T9. Og ikke profiler. Ihvertfall ikke ifølge DinSides test. Men ellers skulle den jo være helt konge. Hva syns dere? Erfaringer og tips ønskes!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at jeg nylig har fått meg bærbar, og da ble mange av bruksområdene til Ipaq'en erstattet av den bærbare. Derfor har jeg funnet ut at jeg hovedsaklig trenger en mobil med kalender og mulighet for e-post. Litt kult at den tar bilder også...

Men dersom jeg kjøper P800 slipper jeg ihvertfall å ta med meg både telefon og Ipaq.

Disse andre to du nevnte, info om dem? Pris?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å selge min 6510 + Ipaq 3660 og heller kjøpe en P800. Har sett at den kan skaffes for litt over 6' kr. Men én ting virker litt kjipt. Den har ikke T9. Og ikke profiler. Ihvertfall ikke ifølge DinSides test. Men ellers skulle den jo være helt konge. Hva syns dere? Erfaringer og tips ønskes!

Du har jo allerede sett mine meninger i tidligere post,

Men nei den har ikke profiler. Har hatt nokia siden jeg gikk fra nmt (simonsen var konge der) og var vant til profiler der.

Har liksom ikke tenkt over at p800 mangler profiler. Har personlig ikke bruk for profiler har jeg oppdaget; under forelesninger har jeg bestandig slått mobilen over på lydløs, noe som er enkelt å gjøre på p800'en.

Kan tenke meg situasjoner som profiler kan være nyttig i men ikke noe must. Når det gjelder e-post leseren så håndterer den flere kontoer og den laster kun ned overskrifter først for å spare båndbredde.

En kan også synkronisere og surfe på p800 hvis en har Bluetooth på PC'en (ca 350.-)(og linje til pc'en) noe som sparer telefonregningen endel...

olds69

Lenke til kommentar

Ser forresten at komplett.no reklamerer for P800 med:

Tilleggsfunksjoner

Skriving med ordliste (T9), bilderedigerer, fotoalbum, HTML/HTTP- støttet, verdensklokke, nedlastbare JAVA-applikasjoner, billedtelefonbok.

Altså T9. Stemmer dette likevel, da? Var det de tidlige versjonene med kun engelsk og svensk språk som ikke hadde T9?

Lenke til kommentar

Tilleggsfunksjoner

Skriving med ordliste (T9), bilderedigerer, fotoalbum, HTML/HTTP- støttet, verdensklokke, nedlastbare JAVA-applikasjoner, billedtelefonbok.

Altså T9. Stemmer dette likevel, da? Var det de tidlige versjonene med kun engelsk og svensk språk som ikke hadde T9?

Lenke til kommentar
Har fått med meg dockingstasjonen som følger med, men det er da litt mer luksus med Bluetooth. Komme inn døren, så er man synk'et med én gang, liksom...

Akkura min tanke også.

og man kan sjekke TV programet fra godstolen gratis med opera og bluetooth uten p hente avisa eller gå bort til PC'en...

:D

unyttig? ja jeg elsker det...

Olds69

Lenke til kommentar

Tilleggsfunksjoner

Hmmm...

Har ikke hørt om noen som har T9. Det har vært rykter om en operativsystem oppdatering som skal komme i april,(legg til x-antall måneder i god mobilleverandør stil) denne skal vistnok komme med T9 men ingenting bekreftet.

Dette så jeg senest i forumet til my-symbian i går.

Min P800 er under måneden gammel med norsk språk.

Vil tro at det er komplett som rører.

Ellers stemmer det resten av hva jeg kan se der.

(bilderedigerer må du laste ned)

Olds69

(edit skriveleif)

Lenke til kommentar

Testkise:

Info om Qtek 1010

Info om Palm Tungsten W

Prisene er kanskje litt høyere enn nødvendig hos idedata...

Jeg har selv tenkt å kjøpe Palmen. Den har fullt tastatur, så det bør gå en del fortere å skrive mail/SMS.

Du finner også utrolig masse brae programmer til Palm (F.eks MSN/IRC klient, AvantGo, fjernkontroll, massevis av e-post programmer, og mange bra bildevisningsprogrammer. Palmen er forøvrig mindre, og billigere enn P800.

Lenke til kommentar

når det gjelder T9-fikk følgende svar fra sonyericsson:

Unfortunatly we have no information that any software for predictive text input will be available for P800.  

But have in mind that a lot of third party developers will come out with sw for P800.

icon_manyfaced.gif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...