Dux ducis Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Jeg ønsker å oppgradere PC-en litt, da spill ikke flyter slik de burde. Jeg har spesielt sett at skjermkortet mitt og prosessoren nok er klare for å byttes. Jeg håper å kunne beholde det andre. Så, hva slags prosessor og skjermkort kunne vært et godt bytte her? Jeg tenkte meg rundt 3-4000 kr. Det har forresten gått helt i surr for meg med de nye prosessorene, passer de på S939 hovedkort? ASUS AN8 SLi-Deluxe AMD 64 3500+ "Winchester" 3GB OCZ Platinum RAM GeForce 7600 GT Fortron Source Blue Storm II 500w EDIT: Jeg har bestemt meg for å gå for ny CPU, hovedkort og skjermkort. Se lenger ned om du vil hjelpe ytterligere. Endret 23. juni 2008 av Dux ducis Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Et Ati 4850, Nvidia 8800GT, 9600 GT, 8800 GTS 512 vil alle være glimrende oppgraderinger. Lite poeng i å gjøre noe med prosessor, da du kun kan bruke sokkel 939 prosessorer på sokkel 939 hovedkort. Men for 4000 kr får du da et Intel P35/P45 hovedkort, en E8400, 4 GB DDR2 og et av de skjermkortene. Sjekk prisguiden. Eksempel Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Prosessoren din vil bli en enorm flaskehals for et av de skjermkortene Pastafarian foreslo. Siden du har 3-4000 kr til rådighet,så bør du absolutt oppgradere med nytt hovedkort,ram og prosessor i tillegg til skjermkort. Endret 21. juni 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Så dere mener jeg like gjerne kan gå over til et nytt Intelbasert oppsett? Da satser jeg nok på det. Hittil har jeg kjørt IDE fordi jeg rett og slett ikke har gidder å installere SATA, men jeg burde vel skaffe meg en SATA disk også? Og må jeg over til Vista for å dra full nytte av ny prosessor? EDIT: Jeg har en Zalaman CPU-kjøler, type STOR og oransje. Liker denne veldig godt, vil jeg kunne overføre denne over til det nye hovedkortet? Endret 23. juni 2008 av Dux ducis Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Du trenger ikke oppgradere til SATA-disk hvis du ikke vil.De nyeste SATA-diskene er raskere enn en gammel IDE-disk,men forskjellene er ikke akkurat enorm. Hvis det fulgte med Socket-775 festebrakett til Zalmankjøleren din,så kan du fortsette å bruke den ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå