tv-freak Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Lurer på om noen vet hvor jeg kan ha hjemmesiden min for ca. maks 100kr mnd/1200kr året. Mine kriterier: .no domene. Helst over 100mb. Ubegrenset trafikk. Min. 20 mail. Helst 10-20 subdomener. Helst mysql. Må ha PHP. Noen som vet om den billigste webplasstilbyderen til dette? Det kan være sammensatt av et domene her og webplass der hvis det blir billigere. Skal opprette denne siden i løpet av denne måneden. Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg kan hoste for deg da jeg snart får 10mbit lyse bredbånd! Hvis lyse hadde tillat dette da. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 www.bkmedia.no www.webdeal.no Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Pluto: Har du i det hele tatt lest posten min. Du bare ramsa opp to webplasstilbydere du kom på i farten. Har vært på begge de før jeg satt opp denne posten. Er det noen som vet om steder man kan få tak i webplass med kravene ovenfor? Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg er veldig fornøyd med denne fyren... Inder, but he RoXX! http://nuke.dr2.net/ Obi Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Du må bare sjekke denne siden: http://www.norcomp.no/ Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Du kan jo se etter selv her. Alle de skal være gratis, så det spørs om du finner noen raske sider. Her finner du også noen sider. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 I og med at "ubegrenset trafikk" ikke eksisterer, så hadde det jo hjulpet om du faktisk sa hvor mye overføring pr. mnd. du EGENTLIG trenger. 5GB? 10GB? 50GB? 100GB? Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Takk for svar. Jeg mener ubegrenset traffik à la UniWeb http://www.uniweb.no/webpakker.html. Ubegrenset overføring - ingen grense for antall MB oveført pr. mnd.! Lenke til kommentar
swanky Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Takk for svar.Jeg mener ubegrenset traffik à la UniWeb http://www.uniweb.no/webpakker.html. Ubegrenset overføring - ingen grense for antall MB oveført pr. mnd.! "Ubegrenset overføring" eksisterer ikke. Ikke hos Uniweb heller, se bare hva som står i tjenestevilkårene deres: "Der kundens websider genererer mer trafikk enn det UniWeb anser som normalt, tatt i betraktning den løsning som er valgt, forbeholder UniWeb seg retten til å sette ned hastigheten til det aktuelle webhotell." Så det er ikke for å være ekkel at jeg spør hvor mye du egentlig trenger. Det er for å gi deg gode tips. Hva skal du bruke webhotellet til? En helt vanlig nettside? Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 swanky: Okey, da så. Da vet jeg det også. Jeg hadde tenkt jeg skulle lage norges mest besøkte startside. Men men, hvis webhosterne skal være så sleipe så får jeg vel lage en portal for de jeg kjenner. Svaret på spørsmålet ditt: En portal. Helst for så mange som mulig. Kanskje den vokser over tid eller fiasko, det for man se. Derfor ubegrenset trafikk. Norcomp.no så veldig fristene ut: AKTIV 98.- mnd Alle priser inkl. mva http://www.norcomp.no/oversikt.html Mine kriterier: .no domene. JA, ser sånn ut. Helst over 100mb. JA Ubegrenset trafikk. JA Min. 20 mail. JA Helst 10-20 subdomener. JA- tillegg i pris Helst mysql. JA Må ha PHP. JA Du som er experten kan du se noe negativt til Norcomp.no? Lenke til kommentar
Chief Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 www.numberonehost.com har jeg, og jeg har 1GB diskplass, men ikke ubegrenset trafikk (5GB pr/mnd, er jo 5 ganger mere enn Telenor tilbyr til sine bredbåndskunder, men men..) Kunne velge .no domene, men det koster mere i måneden, ikke pga numberonehost, men pga den norske stat, eller hvem det er som grisker til seg de ekstra kronene. Ellers så er det bra støtte for resten av kriteriene dine. Bare gå inn på QXL.no og søk etter domene, da kommer det opp en del der. Så finner du nok det du er ute etter! Det gjorde jeg! Betaler 39kr måneden, og det er ikke mye for .com domene og 1GB webhotel med hosting innenfor det meste, ingen grense på e-postkontoer eller subdommener. PHP og MySQL +++ Har ikke giddet å mekke side enda, men det kommer nok sikkert! Satt å dilla med en server idag! Så hvem sa at det ikke er mulig å surfe på trådløst bredbånd med mere enn 1 maskin (uten at du kjøper det AP og får en direkte link!). Jeg hinter da selvsagt til de som leverer båndet (de sa at det ikke skulle være mulig å få surfet med mer enn 1 maskin, hehe, der fikk de den). Fornøyd med min PC nr. 2 ASUS A7V8X GE. XP1800+ TwinMos 256MB PC3200 m/Winbond Sapphire Radeon 9100 Creative SB Live! 5.1 IBM 60GB disk det var det jeg hadde liggende! -Chief- Lenke til kommentar
swanky Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 OK, da kan jeg ikke hjelpe deg. Spesielt hvis budsjettet er 100 kroner i måneden. Dersom du er seriøs, så kan du jo ta en titt på www.rackshack.net - du kan leie en server m/400GB overføring/mnd. for $99. Det er en GOD pris. Men ubegrenset er det som sagt ikke. Alle selskaper som sier at de har ubegrenset vil ha en eller annen grense for hva de anser for å være "normalt". Jeg har personlig funnet ut (the hard way...) at det er mye enklere å forholde seg til selskap som sier rett ut hva de gir deg. Lykke til! Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 swanky: Hva hvis jeg starter med Norcomp.no og blir det større får jeg se om jeg bytter til Rackshack.net, det er vel en god plan? Hvis Norcomp.no er det, det ser ut som...... Kan du titte litt på norcomp.no? Lenke til kommentar
eobns1 Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 www.osei.no Kjenner fyren, her kan du komme til en løsning som passer deg. Prisen er lavere enn du kanskje tror... Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Servetheworld har tilbud på QXL. Eneste ulempen for deg er at det er 5GB/mnd, men ellers har den alt. Koster 99,- pr mnd. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 De ser helt greie ut, men jeg kjenner ikke til selskapet. Personlig har jeg brukt et amerikansk selskap som heter Dixiesys siden januar i fjor. Var litt nervøs med tanke på hastighet, og delvis det å gi fra seg kredittkortdetaljer på nettet til et selskap jeg ikke viste så mye om. Men de har imponert meg. Gary, som styrer bedriften, er en VOKSEN person (med kone, barn og hele pakka!) og har det som jobb. De få gangene nettverket har vært nede har jeg fått beskjed på epost i forveien, og det har dreid seg om flytting av servere og oppgradering. Nå har han delt selskapet i to: - www.dixiesys.com som tilbyr litt dyrere hosting for de som trenger å bli holdt i hånda - www.8-95.com som er litt mer rett på sak. Anbefales dersom du er interessert i å lære litt underveis. Jeg bruker denne selv Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Så litt rundt på norcomp.no: Treff på side/Månede Ubegrenset, http://www.norcomp.no/oversikt.html MEN 5 gb trafikk, http://www.norcomp.no/hosting.html Luringer. Ok, hva hvis jeg går for 5gig mnd. Hva gjør de da når det er brukt opp? Stenger siden? Hva må jeg gjøre for i så fall få mest ut av dette, få sidene til å bli så små som mulig (størrelse på filen)? Skulle vunnet i lotto, kjøpt meg en plass på NIX for ca. 40000 året, den heavy pc'en, og hosta bare for oss to, swanky. Det hadde vært noe. Da gjør jeg det. Må bare vinne i lotto først.......... Lenke til kommentar
swanky Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 For å si det sånn: jeg ville holdt meg unna alle som i det hele tatt lefler med "ubegrenset" i noen som helst sammenheng. Og jeg tror du kommer langt med 5GB dersom du bare skal ha en nettside, og ikke noen form for nedlasting. Jeg har webhotell for en del mennesker. Mange av dem ba om "masse" transfer, men de bruker stort sett under 1GB i måneden. Siden jeg har en del domener så har jeg en reseller-konto, dvs. at jeg selv kan sette opp webhotell for domener. I utgangspunktet var dette tenkt for min egne del, men jeg fant fort ut at jeg hadde en masse plass og transfer som jeg ikke trengte. Bare spør dersom det er noe du lurer på! swanky Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 http://www.activemedia.no/nyheter.php Se på den siden, de oppgradere serverne til 2,4 mhz. Sjohei, det var raskt. Hva hadde de før da? (ja vet det er skrivefeil, morsomt da) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå