Gå til innhold

Forslag til program jeg kan lage

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å forbedre programmerings kunnskapene mine i den fritiden jeg har i ferien, og søker derfor hjelp til å komme på et program jeg kan lage. Grunnlaget mitt så langt i programmering er Grunnleggende Programmering og Datastrukturer og Algoritmer. Jeg har ikke vært borti GUI enda, og har kun programmert med output i kommandolinja.

Grunnen til at jeg spør er at jeg ønsker et program som vil være utfordrende, men som ikke kommer med alt for store vanskeligheter for en med min kunnskap.

Cerr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn noe du interesserer deg for. Du kan jo implementere et Red-black tree mtp. det sistnevnte kurset. Men hvis du ikke interesserer deg for det, er det nok bedre om du finner på noe annet. Kryptografi, spill, (mer) avanserte kalkulatorer osv ...

Du kan kanskje også vurdere noe med JDBC og GUI er nesten et must når det kommer til Java.

Lenke til kommentar

Noe av det jeg syntes ga mest tilbake var netverksprogramreing.. Fetche vev-sider, enkel kommandolinje chat mellom 2 eller fler klienter osv. Her kan du jo også for morroskyld legge inn en kjempe-enkel kryptering (xor eller monoalfabestisk substitusjon eller noe).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...