AI Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Vudreder om jeg skal ha ny kjøler. Jeg har en coolermaster kjøler av alluminium og synnes denne er litt "slapp" da min AMD t-bird 1,4 GHz ligger på ca 60 idle og 64 load. Vill en ny kjølereibbe av kobber være noe som hjelper eller skal jeg gå for en ny vifte ( eventuelt en Paps 80 mm vifte) og bruke en funnel (tror det heter det) på min gammle coolermaster kjøler? Sunnes det er litt dyrt å bruke ca 400,- på for eks. en kjøler fra Swifttech. Takker for ett svar... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Tjener nok mer på å kjøpe helt ny vifte. Hva med en zalman vifteformet vifte (husker ikke navn). Kjøler ikke sååå bra, men er veldig stille og sinnsykt stilig Lenke til kommentar
theyoytoy Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Har Zalman sin 6000CU, rent kobber. Den ser ut som en vifte. idle ligger på 41 grader, load ligger 4-5 grader over dette. Tror den koster ca 295 med vifte på en eller annen nettbutikk. http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet182.htm Lenke til kommentar
Jibril Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Er enig med Josten... den heter forresten Zalman CNPS6000CU. har hørt at det kan lønne seg å feste en shim til CPU først... har lest et sted at det ikke skal mer enn litt ujevnt trykk på CPU, så kan den bli ganske så ubrukelig! :o er ikke kjent med AMD, men jeg har lest det i et datablad, så da tenker jeg det stemmer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå