Gå til innhold

Sigma for Nikon D40

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter nytt objektiv til mitt Nikon D40, og da jeg er helt fersk i speilrefleksverdenen vil jeg bruke så lite penger som mulig til jeg er mer dreven i bruken. Ser på Sigmas hjemmesider at en del av deres objektiver nå har fått autofokusmotor, og fant ett av disse på NetOnNet for 1229,-.. Dette heter Sigma AF70-300/4-5,6 DG. Noen som har erfaring/kommentarer til dette objektivet? Eventuelt andre gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du bare "på utkikk etter et nytt objektiv" uten noen formening om hva du trenger?

Det objektivet du nevner er en kraftig tele-zoom som nok ikke innehar like gode optiske kvaliteter som kit-objektivet du allerede har.

Hvorfor vil du ha et nytt objektiv?

Jeg kan ikke se at den Sigma'en har innebygget fokusmotor, men mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Jeg er mye på tur i fjell og skog, og liker å ta bilde av dyre/fuglelivet. Det er ikke bestandig like lett å komme nær nok til å ta gode bider. Derfor innbiller jeg meg at med større brennvidde blir dette enklere. Når jeg sier jeg er på jakt etter et nytt objektiv, mener jeg et objektiv med større brennvidde enn 18-55 som jeg har i dag. Kanskje er denne linsa et bedre valg? Nikon AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED VR

Lenke til kommentar
Kanskje er denne linsa et bedre valg? Nikon AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED VR

Den optiske kvaliteten kjenner jeg ikke til på det objektivet.

Denne har innebygdt VR "Antivibrasjon" noe som er veldig greit og ha når man skal bruke objektivet på stor brennvidde "200mm" det gjør at du kan ta bilde handhold og få det skarpere,også kan du ta bilder i litt mørkere omgivelser da du kan gå ned et par blendertrinn.

Hvis du sammerligner med "gamle" 35mm filmfotokameraer så får du en faktisk brennvidde på 82,5–300 mm.

Med Sigmaen så får du 105-450 mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...