r2d290 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hallo Virker som at subwooferen min gjør jobben sin. kommer fin bass-lyd, men når den skal "slå", kommer det en liten skurre-lyd. Har foreløbig bare prøvd med radio (med antenne koplet til canal digital inn i "veggen"), men tviler litt på at det er signal-skurr jeg hører. Forslag på hva dette kan komme fra? Er det tegn på at den er sprengt? Lenke til kommentar
runela Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hallo Virker som at subwooferen min gjør jobben sin. kommer fin bass-lyd, men når den skal "slå", kommer det en liten skurre-lyd. Har foreløbig bare prøvd med radio (med antenne koplet til canal digital inn i "veggen"), men tviler litt på at det er signal-skurr jeg hører. Forslag på hva dette kan komme fra? Er det tegn på at den er sprengt? Er nok et jordingsproblem hos canal digital hvis du har kabeltv. Prøv og trekk ut kablen til canal digital og se om skurringen i suben forvinner. Gjør den det kjøper du deg et galvanisk skille Så er problemet løst. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Tror heller jeg prøver med en sang på dataen, som jeg sender digitalt fra maskinen til forsterkeren Takk sålangt Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Fortsatte vist med direkte kopling fra maskinen til forsterker andre muligheter? Lenke til kommentar
runela Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Fortsatte vist med direkte kopling fra maskinen til forsterker andre muligheter? Trakk du ut kablen til antennen? Bare den er koblet til på noen som helst måte til kabel nettverket vil du få feilen uansett hvilken inngang på forsterkeren du bruker. Trekk ut alt som kan ha forbindelse med kabeltven ut fra forsterkeren og se om skurringen forsvinner. Dette er et kjent problem at suber skurrer på grunn av jordfeil via kabeltv nettverk. husk trekk ut alt som er koblett til kabeltven. Har du tv koblet til forsterker/reciver med kabeltv. Så trekk den også ut. Forsvinner skurringen da er det problemet. Fordet om du speller lyd av via pc og har kabeltv tilkoblet på noe som helst hvis enten gjennom antenne eller tv delen vil du få skurringen. Endret 21. juni 2008 av Zx45 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Fortsatte vist med direkte kopling fra maskinen til forsterker andre muligheter? Trakk du ut kablen til antennen? Bare den er koblet til på noen som helst måte til kabel nettverket vil du få feilen uansett hvilken inngang på forsterkeren du bruker. Trekk ut alt som kan ha forbindelse med kabeltven ut fra forsterkeren og se om skurringen forsvinner. Dette er et kjent problem at suber skurrer på grunn av jordfeil via kabeltv nettverk. husk trekk ut alt som er koblett til kabeltven. Har du tv koblet til forsterker/reciver med kabeltv. Så trekk den også ut. Forsvinner skurringen da er det problemet. Fordet om du speller lyd av via pc og har kabeltv tilkoblet på noe som helst hvis enten gjennom antenne eller tv delen vil du få skurringen. Må jeg også trekke ut nettverkskabelen, fordi den er koplet til en router som er koplet til et modem som er koplet til canal digital? (Kan vel igrunn gjøre det uansett. blir ikke så mye ekstra styr. Bare fint å ha det teoretiske på plass før jeg gjør ting). Skal teste dette senere idag når folk står opp. Tipper det ikke er så populært å teste bassen midt på natta Lenke til kommentar
runela Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Nettverkskablen trenger du nok ikke treke ut Men du kan jo bare gjøre det for og være sikker under testing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå