Rudde Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Ja jeg skal ha meg ny PC og denne PC'en kommer til å bli brukbart dyr og vil ikke miste den i tordenvær.. det tordner endel her og lurer på hva jeg kan kjøre for å beskytte meg?? Noen svar? x] Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Skaff sånn forgreiner eller hva det nå enn heter med mange stikkontakter som er lynsikker, finner det sikkert på elkjøp ol. Endret 21. juni 2008 av Mr. Fiskum Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 "Lynsikker" faktisk. Eit sånt vern er kun eit finvern meint for å ta av den siste rest av straumen. For ein fullgod sikring må du ha eit grovvern i skapet. Litt usikker på om du må ha eit mellomvern og, meiner eg har lese at ein bør ha det. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Den beste beskyttelse er gratis - koble fra både strøm og telenett. Ellers finnes diverse løsninger, men alle kabler inn må beskyttes. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Skal du tenke på sikkerhet mot lyn bør du bruke et med spenningsvern på nettverkskontaktene også, hvis du ikke bruker trådløst nettverk. Min søster hadde spenningsvern til pc-en, men det var liten hjelp i når det kom inn via kabeltv-kontakten og gikk rett i nettverkskortet og deretter ødela hovedkortet. Det koster litt penger, men er nok verdt investeringen hvis du vil unngå problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå