Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nylig ryddet i kabinettet, CPU temperatur til 100 grader C.

Anbefalte innlegg

Da har jeg nylig blitt ferdig med ryddingen i kabinettet på min nyeste pc, saken er jo den at nå er cpu-en tydeligvis så varm at det er mulig å steke egg på den.

Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har satt sammen en pc uten problemer, så jeg skjønner ikke hvorfor det skal gå galt denne gangen.

Hva er galt?

Temperaturen medfører jo selvsagt at pc-en skrur seg av selv etter meget kort tid.

Se bildene..

EDIT: Fant ut at kjøleribba ikke gjorde jobben sin, den satt ikke fast på helt.

Men problemet er jo der fremdeles, jeg får slettes ikke festet den fordømte kjølinga.

For å feste kjølinga må jeg først trykke ned noe, deretter trykke på noe som kjør at kjølinga ikke løsner, til slutt må jeg vri en dings for å låse det ene festet.

det jeg sliter så inne i hamperævva med er å få kjølinga til å sitte helt fast, når jeg presser ned på den ene siden så går det bare opp på den andre siden :grumpy:

post-79972-1214080906_thumb.jpg

post-79972-1214080928_thumb.jpg

Endret av Espen_k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe jeg har lært så er det i allefall at å følge piler eller bøker, er noe som er fullstendig oppskrytt, jeg fant min egen metote å sette fast kjølingen på, og nå sitter den som den aldri har gjort tidligere.

Det som gjenstår å finne ut av er Chassis Fan 1 Speed, der står det jo rødt.

Hva som er galt der da?

Lenke til kommentar

Det er vel BIOS som har grenseverdier for akseptabel hastighet, og sier at dette er for lavt.

Vifter har ikke standard signalering for hastighet, så 680 RPM er muligens ikke reell hastighet.

Du har kanskje mulighet for å sette den til Disabled?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...