kapteinkrykke Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 helt fersk i faget og første posten på forumet. Var ute og knipset litt i stad og tok dette bildet av en skogsdue. tatt med canon 400d, 55-250mm ikke fikset farger, bare croppet litt i ps comments? Lenke til kommentar
eflas Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hva med å ha motivet i midten? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hva med på venstre side litt under midten, isteden for seende ut av bildet som nå? De utbrente partiene mellom bladene tyder på feil tid på dagen, for motivet ligger i skyggen til vegetasjonen. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 hadde dua sett mot høyre så hadde det vært en adskillig bedre komposisjon, nå er bildet veldig ubalansert. Her kan du lære en del triks for å få bedre komposisjon : http://www.fototips.no/index.php?side=komposisjon&fra=m Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Som de andre sier, komposisjon er viktig. Men stå på! Det kommer etterhvert I og med at du skriver du har croppet lurer jeg på hvordan originalen ser ut. Dette er et bilde av et tre, med en due tilfeldigvis oppe i hjørnet. Lenke til kommentar
odn Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Burde hatt dua mer mitt i bilde. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Likte bildet, jeg, dog kunne dua gjort bildet bedre om den hadde vært nærmere midten. -At den er litt ute av fokus forsterker det intrykket. Skulle kanskje hatt en hvit plate eller noe til å reflektere lys mot dua også, eller en svak blits. Fine linjer og kurver. Behagelig å se på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå