volumone Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Noen som har peiling på en fet film der jeg kan få testa surrounden fullt ut? Filmen må seff vere DVD og ha enten dts surround eller Dolby Digital. Den må også være stilig og se på. Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Skal du teste ut lyden bør du kjøpe en dts film Et godt eksempel på dette er LOTR:The Fellowshio of the ring Special extended DVD version Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Anbefalt demomateriale: [*]The Matrix [*]SW EpII: ATOC [*]LOTR: FOTR [*]Saving Private Ryan [*]Titan AE [*]Blade II [*]Gladiator [*]U-571 [*]Tomorrow Never Dies [*]Monsters Inc Lenke til kommentar
Bach Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Brotherhood of the Wolf har også et veldig godt lydspor. Også er det en artig film synes jeg. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Den beste filmen for anlegget må bli "Resident Evil" i superbit utgaven. Surroundeffekter(dts selvfølgelig) gjennom hele filmen samt meget bra bilde. Kan nesten klassifisere den som en rein skryte film for hjemmekinoanlegget!! Og i tillegg er det en riktig underholdene film også! Ett "møst" for lyd/bilde entusiasten. Ellers har "Black Hawk Down" også bra surround-lydspor. Hva liker vel surround anlegget bedre enn masse helikoptere, eksplosjoner og skyting fra alle kanter? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Ehm, lydsporet på Superbit-utgavene er ikke full-rate, så det er egentlig ingen vits i å gå for en slik når man er ute etter best lyd. Skulle de virkelig kunne kalt det Superbit, burde de gi f i å legge på to lydspor på platen. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 * Matrix. * Starwars Episode 1 og 2. * U-571 * Ice Age (tegnefilm) * 13 kriger (eller hva den het) * Blade 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Ehm, lydsporet på Superbit-utgavene er ikke full-rate, så det er egentlig ingen vits i å gå for en slik når man er ute etter best lyd. Skulle de virkelig kunne kalt det Superbit, burde de gi f i å legge på to lydspor på platen. Jo såvidt jeg vet er DD sporet fullrate men DTS sporet er halvrate. Burde heller ha satset på kun fullrate DTS dog, det er sant. Men fortsatt har DTS halvrate nesten dobbelt så høy birate enn DD fullrate, så to bra lydspor får man fortsatt i forhold til den vanlige utgaven som kanskje ikke har DD fullrate engang... Lenke til kommentar
volumone Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Takker for mange gode forslag. Nå er det bare å springe ned på videosjappa og leie i vei for så og låse seg inne hele helga forran skjermen. Diggbart med orntli' surround. Lenke til kommentar
striky Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 The Fifth Element: superbit er heller ikke å forakte. Er vel blant topp 3 av beste bilde på DVD noensinne. Lyden er heller ikke dårlig. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 så to bra lydspor får man fortsatt i forhold til den vanlige utgaven som kanskje ikke har DD fullrate engang... Du kan ikke direkte sammenlikne DD og DTS basert på bitrate. Kompresjonsalgoritmene er vidt forskjellige. Dessuten er det latterlig å kalle en utgave Superbit (intensjonen bak Superbit er å allokere all mulig plass til videobitraten), og samtidig legge på to lydspor. Columbia Pictures pleier å kjøre full pupp på DD-lydsporene, forresten. Ikke at jeg har sjekket Resident Evil. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 hvor stor forskjell vil det være på et dd- og dts lydspor på samme film? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Ånei. Ikke dette igjen. DTS vs DD er som religion, som kabeldiskusjon, som [..noe som aldri ender..]. Forskjellen kan være stor. DTS er ofte mikset annerledes (noe som gjør at man ikke kan direkte sammenlikne dem), da med boost i bassen, noe som kan høres ut som 'bedre' bassgjengivelse. Så det varierer fra utgivelse til utgivelse. Noen kan være svært like, andre vil man merke nokså god forskjell på. Lenke til kommentar
ZanZel Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 okay.. tenkte bare jeg hadde gått glipp av noe stort nå jeg.. ser alle filmene mine med som kommer opp som standart lyd.. altså velger ikke noe mer.. Ble plutselig engstelig for at jeg måtte se endel filmer omigjen, men nå bare med dts lyd! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 For dem uten solide (som i store, kraftige, ikke nødvendigvis dyre) anlegg er det iallefall ingen vits. Og nei, så gigantisk forskjell er det ikke at man må se igjennom alle filmene en gang til, bare i DTS. Det er da selve filmen som er viktig, ikke hva slags lydspor den har. Lenke til kommentar
striky Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Forskjellen på DD og DTS kan være stor fra anlegg til anlegg også. Jeg foretrekker selv DD da alle DTS-spor har mye dårligere bassgjengivelse på mitt anlegg. Virker som om forsterkeren har en innebygget teknologi som reduserer bass på DTS-spor. Må nok bla opp noen lapper for ny forsterker snart ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå