maledictus Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Jeg har bestilt et Canon IXUS 860 IS kamera, og tenkte å bestille et SanDisk SDHC 8GB minnekort, slik at jeg får god plass til videoopptak. Jeg så i en annen tråd at en kunne klare seg med Sandisk Secure Digital 8GB SDHC (SDSDB-8192-E12)(Class 2) til dette kameraet. Nå koster ikke SanDisk Ultra II (Class 4) og SanDisk Extreme III (Class 6) så mye mer, og da følger det med en MicroMate SD/SDHC-kortleser, så jeg vil kjøpe et av disse. Spesifisert hastighet: SanDisk Ultra II, Class 4 : 10 MB/s (les) 9 MB/s (skriv) SanDisk Extreme III, Class 6 : 20 MB/s (les) 20 MB/s (skriv) Jeg lurer på følgende: Er det slik at en oppnår betydelig raskere filoverføring til PC med raskere minnekort? I så fall vil det være avgjørende for mitt valg, selv om det kanskje ikke betyr så mye internt i kameraet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Det e riktig som du sier. Det er ved overføring til PC hvor det har mest å si. Men du skal være klar over at ikke alle kortleser er like raske. Så du er ikke garantert at du tjener på det. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå