Pixl. Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Hei, jeg skal ha ny mc til våren og ser litt på denne samt aprilia rs 250. Lurer da på om denne er plmbert ned siden den kommer med 43 hk og om man får mer ved og ta ut plomba? På rs'n må jeg regge som mellomtung (er 18) og kan da ta ut plomba etterpå og få rundt 70 hk. Mulig med ninjaen? ogevt hvor mye krefter får man da? Takk Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Er nok ingen plomber i Kawaen. Ihvertfall ingen av betydning. Totakterne yter i realiteten dobbelt så mye som firtakterne. Ninja har 4t og RS 2t Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Er det ikke 34 hk på ninjaen? (250ccm) Mener å huske det, for da kan 18 åringer kjøre den. Uansett så går det ikke an å gjøre noe med effekten. Den er slik den er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Tørrvekt på 152 kg? Da er den over 10 kg tyngre enn rs'en. Trodde den var lettere i og med at ninja 600ccm er ca 160 kg. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Om det står mellom disse to, kjøp RS250 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Må si at utseendemessig er kawasakiken meget pen! (ikke at rs'en ikke er pen.) Var en slik som kjørte forbi meg når jeg satt ute med RS'en min. Trodde det var en 600 ninja med en gang, men potta avslørte den ganske kjapt. Men den var pen! Lydmessig er den kjedelig, veeeeldig stille. Bare såvidt jeg kunne høre den. Tror det er en fornuftig sykkel som bruker lite bensin, men ikke går så veldig bra, jevnt drag. Kjøp den du tror passer deg best, for det er to helt forskjellige sykler mtp effekt, og litt sittestilling (rs'en er litt mer ekstrem). Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Ikke kjøp Aprilia rs 250, dårlig kvalitet, men det går bra,så lenge det går. Synes Ninja'en er fetere, billigere! Det må være en/flere plombe i ninja 250'en.. Som alt annet (nesten) Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 man kan jo også sette på ny potteoglignende på ninjaen for bedre effekt men den er da ikke billigere. man for RS i god stand til 35-45 tusen mens ninjaen koster i dag over 50k og jeg tviler på at den kommer til og falle drastisk til neste vår hvor jeg skal ha meg sykkel .. menom jeg får råd vurderer jeg ninjaen om den kommer til en OK pris. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Greier ikke øke effekten på 4 takt noe særlig med potte. Da er det lydmessig som endres. Anleggene koster skjorten og gir skjeldent mer en 1 eller 2 hk ekstra. Tar du vare på en RS250 vil den vare lenge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Ikke kjøp Aprilia rs 250, dårlig kvalitet, men det går bra,så lenge det går.Synes Ninja'en er fetere, billigere! Det må være en/flere plombe i ninja 250'en.. Som alt annet (nesten) Så lenge det går? Altså alle sykkler krever godt vedlikehold. Man kan ikke forvente at en sykkel skal gå og gå uten at man følger den opp. En rs trenger litt mere vedlikehold, men det er en enklere sykkel å skru på enn 4taktere. Man bør også bruke god olje på apriliaen, og helst samme merke. Ninjaen er litt fetere, men at man har dobbelt så mye effekt kompenserer mer enn nok for den lille designforskjellen syns jeg.. Pr i dag er kawasakien dyrere. Man kan faktisk finne rs'er der ute som knapt er innkjørt til en pris på 45000, de fleste ligger på 35 - 40 000 kroner. Hvis jeg var nettopp blitt 18 år og nettopp hadde solgt min lett mc, så hadde jeg kanskje vurdert en kawa med 33 hk uten potensiale til mere, men nå som jeg hadde en 600ccm før så hadde jeg ikke orket å kjøre den mer enn 1 dag før jeg savnet litt mere. Der kan apriliaen faktisk tilfredstille meg mye bedre. Det er ikke alle sykkler som har like mye trimmingspotensiale. Jeg anbefaler deg å lese denne tråden før du nevner noe mere: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=24&am...p;sk=t&sd=a man kan jo også sette på ny potteoglignende på ninjaen for bedre effektmen den er da ikke billigere. man for RS i god stand til 35-45 tusen mens ninjaen koster i dag over 50k og jeg tviler på at den kommer til og falle drastisk til neste vår hvor jeg skal ha meg sykkel .. menom jeg får råd vurderer jeg ninjaen om den kommer til en OK pris. RS'en er i utgangspunktet dyrere (nypris vs nypris), men pga. du ikke kan få kjøpt annet enn brukte rs'er er den billigere. En ny rs kostet litt over 90 000 i sin tid. At du får mere sykkel for pengene er det ingen tvil om sånn sett. Jeg kjøpte en rs som har gått litt under 300 mil for litt under 50 000. Anser den som helt ny. Du kan absolutt gjøre noen gode kjøp hvis du ser litt. Kawasakien bør falle en del i pris. Det er tross alt det første året sykklene faller mest i pris, men det er markedet som bestemmer, så tiden vil vise. Tipper de vil falle ca 4-5000 kr det første året. Greier ikke øke effekten på 4 takt noe særlig med potte. Da er det lydmessig som endres. Anleggene koster skjorten og gir skjeldent mer en 1 eller 2 hk ekstra. Tar du vare på en RS250 vil den vare lenge. Jeg går utifra at du tenker på kawa 250 når du nevner dette? Hvis ikke: Effekten på en 4-takter kan økes. Eks. Yamaha r6 selges ofte med 34hk. Nedplombert for å gjøre den til mellomklasse. Fulleffekt ca 120 hk +-. Søkte på ett anlegg for morro skyld. Det koster 400$ mva + frakt kommer i tillegg. Skal du kjøpe det av forhandler i Norge blir det enda dyrere. Jeg er enig i at rs'en varer lenge om du tar vare på den. Den krever alikevel litt mere vedlikehold som jeg nevnte tidligere. Mindre vedlikehold som kan gjøres selv for hver 400 mil. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2008 Om jeg får ninjaen til samme pris som en rs i god stand tror jeg nesten jeg kommer til og gå for denne neste år. utrolig stilig sykkel da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Om jeg får ninjaen til samme pris som en rs i god stand tror jeg nesten jeg kommer til og gå for denne neste år. utrolig stilig sykkel da Ja, den er veldig stilig! Og hvis du i tillegg ikke har kjørt noe større sykkler før vil ikke savnet om å ha noe større være der fra dag 1. Uansett hvilken sykkel du går til tviler jeg på at du vil angre på det. Begge sykklene er gode førstegangssykler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå