Gå til innhold

Ny pc skal anskaffes (sff) passer dette sammen?


Anbefalte innlegg

hei skal nå fixe meg en ny pc som skal stå i stuen, denne skal kobles opp mont en 42" lcd-tv. har et litt stramt budsjett så helst ikke så mye over 5000,- dvd-rom og harddisker har jeg fra før av..

 

i og med at denne skal stå i stereobenken er størrelsen av betydning har i dette tilfellet funnet ut at sff er veien og gå.. har laget et lite oppsett som jeg tror jeg vil bli fornøyd med.. pc'en skal brukes mest til web, multimedia og spill...

 

men det jeg lurer på er: vil dette skjermkortet gå greit inn idette kabinettet med dette hovedkortet eller vil det bli for trangt??

 

er det en annet oppsett som vil være mer fordelaktig???

 

-her er oppsettet:

 

Oppsett..

 

 

 

Mvh:

 

Christopher larsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående str på om ting vil passe i kabinettet kan jeg ikke svare på. Men kan komme med litt konstruktivt til oppsettet. Først og fremt er 750w ALT for mye effekt for det oppsettet, den strømforsyningen der kunne dratt quad cpu og SLI. 500-550w holder, ønsker du sli ved seinere anledning kan 600w være greit. Anbefaler enten Corsair eller Mist.

 

Intel har nok fortsatt ballegrep på AMD så du bør gå for en C2D E8200, den tar til og med Phenom 9850. Se test anandtech.com

 

På skjermkort fronten ville jeg gått for klassikeren 8800GT, du sparer vel rundt 3-400kr på å velge det alternativet og taper omtren 3-4fps i spillytelse.

 

Minnebrikkene derimot er helt greie, det finnes helt sikkert noen til samme pris som yter en promille bedre men det ville tatt sin tid og finne i ram-jungelen.

Lenke til kommentar
heey, høres veldig bra ut, da tror jeg at jeg skal revurdere oppsettet ja..

 

hvilket microATX hovedkort er mest aktuell nå for tiden da?? hvilket chipsett bør jeg gå for?? er litt utatert på hw-fronten for tiden...

 

takker for raskt svar :-)

 

Vel, brikkesett på microATX hovedkort er så annerledes en ATX hk, så jeg har rett og slett ikke roen på det området, beste jeg kan anbefale er å sjekke ut tester på nettet, bruk google og ordet review flittig.

 

Angående PSU'en er den ikke det beste valget, men det er en grei PSU utifra de testene jeg fikk skumlest gjennom. Og til den prisen burde den gjøre jobben.

 

Ellers ser dette oppsettet strålende ut med E8400 og 8800GT, så får du bare håpe på svar fra en som har peiling på microATX om dette ser bra ut på et microATX kort. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...