Gå til innhold

[LØST] Prosessor skifter Multiplier/Core speed hele tiden

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en intel e2200 samt Asus P5GC-MX/1333 (nyeste bios.

Har åpnet CPU-Z. Bus speed er på 200MHz. Men multiplier'n skifter hele tiden mellom 6.0 og 11.0. Og core speed skifter da mellom 1200MHz og 2200MHz. Skifter ca hvert 1-2 sekund.

PS: Multiplier skal selvsagt sta på 11, og det er det jeg har satt på.

Endret av mx1000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Har en intel e2200 samt Asus P5GC-MX/1333 (nyeste bios.

Har åpnet CPU-Z. Bus speed er på 200MHz. Men multiplier'n skifter hele tiden mellom 6.0 og 11.0. Og core speed skifter da mellom 1200MHz og 2200MHz. Skifter ca hvert 1-2 sekund.

PS: Multiplier skal selvsagt sta på 11, og det er det jeg har satt på.

Er vel normalt at den skifter litt, men kanskje ikke så mye som det du snakker om..

Lenke til kommentar

MEN, hvorfor ønsker du å slå den av? Greit nok, når du skal ta bilder for å briefe på nett med det, men ved å kjøre f.eks. Prime så vil du jo få full multiplier.

Er jo faktisk ikke noen grunn til å tvinge prosessoren til å kjøre på maks hastighet bare for å gjøre det, Speedstep er lynrask å reagere så du merker det aldri at prosessoren er for treg, og du sparer strøm, blir mindre varme osv.

Lenke til kommentar

Tja, nå er det vel sagt at en prosessor vil leve over flere hovedkort, så tror nok uansett ikke prosessoren kommer til å dø.

Men elektromigrasjon vil jo være et større problem når prosessoren kjører på maks hastighet da også spenningen blir justert av Speedstep (mener jeg å huske).

Men som sagt, ville ikke bekymret meg for akkurat det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...