Gå til innhold

Comodo, "ingen tilgang" og avinstallering

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp reformatert PC'en min, og tenkte jeg skulle være nytenkende ved å ta i bruk Comodo Firewall Pro istedefor McAfee. Dette gikk jo rimelig greit i starten, helt til jeg begynte å tukle med diverse instillinger. Etter å ha installert et program, fikk jeg store problemer, og jeg fikk ikke tilgang på NOE. Jeg kunne ikke engang slå av maskinen fra min egen bruker. Windows fikk ikke tilgang til noen filer i det hele. Deretter startet jeg maskinen i "sikkermodus" og avinstallerte Comodo, her skal man jo selvsagt slå av og på PC'en før man gjør noe mer, men dette falt ikke meg inn. Jeg prøvde å installere Comodo enda en gang FØR jeg slo av maskinen.

Dette viste seg å bli ganske problematisk, for når jeg slo på maskinen etter installasjonen virket ikke Comodo. Jeg finner visstnok ikke cfp.exe filen. Samtidig klarer jeg ikke å avinstallere programmet, ettersom jeg mangler filer. Så hva skal jeg gjøre nå? Jeg vil helst ikke gjøre samme blemmen igjen, så jeg lurer også på hva var det som gjorde til at jeg ikke fikk tilgang på noe som helst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du kan ha satt Comodo defence til "Paranoid Mode"? Alle handlinger som ikke ligger inne i en liste, vil bli blokkert...

Men så var det hvordan du skal kunne installere igjen da. Hvis ingen andre kommer med noen bedre forslag, kan jeg fåreslå at du lager og legger ut en Combofix-logg, så får vi fjernet filene og registrene manuelt.

Last ned Combofix, og legg det på Skrivebordet.

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen.

Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Dette kan føre til at programmet fryser.

Post loggfilen fra Combofix (c:\combofix.txt)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette innlegget kommer kanskje litt sent, men i tilfelle noen andre har hatt samme problem så legger jeg det likevel ut. Til deg R2D2, som sagt så fikk ikke jeg tilgang til noe som helst. Heller ikke det å legge inn filer, installere dem eller flytte dem.

Det jeg gjorde var at jeg kjørte opp i sikkerhetsmodus, og brukte systemgjenoppretting for alt det er verdt. Hadde heldigvis tilgangspunkt som var knyttet til et par timer siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...