Gå til innhold

NAT-problem i Azuerus Vuze

Anbefalte innlegg

I Azuerus Vuze er det en egen kolonne med smilyer som viser helsen til torrenten.

Hos meg forblir de gul hele tiden, og når jeg holder pekeren over står det:

"Betyr at trackeren er ok, at du er koplet til andre spredere, men ingen innkommende forbindelser til deg.

Du kan ha et NAT-problem dersom dine torrenter forblir i gul modus over tid"

Har aldri hatt noen grønne torrenter, som betyr at helsen dens er ok. Og går da utifra at jeg har et såkalt NAT-problem.

Kan noen forklare på amatørlig vis hva er NAT-problem er, og hvordan jeg går frem for å fikse dette?

Som sagt, på amatørlig vis, jeg er tross alt jente!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, slutt å tro at du er dum fordi du er jente, det er du ikke.

Så til saken. Problemet ditt er at du må åpne en port i ruteren din. Finn ut hva ruteren din heter, gå til http://portforward.com og finn ruteren din og følg steg for steg forklaringen der. Åpne helst en høy port, gjerne en over 40 000 for å være på den sikre siden, og spesifiser denne porten i Azureus(Gå til fil->test NAT eller noe slikt).

NAT kan du lese mer om her: http://en.wikipedia.org/wiki/Network_address_translation

Lenke til kommentar
For det første, slutt å tro at du er dum fordi du er jente, det er du ikke.

Nei jeg er nok ikke stokk dum, men har litt trøbbel med å forstå datarelaterte forklaringer fra andre mennesker!

Det er som oftest folk som er flink med pc, og så lenge de forstår hva de selv skriver, tror de ofte at motparten også skjønner det! Var humoristisk ment :D

Ellers, takker jeg så mye for hjelpen! Skal se om jeg klarer å få løst dette her :)

EDIT: Gikk inn på den NAT-testen, der stod det innkommende TCP port 11000 og noe, trykket test og da kom følgende melding opp:

"Tester port 11000 og noe ...

NAT-feil - Connection to <ipadressen min> (your computer) refused.

Du kunne vel ikke forklart hvordan jeg går frem på den siden du nevnte og?

Sånn hvis du tilfeldigvis titter innom her igjen.

Endret av smismas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg finner ikke min router i listen der... Linksys WAP54G. Når jeg skriver inn ip adressa mi i adresselinja på explorer kommer jeg bare inn på google søkeside, akkurat som om jeg skulle ha skrevet noe feil i adressa.

Har også slikt NAT problem og treeeeeeg nedlasting. 1-5 kb sek max selv med over 3000% helse og ca 4000 mulige seeds/peers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...