freelancer93 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hei, jeg har litt lite å gjøre i sommer , så jeg tenkte å koble opp noen høytalere på rommet ... Jeg er ikke helt sikker på hva slags type eller kraft de skal ha ... Så jeg lurte på om noen hadde noen forslag?? Rommet er 3x4 meter. mvh. freelancer93 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Du skal kjøpe deg høyttalere og forsterker? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hva skal du bruke anlegget til? Prisklasse? Evt hvilken musikktype hører du mest på? Lenke til kommentar
freelancer93 Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) ja høytalere og forsterker, jeg hører på mest rock... Skal vel brukes til fest og litt sånt, tenkte noe rundt 10 000... Endret 21. juni 2008 av freelancer93 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Og hvor mye penger skal du bruke? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Hvilken prisklasse hadde du tenkt å sikte deg inn på da? Det har veldig mye å si, siden begrensningene ligger i prisen du er villig til å legge i det. Skal du ha signalkilde også? edit: har sagt det før og sier det igjen, sats på bruktmarkedet. Iallefall for høyttalerne. Se spesielt på klipsch som skal være råe på rock, de kan du sikkert finne til en grei pris. Bruk finn.no, hifisentralen.no osv. Endret 21. juni 2008 av Brian Lenke til kommentar
freelancer93 Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Og hvor mye penger skal du bruke? rundt 10.000 signal kilde?? ps. jeg er noob i lyd... Endret 21. juni 2008 av freelancer93 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Vet ikke hvordan disse funker sammen da. Men tror hvertfall Xindak A06 gir mye for pengene og kanskje Klipsch RF-52 som ligger ett stykke ned på siden der. signalkilde er feks cdspiller/dvdspiller, PC ol CAMBRIDGE 640A v.2 samme med Dali Concept 6 evt Concept 8 som koster 6999,- Ellers så har jeg hørt mye rock på PSB Image T45 (De kan du få billigere andre steder, men der lå det ikke noe info om dem). Du har også T55 som har større basselementer. Endret 21. juni 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
freelancer93 Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Tenkte å koble til pc... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Bruk bruktmarkedet for det det er verdt også, Klipsch bør kansje pares med en forsterker med en litt varm klang, grunnet horndiskanten. edit: noen som har noen innspill på rotel + klipsch? Tipper det kansje kan bli en grei match Endret 21. juni 2008 av Brian Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Bruk bruktmarkedet for det det er verdt også, Klipsch bør kansje pares med en forsterker med en litt varm klang, grunnet horndiskanten. edit: noen som har noen innspill på rotel + klipsch? Tipper det kansje kan bli en grei match Det har du nok helt rett i. Rør passer jo bra med Klipsch. Hva med Xindak MT-1 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Spørs jo hva du får av rør til prisen da, skikkelige rørforsterkere koster jo som regel en del. Kan godt hende en skikkelig transistorforsterker kan gjøre susen, som for eksempel Cayin 252b eller en Vinent forsterker. Skal se om jeg finner noe interessant på bruktmarkedet nå. Vincentene har jeg iallefall hørt skal ha en ganske varm og nøytral klang. Endret 21. juni 2008 av Brian Lenke til kommentar
freelancer93 Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Takk for all hjelp ... Tenkte meg på elektrofil messa i morgen. Skal se litt der også. Men hvis noen kan gjøre meg en kjempe tjeneste? Jeg er ikke helt sikker på hva som passer sammen og sånn, men jeg tenkte en pakke til rundt 10 000. Kan noen please hjelpe meg å sette sammen en sånn pakke? Setter pris på all hjelp. mvh. freelancer93 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Elektrofil er jo bare fylt opp med varer fra Expert da. Ville ikke handlet der. De har så mye dårlig. Endret 21. juni 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
Coa Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Hvis jeg var deg ville jeg ikke dratt på elkjøp... Prøv heller å gå inn på hifi-klubbens hjemmeside: WWW.hifiklubben.no De har beste produktene! På mandag får jeg de nye Cerwin Vega høytallerne mine (VE 8f) og Denon forsterker (PMA-700AE). Jeg skal også snart kjøpe meg en subwoofer (Cervin Wega VE-28sx). Sammenlagt kommer prisen på ca 7-8 tusen. Jeg har ca like stort rom som deg. Personelig synes jeg at denne pakken kunne passet til deg. Endret 21. juni 2008 av fatcrap Lenke til kommentar
fhl Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Prøv heller å gå inn på hifi-klubbens hjemmeside: WWW.hifiklubben.no De har beste produktene! At Hifiklubben har de beste produktene, er i alle fall bare sprøyt! Det finnes SVÆRT mye annet på markedet som er like bra og bedre. Frode Lenke til kommentar
Coa Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) At Hifiklubben har de beste produktene, er i alle fall bare sprøyt! Det finnes SVÆRT mye annet på markedet som er like bra og bedre. Frode Det jeg mener er at det er bedere å gå på HiFi klubben, en å gå på elkjøp eller expert. Må si meg enig i at HiFi ikke er det enste bra på markede, men de er bedere en de fleste store elektronik kjedene som elkjøp og expert! Endret 22. juni 2008 av fatcrap Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Han sier han vil ha noen høyttalere som skal brukes til rock-musikk. Dermed vil jeg tro dette er en god match: Qln Artech 8 sammen med en Harman/Kardon HK 3390 vil gi ekstremt mye lyd for pengene. Lenke til kommentar
NightlyTerms Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Kjøp deg dynavoice f 6'ene og en super T-amp. Funker EKSTREMT bra, men du får det kanskje ikke så høyt hvis det er det du er ute etter. Men du sparer en haug med peng. Lenke til kommentar
John-86 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 (endret) Hei jeg er nå ute etter ett system og ha på rommet.det er circa like stort som trådstarter,men jeg har bare 5000 til og legge inn i dette så jeg er kanskje litt begrensa sånn? Den skal vell mest bli brukt til og spille av musikk fra pcn/mac.har ett Pioneer surround anlegg som jeg har hatt ett par år,men jeg føler det ikke rett og slett holder lenger,tror det settet kosta rundt 2500-3000 for 5 år siden (tida går fort gitt) Kjempe kjekt om noen her inne har noen tips Edit:Skulle helst hatt en Optisk utgang hos forsterkeren da Mac Mini`n jeg skal kjøpe har støtte for dette og etter hva jeg har lest så blir det en grei lyd med en slik kabel mellom mac og forsterker Håper det går greit att jeg dumpa spørsmålene mine her istedenfor og lage en helt ny tråd om noe som handler om så og si akkurat det samme som denne Endret 28. juni 2008 av JohnErik86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå