tv-freak Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Dette er vel en god idè: Kontakter/tilbydere: www.osei.no og www.rackshack.net Man kjøper en rackserver på Rackshack.net til 99$ = ca. 800kr mnd. Da har man 60gb hd og 400gb transfer. Første mnd blir da 99+99=198$ = ca. 1600kr utlegg selv. Man finner kjøpere og selger til disse prisene: 1gb hd, 6gb transfer og et .no, .com, .net eller .org til hver kunde. 1. mnd for kunden: Osei domene og Rack plass = 122kr og 20kr = 142kr. 2. mnd for kunden: Osei domene og Rack plass = 21kr og 20kr = 41kr. 3. mnd for kunden: Osei domene og Rack plass = 21kr og 20kr = 41kr. o.s.v. Hvis man greier å selge dette fra dag 1 så tjener man 593kr per pers i året. Det vil si 35580kr i året hvis man fyller hele hd'en. Tjeneste på 35580kr minus utlegg på 1600kr selv blir 33980kr i året tilsammen i fortjeneste. Du tjener mye og alle som har plass hos deg får det til en billig pris, jeg har ikke sett det billigere noen andre steder. Det er en vinner-vinner situasjon. Serveren går kanskje litt tregt men det tror jeg skal holde. MEN serveren må støtte alt, det vil si: Ubegrenset e-mail og rekke andre finnesser, men gjør den det? Det er den siste brikken jeg ikke har funnet ut ennå. Så hvis mine beregninger stemmer så har man mulighet til å tjene 33980kr i året! Kan noen se om det stemmer sånn nogenlunde? Det over stemmer ikke helt. Man man må regne med pengene som går til osei. Og man kan sikkert heve prisen i tillegg litt. Og den amerikanske prisen må være uten ekstrakosnader. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hvorfor nevner ingen www.nordkapp.net ? .no domene. JA. Helst over 100mb. 150MB Ubegrenset trafikk. 5GB Min. 20 mail. ubegrenset Helst 10-20 subdomener. 20 Helst mysql. JA Må ha PHP. JA 75kr måneden + domene. 24/7 support på telefon - pluss du kan få hjelp på mirc. Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 GeeZuZz: Supert, når jeg begynner med hoste for andre og slikt så kommer du med en midt i blinken. Jeg får heller avansere til Rackshack hvis det blir større. Men, inkluderer 75kr mnd domene? Så det blir ingen andre kostnader enn 75kr mnd, hvis jeg registrerer meg idag? PS: Har forandret litt på regnestykkene på forrige post, de stemte ikke helt. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Det der tror jeg koster veldig mye mer enn det smaker. Tror ikke du er helt klar over hvor mye jobb det er å hoste (eller være re-seller). Det er du som må ta deg av all tech biten, og alle henvendelser etc. 35.000,- i året for det er jo nothng. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Nei, det er litt overkill å leie en dedicated server. Du skal få solgt det videre også. Og jeg er enig med han som påpekte at det er *mye* jobb, ikke minst med tanke på at du sitter i Norge. Dersom du trenger hjelp så vil det koste deg dyrt å få en tekniker/admin fra Rack Shack til å hjelpe deg. En løsning du heller bør se etter er såkalte "managed servers". Her vil selskapet som eier serveren i mye større grad stå for selve driftingen. prisene blir høyere, men det er en langt bedre idé. Når det gjelder priser. Det som koster i denne bransjen er overføring. Søker du på nettet vil du finne mange tilbydere som gir deg 20GB overføring og 5GB harddiskplass for $10-15 i måneden. Det du skal være klar over er at overføring koster. De selskapene som gir dette tar en kalkulert risiko: husker du Uniwebs "ubegrensede" overføring? De VET at de aller fleste kundene aldri vil bruke mer enn 1-2GB/mnd. Så da kan de lett gi "ubegrenset". Men de har en grense, de vil bare ikke gå ut med den. Og lei heller domenet ditt selv, ikke ta det gjennom et firma som gir det "inkludert i prisen". Problemet er at de da vil sitte på det navnet selv. Dvs. at du får bruke det, men de registrerer det på sitt eget navn. Hva kan skje? 1) Du vil bytte webhotell, men de nekter deg å ta med domenenavnet 2) Siden blir en dundrende suksess og de tar over selv. I begge tilfeller sitter du igjen med lite/ingenting. Det er ikke verdt det, med tanke på at du kan registrere et .com/.net/.org for 70 kroner. Og da har du kontrollen over det, du kan bytte webhotell så mye du vil. Bare husk på å betale registreringen hvert år... swanky Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Fra nordkapp: -......... -.......... -............ -........ Alt dette for kun 75 kroner inkl. mva. pr. måned. I tillegg kommer avgift for domenenavn dersom dette bestilles gjennom oss.Du finner komplett prisliste for domenenavn i menyen til venstre. Betyr det at jeg må bestille .no domene i tillegg. I så fall gjør jeg det fra osei.no For jeg da med domenerettighetene, mailadressene "[email protected]"? Blir det som om domene og webhotell hadde vært samme sted? Hvis jeg da bestiller webhotell hos nordkapp og domene hos osei så blir det slik: Hvis jeg betaler alt på en gang = 1272kr. Delt ut på 12 mnd = 106kr. Dette er vel greit? Burde jeg gå for dette? Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Blir det som over? Blir det ikke noe tull med subdomener: sub.domene.no Og med mailen: [email protected] Selv om jeg hoster domenet et annet sted? Dessuten er jeg litt skeptisk til Nordkappnet. Noen andre i samme prisklasse med samme muligheter? Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Nå fant jeg den bra sammensetningen, hva burde jeg gå for?: Alternativ 1: Bestille webplass og .com domene herfra til 39kr mnd. http://www.qxl.com/cgi-bin/qxlhome.cgi/NO/...96284/_42838567 Og .no domene fra osei.no Da blir prisene slik: ca. 900kr det første året deretter 715kr året. Alternativ 2: Bestille webplass og .no domene herfra til 99kr mnd. http://www.qxl.com/cgi-bin/qxlhome.cgi/NO/...96462/_42838570 Da blir prisene slik: 1188 det første og påfølgene år. Hva burde jeg gå for? Husk at med den første får jeg to domenenavn og det er billigere. MEN, går det da å få [email protected] på mailen på alternativ 1(EDIT: denne var feil, er nå riktig)? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg har det samme som i alt. 2 og er veldig fornøyd. Ja, du kan få så mange email adresser du vil på den formen du skriver. Jeg tror ikke du kan få mailadresser på subdomenene. Alt. 1 er fra samme selskap så serverne blir ganske like på de to (hastighet osv...) Lenke til kommentar
Noiseless Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Ville bare komme med min egen lille erfaring med norcomp, da jeg var en av de første kundene der. Har fått utmerket service og det har ikke vært noe problemer med hostinga. Kan anbefale dette webhotellet til alle både i forhold til pris og produkt. Dessuten kan man få skreddesydd hostinga etter eget ønske Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 swanky: Hva syntes du om dette? Du har hjelpet meg så langt, burde jeg gå for alternativ 2? Det er nok det jeg kommer til å gå for, vil bare vite hva du og de andre her syntes om den. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg kan jo gi deg noen råd: 1) Ikke kjøp disse pakkene på QXL - jeg ser ikke en gang hvilket selskap det er som selger de pakkene du refererer til 2) Har du tilgang til kredittkort? I så fall kan du plukke opp et .com for 60-70 kroner på www.stargate.com 3) Plukk et webhotell fra et selskap som du ser at folk er fornøyd med - flere har allerede gitt deg tips i denne tråden. swanky Lenke til kommentar
Avale Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Bruker www.enterweb.no Blir litt gratis reklame for de, men de fungerer bra så......... Dette er inkludert: 220 Mb hardiskplass Praktisk talt ubegrenset overføring pr måned (8 GB) Ubegrenset antall e-post adresser Webmail Proff mailingliste Webbasert mail administrasjon 10 ftp kontoer 10 Mysql databaser phpMyAdmin - Webbasert administrasjon av Mysql 10 subbdomener 30 parkerte domener Php med mange opsjoner Perl med mange moduler Python - både 1.5 og 2.2 XLWEB pakken koster kr 1188 pr år og inkl 220 MB hardiskpass og praktisk talt fri overføring (8 GB pr måned). XLWEB kampanjen gir 2 års tjeneste for kr 1188,- Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 Hvis man ser på karakterene til selgeren så er det mye bra. Og det nevnes også at det er på servethworld sin server i karakterboka. Jeg har veldig lyst til å gå for dette, men må bare spørre selgeren om fakturaen og litt andre ting. Se f. eks. her http://www.qxl.com/cgi-bin/qxlhome.cgi/NO/...96284/_41679101 Det er mange kjøpere på auksjonen på denne rett over og den lenger opp på siden her, kan så mange ta feil? Det siste jeg har lyst til er å bli loppet for penger over nett. Jeg har litt vanskligheter med å finne mailadressen hans på siden. Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 www.schiba.net er ganske nytt.. bare fant det et sted.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå