Gå til innhold

Er AoC slik det er nå egentlig en betautgave?


Anbefalte innlegg

I den grad man betaler for spillet nå, så er det ren veldedighet, ikke fordi de har levert et produkt.

 

Hvordan kan du si det hvis man sitter med dvd-plata i hånda og spillet i full gang på pcskjermen. Du får til og med produktet polert og oppgradert gjevnlig.

Er et produkt når det har markedsverdi er det ikke? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som forventer en ferdig polished spill, trenger ikke engang røre et mmo før det har vært ute i mange år. Funcom vet at de ikke kan slenge ut alt content med engang, dette spillet skal tross alt bestå i mange, mange år, og de vet at det er bedre å komme med litt og litt gradvis. +at hvis de hadde kommet med alt på en gang så hadde det blitt flere bugs på like mange folk som prøver å fikse=bedre? Skjønner ikke hva dere klager på, men det er kanskje bare meg da :)

Lenke til kommentar

Ja, det er MANGE bugs, og MYE ble ikke levert.

 

Mange sluttet etterhvert som hadde lenge planlagt å spille spillet (2-3 måneders konstant planlegging, guildlaging osv).

 

Vurderer nå å gå tilbake til Lotr: Online om flere kjente slutter...

 

Jeg likte selv AoC, men det er ikke like morsomt når det er så mange du kjenner som ble skuffet og sluttet :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke utale meg om AO da det aldri fenga min interesse, men etter hva jeg har fått hørt/lest så var det en katastrofe. 

 

 

Om jeg skal ta 2 av dem store mmorpg spillene jeg bla var med på fra beta/starten av release, World of Warcraft og Everquest2 så var det akkurat samme problemene der som det er nå i Age of Conan. Masse små ting som ikke funker som det skal eller som ikke funker i det hele tatt.

 

Om du har spilt mmo spill i 9år så burde du vel vite hvordan mmo spillene utvikler seg og hvor stort og omfattende det er å bug fikse et mmo i forhold til et singelplayer spill? Jeg har bare en lv48 character i AoC for tiden så jeg kan bare utale meg fram til da, men så langt så er alt meget bra. En støter på quests osv som ikke fungerer og det er selvf veldig kjipt der å da.

 

Så jeg klarer bare ikke å ta deg helt serriøs her altså toeblast

 

Det er en stor forskjell på små bugs og flawed game design.

 

Og ja jeg har spilt MMO spill i 9år, det betyr ikke at jeg blindt godtar at Funcom leverer et last gen MMO uten å ha med halvpartene de nye featurene de skrøt så voldsomt av. De leverer et spill uten revolusjonerende content samtidig som de ikke engang klarer å få til enkle ting som stats på items til å fungere skikkelig...

 

Det at du ikke har passert level 50 en gang og føler at du kan dømme spillet sier vel det meste. Joda Tortage var helt ok med voice acting til NPCer og sånn, men du har jo ennå ikke kommet til det stadiet hvor du må gjennom kjedelig grinding av exp og farming av mats for å se progressjon. Du har heller ikke kommet til det stadiet hvor du innser at du er avhengig av en sterk guild for å oppleve progressjon innen crafting og du har heller ikke opplevd mangelen av end game content, og da spesielt world PvP.

 

AoC er sikkert himmelen for de som er glad i PvE og raids da. De har kjørt på med den samme gamle oppskriften: Farm raid encounter x100 for å få phat lewt til å ta neste raid encounter x100. Problemet er at dette virker alt for enkelt atm og man trenger ikke items fordi de ikke har noen merkbar effekt. If it aint broke dont fix it er tydeligvis filosofien på dette området...

Lenke til kommentar
Du har heller ikke kommet til det stadiet hvor du innser at du er avhengig av en sterk guild for å oppleve progressjon innen crafting og du har heller ikke opplevd mangelen av end game content, og da spesielt world PvP.

Ja, man er avhengig av guilds i spillet, men dette har dem sakt fra dag 1.

 

Det at du ikke har opplevd World PvP syns jeg jo er ganske rart. På serveren hvir jeg spiller (Fury) så er det hvertfall ting som skjer hver dag. I dag var det faktisk to Keeps som ble angrepet, samt en guild som prøvde å holde Kheshatta for seg selv blandt annet, så her er det hvertfall ikke noe mangel på World PvP.

Lenke til kommentar
Du har heller ikke kommet til det stadiet hvor du innser at du er avhengig av en sterk guild for å oppleve progressjon innen crafting og du har heller ikke opplevd mangelen av end game content, og da spesielt world PvP.

Ja, man er avhengig av guilds i spillet, men dette har dem sakt fra dag 1.

 

Det at du ikke har opplevd World PvP syns jeg jo er ganske rart. På serveren hvir jeg spiller (Fury) så er det hvertfall ting som skjer hver dag. I dag var det faktisk to Keeps som ble angrepet, samt en guild som prøvde å holde Kheshatta for seg selv blandt annet, så her er det hvertfall ikke noe mangel på World PvP.

 

helt enig. spiller på samme serveren selv og trivest der. synest at det er rart at det er så mange som syter og klager som små barn etter 2-3 uker. det er et helt nytt spill. og noen av dere sier at dere har 9 år erfaring med mmo. så virkelig ingen av dere som har opleved en release før? husker selv både eq2 og wow. eq2 serverene var vel nede i 5-7 dager i strekk pga av en bug, og kan ikke si at wow hadde så ALT for mye pvp i starten heller.

 

AoC sine server er oppe 24/7 vist man ser vekk fra de 2 patch dagene. men det er gale det også sikkert.

 

Og vist du/dere har stresset dere opp til lvl 80 iløpet av 1-2 uker så er det vel ikke verre enn å lage en alt menst man venter på end game stuff.

 

selv tror jeg at pvp patch'en kommer i morra siden patchen var for stor og ikke helt ferdig til å bli sluppet på torsdag som var. men for all del, bare slutt med spillet det. mindre syting da.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke utale meg om AO da det aldri fenga min interesse, men etter hva jeg har fått hørt/lest så var det en katastrofe. 

 

 

Om jeg skal ta 2 av dem store mmorpg spillene jeg bla var med på fra beta/starten av release, World of Warcraft og Everquest2 så var det akkurat samme problemene der som det er nå i Age of Conan. Masse små ting som ikke funker som det skal eller som ikke funker i det hele tatt.

 

Om du har spilt mmo spill i 9år så burde du vel vite hvordan mmo spillene utvikler seg og hvor stort og omfattende det er å bug fikse et mmo i forhold til et singelplayer spill? Jeg har bare en lv48 character i AoC for tiden så jeg kan bare utale meg fram til da, men så langt så er alt meget bra. En støter på quests osv som ikke fungerer og det er selvf veldig kjipt der å da.

 

Så jeg klarer bare ikke å ta deg helt serriøs her altså toeblast

 

Det er en stor forskjell på små bugs og flawed game design.

 

Og ja jeg har spilt MMO spill i 9år, det betyr ikke at jeg blindt godtar at Funcom leverer et last gen MMO uten å ha med halvpartene de nye featurene de skrøt så voldsomt av. De leverer et spill uten revolusjonerende content samtidig som de ikke engang klarer å få til enkle ting som stats på items til å fungere skikkelig...

 

Det at du ikke har passert level 50 en gang og føler at du kan dømme spillet sier vel det meste. Joda Tortage var helt ok med voice acting til NPCer og sånn, men du har jo ennå ikke kommet til det stadiet hvor du må gjennom kjedelig grinding av exp og farming av mats for å se progressjon. Du har heller ikke kommet til det stadiet hvor du innser at du er avhengig av en sterk guild for å oppleve progressjon innen crafting og du har heller ikke opplevd mangelen av end game content, og da spesielt world PvP.

 

AoC er sikkert himmelen for de som er glad i PvE og raids da. De har kjørt på med den samme gamle oppskriften: Farm raid encounter x100 for å få phat lewt til å ta neste raid encounter x100. Problemet er at dette virker alt for enkelt atm og man trenger ikke items fordi de ikke har noen merkbar effekt. If it aint broke dont fix it er tydeligvis filosofien på dette området...

 

 

Men du skjønner vel det at i startet av alle og da mener jeg alle mmorpg spill så er det bugs og gamedesign som ikke funker som det skal enda. Det slår bare aldri feil, utviklerne har så mye dem vil ha i spillet men som dem rettogslett ikke får tid til å implimentere i den endelige versjonen.

 

 

"De leverer et spill uten revolusjonerende content samtidig som de ikke engang klarer å få til enkle ting som stats på items til å fungere skikkelig..."

 

Hvilke revolusjon var det du ventet på da? Trodde du Funcom skulle snu opp på mmorpg sjangeren helt? Om vi kun ser på fighting systemet så er det ikke noe revolusjonerende med det...men til å være i et mmo spill så er det nettopp det det er.

 

Og at stats på items ikke fungerer enda..ja selvf er det dumt. Men nok igjen det er en bug som kommer til å bli fikset på.

 

"Det at du ikke har passert level 50 en gang og føler at du kan dømme spillet sier vel det meste."

 

Jeg skrev ikke det i det hele tatt, jeg skrev "Jeg har bare en lv48 character i AoC for tiden så jeg kan bare utale meg fram til da"

 

Jeg blir lv50 inatt og jeg har utrolig masse quests og ting å gjøre, for å ikke snakke om en haug med instancer å utforske.

 

"Men du har jo ennå ikke kommet til det stadiet hvor du må gjennom kjedelig grinding av exp og farming av mats for å se progressjon"

 

Nei jeg har ikke det...hvor er den magiske levelen det skjer? Noen sier lv 80 og nå du på lv 50. Hvor er denne magiske levelen hvor alle quest's bare forsvinner?

 

"Du har heller ikke kommet til det stadiet hvor du innser at du er avhengig av en sterk guild for å oppleve progressjon innen crafting og du har heller ikke opplevd mangelen av end game content, og da spesielt world PvP."

 

Alle mmorpg spill krever at du er i en guild for å sammens klare å komme videre, enten det er i PvE eller PvP. Funcom har vært så geniale ved å belønne guilder som bygger byer ved å gi dem mulighet til å lage spesiele items i crafting. 

 

Det er ikke værre en å joine en guild å sammens ha det kjempe morro! Mangel av endgame er selvf ikke 100% på plass, du som har spilt mmorpg spill i 9år burde vel vite at endgame altid er rimelig tynt ved release?

 

Når det er sagt så kanskje du også burde ta en titt hos aoc sin hjemmeside å lese om hva som snart kommer i patcher allerede om noen uker ;)

Lenke til kommentar
Du har heller ikke kommet til det stadiet hvor du innser at du er avhengig av en sterk guild for å oppleve progressjon innen crafting og du har heller ikke opplevd mangelen av end game content, og da spesielt world PvP.

Ja, man er avhengig av guilds i spillet, men dette har dem sakt fra dag 1.

 

Det at du ikke har opplevd World PvP syns jeg jo er ganske rart. På serveren hvir jeg spiller (Fury) så er det hvertfall ting som skjer hver dag. I dag var det faktisk to Keeps som ble angrepet, samt en guild som prøvde å holde Kheshatta for seg selv blandt annet, så her er det hvertfall ikke noe mangel på World PvP.

 

Så du mener det er riktig at noen spillere ikke skal få lov å drive med crafting fordi de ikke er med i "riktig" guild? Jeg kaller dette dårlig game design.

 

Jeg spiller på Battlescar og der har vi ikke russere med 1000 medlemmer til å samle ressurser til T3 city. Kommer ikke til å se noe battlekeep der på minst en måned eller 2, og skal TBK kun være for dem som har T3 city og battlekeep? Mener å huske at Funcon sa noe om at mindre guilds også kunne kose seg i TBK, tiden vil vel vise.

 

Dessuten er det en stor forskjell på å ikke ha opplevd world PvP og mangel på world PvP.

 

Men det er ikke dette som er poenget, poenget er at PvP i AoC er dårlig gjennomført. Det er begrenset hvor lenge det er gøy å prøve å holde Khesatta og det er ikke alle som finner meningsløse minigames underholdene. Tenk også på de som spiller på PvE server, de trodde vel de skulle få en egen zone de kunne reise til for å drive med PvP. De kan vel forsåvidt reise til TBK og slåss mot hverandre, men det gir ikke mye mening.

 

Flawed game design.

Lenke til kommentar

toeblast.

 

du er ikke sann.. ka forventer du da så close etter release?! jeg er i en "medium" guild og vi har tier 2 by snart. trenger ikke 1000 russere for det.

 

så du sier at du har 9 år med mmo erfaring. regner med et par av disse er fra wow. så hvor mye pvp hadde du i wow like etter release?! og mener du 100% sikkert at alle klassene var like balansert i wow ved release? husker selv paladins som one shotta pve boss.

 

så hvilken lvl er du i wow no, siden du har så mye problemer? jeg har 2 på lvl 5x og mange quests, crafter og har det gøy når det kommer til den sosiale delen i aoc.

 

så forklar litt mer hva du ikke liker med aoc som du selv har erfart?! og gikk ikke å ta med generelle tinger som ustabil ms osv. ALLE MMO har slikt. men det er tydelig at du aldri har opplevd en release før.

 

og bare vent litt, 2 ganger i uken kommer det noe som kallest en patch. orker ikke å forklare hva det er siden du har en formening om at alt av mmo er 100% ferdig ved release. prøv pvp i mårra du. blir kanskje en god del mer morro!!

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Men du skjønner vel det at i startet av alle og da mener jeg alle mmorpg spill så er det bugs og gamedesign som ikke funker som det skal enda. Det slår bare aldri feil, utviklerne har så mye dem vil ha i spillet men som dem rettogslett ikke får tid til å implimentere i den endelige versjonen.

 

"De leverer et spill uten revolusjonerende content samtidig som de ikke engang klarer å få til enkle ting som stats på items til å fungere skikkelig..."

 

Hvilke revolusjon var det du ventet på da? Trodde du Funcom skulle snu opp på mmorpg sjangeren helt? Om vi kun ser på fighting systemet så er det ikke noe revolusjonerende med det...men til å være i et mmo spill så er det nettopp det det er.

 

Og at stats på items ikke fungerer enda..ja selvf er det dumt. Men nok igjen det er en bug som kommer til å bli fikset på.

 

"Det at du ikke har passert level 50 en gang og føler at du kan dømme spillet sier vel det meste."

 

Jeg skrev ikke det i det hele tatt, jeg skrev "Jeg har bare en lv48 character i AoC for tiden så jeg kan bare utale meg fram til da"

 

Jeg blir lv50 inatt og jeg har utrolig masse quests og ting å gjøre, for å ikke snakke om en haug med instancer å utforske.

 

"Men du har jo ennå ikke kommet til det stadiet hvor du må gjennom kjedelig grinding av exp og farming av mats for å se progressjon"

 

Nei jeg har ikke det...hvor er den magiske levelen det skjer? Noen sier lv 80 og nå du på lv 50. Hvor er denne magiske levelen hvor alle quest's bare forsvinner?

 

"Du har heller ikke kommet til det stadiet hvor du innser at du er avhengig av en sterk guild for å oppleve progressjon innen crafting og du har heller ikke opplevd mangelen av end game content, og da spesielt world PvP."

 

Alle mmorpg spill krever at du er i en guild for å sammens klare å komme videre, enten det er i PvE eller PvP. Funcom har vært så geniale ved å belønne guilder som bygger byer ved å gi dem mulighet til å lage spesiele items i crafting. 

 

Det er ikke værre en å joine en guild å sammens ha det kjempe morro! Mangel av endgame er selvf ikke 100% på plass, du som har spilt mmorpg spill i 9år burde vel vite at endgame altid er rimelig tynt ved release?

 

Når det er sagt så kanskje du også burde ta en titt hos aoc sin hjemmeside å lese om hva som snart kommer i patcher allerede om noen uker ;)

 

 

Hvor skal jeg begynne...

 

Vi kan ta WoW ved launch for eks, hvor feilet Blizzard når det kom til game design?

 

Når det gjelder "revolusjon" hadde jeg håpet at Funcom skulle ta PvP til det neste nivået. Ble jo lovet gull og grønne skoger på dette området, den gang ei.

 

Den magiske grensen du snakker om kommer når du er i EM. Kos deg der, mange fine grinde plasser der også.

 

Når det kommer til crafting så kan man ikke lage spesielle items ved å ha by, det kreves at man har en by for å drive med crafting av items 70+. I WoW trengte man ikke stor guild for å drive med crafting, man kunne enkelt og greit reise å samle ressurser og selge etterspurte produkter ala pots. Selv hadde jeg monopol på en hvis type armor(stormshroud) i en periode og jeg trengte ikke hjelp fra noen stor guild for å få det til. Joda man trengte en stor guild for å lage det aller beste, men man trengte ikke en stor guild for å drive med crafting.

 

Det skal være mulig å oppleve progressjon uten å være med i en top guild. Dette var mulig både i WoW og EVE.

 

Når det kommer til end game så hadde jeg regnet med at jeg kunne drive med PvP når jeg kom til 80, og som sagt tidligere så er det begrenset hvor lenge det er gøy å ganke random folk i Khesatta i håp om at de angriper tilbake.

 

Jeg er også fullstendig klar over at Funcom har lovet gull og grønne skoger i ukene fremover. Er imponerende at de klarer å legge til så mye nytt content når de burde ha mer enn nok å gjøre med å fikse de nåværende problemene.

Lenke til kommentar
toeblast.

 

du er ikke sann.. ka forventer du da så close etter release?! jeg er i en "medium" guild og vi har tier 2 by snart. trenger ikke 1000 russere for det.

 

så du sier at du har 9 år med mmo erfaring. regner med et par av disse er fra wow. så hvor mye pvp hadde du i wow like etter release?! og mener du 100% sikkert at alle klassene var like balansert i wow ved release? husker selv paladins som one shotta pve boss.

 

så hvilken lvl er du i wow no, siden du har så mye problemer? jeg har 2 på lvl 5x og mange quests, crafter og har det gøy når det kommer til den sosiale delen i aoc.

 

så forklar litt mer hva du ikke liker med aoc som du selv har erfart?! og gikk ikke å ta med generelle tinger som ustabil ms osv. ALLE MMO har slikt. men det er tydelig at du aldri har opplevd en release før.

 

og bare vent litt, 2 ganger i uken kommer det noe som kallest en patch. orker ikke å forklare hva det er siden du har en formening om at alt av mmo er 100% ferdig ved release. prøv pvp i mårra du. blir kanskje en god del mer morro!!

 

Å få opp en T1 by skulle jeg nok klart alene, men er du klar over hvor mye ressurser det kreves for å sette opp en T2 og T3 by?

 

Har jeg nevnt ordet PvP balanse i denne tråden? Har isåfall gått meg hus forbi og jeg har aldri forventet at AoC skulle være balansert hverken når det kommer til PvP eller PvE. Ellers hadde jeg mange fine PvP opplevelser rett etter US release i WoW, min første encounter med horde i stormtalon eller hva det heter, raids til XR med bare low levels og det spawnet ikke 1000 guards, raids mot orgrimmar osv. Hadde også mye gøy på level 60 hvor vi var en gruppe med rogues som stort sett kun drev med PvP. Dette var før honor grind og all den driten der.

 

Hva har min level i wow med saken å gjøre? Jeg sluttet med WoW for lenge siden. My fin crafting og questing i WoW, forstår godt at du koser deg :)

 

AoC har heller ikke vært ustabilt for meg, jeg er ganske enkelt ikke fornøyd et middelmådig spill som i mine øyne har tatt et steg bakover når det kommer til MMO. Problemene jeg har hatt har jeg listet opp, meningsløs PvP, crafting suger balle, alle klasser har stealth, lite utfordrende end game PvE content og grind til level 80 er toppen av isfjellet.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke utale meg om AO da det aldri fenga min interesse, men etter hva jeg har fått hørt/lest så var det en katastrofe.

 

 

Om jeg skal ta 2 av dem store mmorpg spillene jeg bla var med på fra beta/starten av release, World of Warcraft og Everquest2 så var det akkurat samme problemene der som det er nå i Age of Conan. Masse små ting som ikke funker som det skal eller som ikke funker i det hele tatt.

 

Om du har spilt mmo spill i 9år så burde du vel vite hvordan mmo spillene utvikler seg og hvor stort og omfattende det er å bug fikse et mmo i forhold til et singelplayer spill? Jeg har bare en lv48 character i AoC for tiden så jeg kan bare utale meg fram til da, men så langt så er alt meget bra. En støter på quests osv som ikke fungerer og det er selvf veldig kjipt der å da.

 

Så jeg klarer bare ikke å ta deg helt serriøs her altså toeblast

 

Det er en stor forskjell på små bugs og flawed game design.

 

Og ja jeg har spilt MMO spill i 9år, det betyr ikke at jeg blindt godtar at Funcom leverer et last gen MMO uten å ha med halvpartene de nye featurene de skrøt så voldsomt av. De leverer et spill uten revolusjonerende content samtidig som de ikke engang klarer å få til enkle ting som stats på items til å fungere skikkelig...

 

Det at du ikke har passert level 50 en gang og føler at du kan dømme spillet sier vel det meste. Joda Tortage var helt ok med voice acting til NPCer og sånn, men du har jo ennå ikke kommet til det stadiet hvor du må gjennom kjedelig grinding av exp og farming av mats for å se progressjon. Du har heller ikke kommet til det stadiet hvor du innser at du er avhengig av en sterk guild for å oppleve progressjon innen crafting og du har heller ikke opplevd mangelen av end game content, og da spesielt world PvP.

 

AoC er sikkert himmelen for de som er glad i PvE og raids da. De har kjørt på med den samme gamle oppskriften: Farm raid encounter x100 for å få phat lewt til å ta neste raid encounter x100. Problemet er at dette virker alt for enkelt atm og man trenger ikke items fordi de ikke har noen merkbar effekt. If it aint broke dont fix it er tydeligvis filosofien på dette området...

 

 

 

 

Jeg blir litt flau på dine vegne , stats på items funker som faen det nå - du kan ikke syte på dette lenger , ble fiksa i en patch .

 

Folk som GIDDER å eksplore - drukner i quester .

 

Virker ikke som du har spilt MMOs i 9 år faktisk , du virker mer som en bortskjemt WoW-spiller .

Lenke til kommentar
Så du mener det er riktig at noen spillere ikke skal få lov å drive med crafting fordi de ikke er med i "riktig" guild? Jeg kaller dette dårlig game design.

Ja, det er uansett ikke store forskjellen mellom crafted lvl 75 items og 80 items, så de som faktisk jobber litt ved å bygge byer og slikt får altså en medalje for å gjøre dette som med alt annet.

 

Jeg spiller på Battlescar og der har vi ikke russere med 1000 medlemmer til å samle ressurser til T3 city. Kommer ikke til å se noe battlekeep der på minst en måned eller 2, og skal TBK kun være for dem som har T3 city og battlekeep? Mener å huske at Funcon sa noe om at mindre guilds også kunne kose seg i TBK, tiden vil vel vise.

Vell, ifølge "Battlescar" folk så skal vist serveren deres være ganske kjipt når det gjelder politikk og den slags, så det er da ingenting jeg kan gjøre, men du og dere kan fikse på dette selv.

 

Det er allerede nå 7 guilds på Fury som har Battle Keep, så hvorfor du trekker inn russere og 1000 medlemmer vet jeg ikke. Tingen er vell heller den at når det først er litt konkuranse på serveren så følger resten med, igjen synd at du valgte en "dårlig" server for world PvP, men det er da fremdeles ikke for seint, ting kommer bare treigere hos dere.

 

 

 

Dessuten er det en stor forskjell på å ikke ha opplevd world PvP og mangel på world PvP.

Du snakket om mangelen på endgame content og da særlig World PvP, noe jeg var uenig i ettersom jeg deltar i World PvP hver gang jeg er logget på.

 

Det at verdenen har "hotspots" som XP steder i Kheshatta er da med på å skape World PvP, så hvor er det man mangler "content" for en ting som spillerne selv lager?

 

Men det er ikke dette som er poenget, poenget er at PvP i AoC er dårlig gjennomført. Det er begrenset hvor lenge det er gøy å prøve å holde Khesatta og det er ikke alle som finner meningsløse minigames underholdene. Tenk også på de som spiller på PvE server, de trodde vel de skulle få en egen zone de kunne reise til for å drive med PvP. De kan vel forsåvidt reise til TBK og slåss mot hverandre, men det gir ikke mye mening.

 

Flawed game design.

 

Er PvP i AoC dårlig gjennomført? På hvilken måte? Jeg og mange andre er isåfall ikke enig.

 

Hva for slags "world PvP" er det du snakker om? Selvfølgelig er det gøy at guilds holder av Kheshatta, det skaper da drama og konflikter, noe som igjen skaper allianser og løsninger.

 

Meningsløse minigames? På hvilken måte? Syns det blir litt teit å slenge ut påstander gang på gang uten å begrunne de?

 

Minigames gir guilds PvP-points, noe som igjen vil avgjøre om din guild vil få retten til å kunne kjøre siege mot X guild om flere guilds står i kø for å angripe.

 

Minigames er også en perfekt trenings arena hvor man får så jevn konkurranse som mulig før man prøver seg på tøffere ting med verre odds, f.eks som World PvP hvor man aldri vet om man vil ha oddsene på sin side. Altså et sted for å lære både sin egen klasse samt andres, man lærer seg å bruke sine CC mot grupper, og man lærer å overleve som en gruppe.

Lenke til kommentar
I den grad man betaler for spillet nå, så er det ren veldedighet, ikke fordi de har levert et produkt.

 

Hvordan kan du si det hvis man sitter med dvd-plata i hånda og spillet i full gang på pcskjermen.

 

Emballasjen, kontoen og klienten i den tilstanden den var 23. Mai 2008 betalte jeg for i butikken, som et produkt. Da jeg i går natt betalte for å holde kontoen løpende i tre måneder til, var det veldedighet.

Lenke til kommentar

Tydeligvis få her som har vært i betatester før (og da snakker jeg ikke om fileplanet 'closed beta' ol)..

 

Å sammenligne AoC med AO lanseringen er vel drøyt. AO var et mareritt de første månedene

med alvorlige stabilitetsproblemer. Servere som kræsjet 'nonstop' og generelt mye nedetid.

AoC lanseringen har vært blandt de bedre jeg har opplevd med null nedetid bortsett fra patching, og knuser feks wow (siden alle sammenligner mot det spillet) rett ned i støvlene ift. velykket lansering.

Ikke glem at wow også manglet mye endgame content de første månedene, og det er features som som ble lovet som ennå ikke er i spillet, over 3 år etter lansering..

 

Å kalle AoC for et spill med 'flawed gamedesign' faller på sin egen urimelighet. Selv om du

personlig ikke liker noe er ikke det ensbetydende med dårlig design el.

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Jeg synes det er og har vært en del feil som aldri burde vært ved en final release. Jeg var innstilt på bugs, men noen av disse som er og spesielt har vært er såpass "vitale" at jeg blir skremt til tider. Jeg forstår rett og slett ikke hvordan det er mulig. Spillet er fullt spillbart og ser vakkert ut, men til tider blir jeg forbanna når en latterlig bug dukker opp.

 

Men uansett: det er ikke noe hokus pokus. Synes man det er for mye tull stopper man bare betalinga til etter sommeren (september) og kommer tilbake da. Da tror og håper jeg det meste er på plass :) I tillegg får man en fin sommer utendørs.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er og har vært en del feil som aldri burde vært ved en final release. Jeg var innstilt på bugs, men noen av disse som er og spesielt har vært er såpass "vitale" at jeg blir skremt til tider. Jeg forstår rett og slett ikke hvordan det er mulig. Spillet er fullt spillbart og ser vakkert ut, men til tider blir jeg forbanna når en latterlig bug dukker opp.

 

Men uansett: det er ikke noe hokus pokus. Synes man det er for mye tull stopper man bare betalinga til etter sommeren (september) og kommer tilbake da. Da tror og håper jeg det meste er på plass :) I tillegg får man en fin sommer utendørs.

hvilken bugs er det du snakker om?

 

 

 

 

vist det er error 19 og 11 så var ikke de når spillet kom ut, men de kom etter en patch som ikke funka helt som den skulle eller noe.

Lenke til kommentar

Dette har jeg opplevd så langt (er lvl 58) siden final release:

 

* Atributter (STR, DEX osv.) funket ikke. Rimelig greit å ha dette på plass før en final release vil jeg si...

* Items uten navn

* Prisen på items jeg har lagt ut for salg forsvinner fra selve itemsbildet

* Prisen på items man legger ut for salg forandres. Gjerne til mindre enn hva man la den ut for...

* Svømmer på land

* Flytende gravstein som ser ut til å ligge på havbunnen

* Setter meg fast og får ikke hjelp (/pet /stuck eller relogg funker ikke hvis du faktisk vil spille de neste timene og ikke bare stå og vente). Må derfor bruke path of asura for så å bruke 15 nye min. på å komme meg dit jeg var.

* Spillet fryser i noen sekunder. Gjerne i de værste episodene.

* Blir kasta ut av serveren nå og da. Gjerne hele gruppa jeg er i samtidig midt under en stor kamp.

* Simple quester som f.eks. å finne en hule og gå inn i denne funker ikke... andre mer avanserte quester som også ikke funker, men når noe så simpelt som å gå inn i en hule ikke funker begynner jeg å lure. Jeg brukte en del tid på å faktisk finne ut av at den var bugga. Løpe rundt for kanskje å se om jeg hadde gjort noe feil, rope om noen visste hva som var galt osv.

* Farger/animasjoner man får på kroppen ved en effekt fra mage osv. henger igjen.

* Ranger og mage fiender klikker helt vinkel til tider

* Blir spammet ned med tells fra stygge folk som vil selge gull. Ingen SIMPEL måte å rapportere disse på per dags dato.

* Fiender/mobs og folk/spillere som bare sklir gjennom landskapet. Ser helt latterlig ut. Vet ikke om det er lag eller hva det er. Linja mi er i alle fall tipp topp.

 

Det er mere men dette er det jeg kommer på i farta. Det er også andre småting jeg er usikker på om er bug eller bare jeg som ikke forstår noe så derfor lister jeg ikke disse opp. Ja jeg vet en del er fiksa, men dette er/var ved final release. Det er poenget mitt. Det er mange små ting som til slutt blir til en litt større irritasjon (for MEG).

 

Edit: Glemte at jeg fikk inntrykk av at dette spillet skulle støtte DX10 fra dag 1. Det vet jeg at jeg ikke er alene om. Lovnader på forhånd, DX10 er nevnt flere plasser osv. Særlig kult var det jo at man faktisk kunne velge å kjøre med DX10 med EA klienten... så ikke rart man fikk inntrykk av det.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Til dags dato har det ikke kommet ett MMO som har vært ferdog elller ikke føltes som ett Beta spill de første månedene. Man kan kanskje si at dette er 2008 og at dette ikke burde være noe som skjer i 2008. Hadde AoC vært en blåkopi av WoW hadde jeg vært enig, men i motsetning til andre prodiusenter så prøver Funcom faktisk og implementere nye ting som ikke har vært utprøvd noe særlig i MMO sjangeren. Og med nye ting kommer det alltid problemer.

 

Kan ikke si det føles som og spille beta, mine forventninger var mye mere problemer enn hva som har vært så langt så jeg er positivt overraska over hva de har fått til, jeg regna med det ville være mye bugs og lignende, men ikke funnet noe gamebreaking bugs ennå så da er det greit.

 

End game content mangler, men nevn ett annet MMO som hadde flust av end game content på release? WoW som er den store kongen av MMO for tiden hadde vel strengt takk kun Scholomance, Stratholme og UBRS når det kom. MC ble vel patcha inn etter hvert og var bugga beyond all forstand før de fikk fiksa det ett år senere.

 

Jeg tror mange forventer for mye, at de er for godt vant til at WoW som er fiksa og oppgradert i 4 år med masse end game content. Så når de begynner å spille AoC så forventer de at Funcom har ihvertfall ikke mindre ting og gjøre.

 

Husker SWG, ett spill med så godt som ikk eksisterende end game content, men spillerne skapte sitt eget, slik føler jeg det litt i AoC. Stort potensiale for mye morro bare funcom får fiksa siege battles etc. :)

Lenke til kommentar

Jeg er nå level 55 og har full quest liste samt en drøss av quests jeg ikke har tatt ennå fordi jeg ikke har plass. Så jeg slipper ikke opp for quests med det første. Har ikke grindet i det hele tatt. Har drept monstre på vei til quests eller som en del av quests.

 

For meg er AoC greit og stabil selv om jeg også en sjelden gang har blitt kastet ut av serveren, oppleverer lag og får grå kart slik at man må restarte spillet. Det er litt irriterende når det skjer, men ikke så ofte at jeg synes det er et problem.

 

Det jeg irriterer meg mest over i AoC er at mange av questene er bugget. Det er surt å vandre av sted for å løse en quest kun for å oppdage at den ikke lar seg løse. Det hadde vært bedre om Funcom hadde en oppdatert liste over quests som er bugget og kanskje til og med deaktivert dem (ved f. eks. å la utropstegnet farges grått slik som når det finnes en quest, men man er for lav level til å få den).

 

Crafting synes jeg heller ikke er helt bra. Det er en del bugs her og dropraten for skinn (rough leather og spesielt brindled leather) er altfor lav. Dropraten for sjeldne ressurser er heller ikke så høy. Det er kjedelig å gå rundt på hele kartet for å kverke level 20-40 dyr for å finne brindled leather samt samle sølv for å finne den sjeldne black silver. Det er surt at jeg har alle de gjenstandene jeg trenger i inventory, men spillet godtar kun gjenstander jeg finner ETTER at questen ble aktiv. Jeg har 3 brindlet leather, men kan ikke løse questen.

 

Alkymi funker heller ikke så bra og jeg finner aldri disse ingrediensene jeg trenger for tier 1 questen. Gemcutting har også bugs som gjør at den bare registrerer gemcuttingen like etter en zoning.

 

Jeg hadde ønsket at det ikke hadde vært så store begrensninger på hvor mange gjenstander man kan ha samt maks quests. Maks 30 quests er altfor lite og man må ofte kaste ut quests som man ikke kan ta i øyeblikket for å ta noen andre. Da må man senere vandre tilbake for å få questen igjen. Det er kun plass til 2 sider med tradeskill gjenstander. Det blir lite når man må samle mange forskjellige til crafting questene samt gemcutter og alchemy questene. Jeg kan forstå at det er begrensninger på inventory og det blir litt bedre når man kjøper en bag. Men jeg synes at gems etc. kunne vært i en egen inventory. De er jo knøttsmå. Som gemcutter så blir inventory raskt fyllt opp.

 

Uansett så har jeg mye gøy med min Priest of Mitra og klarer meg bra i de aller fleste kamper. Enkelte av gruppequestene er ikke like morsomme som soloquestene og her er det endel flere bugs enn i soloquestene. Det er surt å være den ene i gruppen som døde like før bossen ble drept og ikke få registrert at han døde. Spawnraten er ikke så høy og det er ikke sikkert at gruppen har tid til å vente slik at man skal få registrert killen og få løst questen. Så blir det istedet en ny runde med å søke gruppe til questen man egentlig har løst.

 

Så jeg er enig med dem som sier at AoC er litt uferdig, men spillet er morsomt for det. Jeg bare holder meg unna det som er bugget og løser alle de andre questene.

 

Det er sikkert noen bugs i feats, stats etc., men jeg tenker ikke så mye på det. Jeg slåss, får XP og bygger opp min karakter. Det er ikke så farlig for meg at jeg kanskje gjør 111-169 i skade istedet for det korrekte 107-184 i skade på grunn av en bug. Monsterne dør allikevel. :D

 

Jeg har en mistanke om at FunCom releaset AoC litt tidlig på grunn av finansielle problemer. Vi kunne lese om at resultatene til FunCom var dårlig, masse utgifter og lite inntekter. Så de lanserte spillet for å få kroner i kassa og dermed penger til videreutvikling. Nå tjener de penger og vi kan håpe på at de raskt blir kvitt de mest alvorlige bug'ene. Jeg synes quest bug'ene er de verste og mest utilgivelige. Hvordan kan questene ha så mange bugs? Er de ikke betatestet? Det er også uforståelig for meg at endringer helt andre steder i koden kan opprette bugs i helt urelaterte quests. Det betyr jo at alle quests må retestes etter hver eneste patch. Når vi har 2+ patcher i uken så blir det en håpløs jobb. Her synes jeg FunCom burde se på årsakene til at man får så mange følgefeil etter patcher. Slike følgefeil skaper store frustrasjoner for spillerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...