Birkin Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Har tenkt til å gjøre en investering i PSP, nemlig Slim utgaven. Jeg skal ikke bruke den hemningsløst mye, vil bare spille og være borti de forskjellige Metal Gear titlene (hvertfall Portable Ops og Graphic Novel) og har lest at man kan koble PSP'n opp mot PS3 så man kan spille på storskjerm. Anbefales oppkobling mot TV? Isåfall, hvilken kabel er et godt kjøp? Trenger jeg noen minnekort, selv om jeg ikke skal være borti så mye anna enn Metal Gear? Er det noe ekstra som anbefales? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Tror ikke du kan koble PSP opp mot PS3 for så å spille på storskjerm, men du kan koble PSP opp mot PS3. Da styrer du PS3 på PSP, du kan se på filmer, høre musikk, se på bilder og spille PS1 spill som ligger på PS3, du kan også surfe på nett via PS3. For og koble PSP til storskjerm trenger du en kabel, en slik en (finnes også i compositt versjon hvis din tv ikke støtter component) Følger med et minnekort på 32mb når du kjøper PSP, men vil anbefale deg og kjøpe et større et siden de er så billige og du da har plass til musikk, bilder, filmer og ps1 spill du kan laste ned fra psn store på din PSP. Minnekort (finnes sikkert billigere også) Lykke til Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Kult. Tror jeg jeg gjør innkjøp av PSP og Portable Ops først av alt. Blir PSP på storskjerm omtrent som PS2? Altså med litt "jaggies" her og der, eller er det forbedret eller verre? Hva vil du selv anbefale, spille på PSP skjermen eller koble opp mot TV? Og sist, men ikke minst, hvor mye plass tar de fleste 'saved games' på PSP? Takker for svar! Lenke til kommentar
ketilkn Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 har lest at man kan koble PSP'n opp mot PS3 så man kan spille på storskjerm. Du kan spille PSP på storskjerm ved å kjøpe en PSP-component-kabel. F.eks gamezone.no har slike. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Kult. Tror jeg jeg gjør innkjøp av PSP og Portable Ops først av alt. Blir PSP på storskjerm omtrent som PS2? Altså med litt "jaggies" her og der, eller er det forbedret eller verre? Hva vil du selv anbefale, spille på PSP skjermen eller koble opp mot TV? Og sist, men ikke minst, hvor mye plass tar de fleste 'saved games' på PSP? Takker for svar! Har ikke prøvd og koble psp til storskjerm bare hørt at det lar seg gjøre, så det kan jeg desverre ikke svare deg med. En psp savegame tror jeg tar mellom 1 - 7 mb, du burde få plass til noen på et 32 mb minnekort hvis det er det du tenker på Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Tenkte på det siden jeg ikke har tenkt til å kjøpe flust av spill til PSP enda, if ever, så vet ikke om det er noen vits for meg å kjøpe et ekstra minnekort. Er interessert i den kabelen, though. Skulle gjerne hatt innspill fra en som faktisk har prøvd det med TV. Takker for hjelpa hittil! Hjalp mye! Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Har selv prøvd God of War med komponentkabelen. Blir et relativt lite bilde midt på skjermen. Grafikken føles omtrent som å spille et PS2 spill på en LCD-TV, men bildet dekker da ikke hele skjermen. Vil nok heller spille det på PSPen enn på TVen for å si det sånn Saves til PSP tar forresten som regel mellom ca 100 KB til ca 1 MB. Sjelden jeg har opplevd noen som er høyere enn 500 KB men. Lenke til kommentar
Birkin Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Kult, trenger ikke punge ut med mer penger da Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Zaplame Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Det finnes jo homebrew som lar deg få full skjerm da. Blir relativt treigt da men. Lenke til kommentar
Marius88 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg fikk ikke med noe minnekort til min PSP Slim. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 jeg fikk heller ikke no minnekort, men samma det, jeg anbefaler deg å skaffe final fantasy crisos core, meget bra spill, og utnytter grafikken en god del. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Har selv prøvd God of War med komponentkabelen. Blir et relativt lite bilde midt på skjermen. Grafikken føles omtrent som å spille et PS2 spill på en LCD-TV, men bildet dekker da ikke hele skjermen. Vil nok heller spille det på PSPen enn på TVen for å si det sånn Saves til PSP tar forresten som regel mellom ca 100 KB til ca 1 MB. Sjelden jeg har opplevd noen som er høyere enn 500 KB men. Hm, se her da: Ser jo ut til å være fullscreen det der? Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 UMD filmer kjører fullscreen ja. Men hvis du ser når han spiller Tekken så blir det svart kant rundt bilde uansett. Kan få det til å se ut som tilnærmet 4:3, men da vil jeg heller si det er bedre å spille på selve PSPen. Man trenger forresten komponent kabelen for å kunne spille spill på tven. Med kompositt og s-video kan man bare se filmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå