Gå til innhold

Dør automatikk med ETS3 (logikk modul)

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har programmert en logikk modul til siemens i ETS3

Problemet er kort fortalt:

Jeg har to rom som har to separate lys soner mellom disse rommene er det en skyvedør. Når denne skyvedøra åpnes skal begge rommene fungere som ett rom med 2 separate lys soner

Dette var den korte versjonen ;)

Håper det er noen kloke hoder der ute!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å koble sammen utgangene via en vippe i døren, men ville heller satt en bryter da du ikke alltid har skyvedøren fullt åpen eller helt lukket...

* Døren er oppe = det er forbindelse mellom utgangene. PIR'ene detekterer bevegelse i sin sone og tenner da begge sonene

* Døren er lukket = PIR detekterer og tenner bare sin sone...

Sjekk Siemens sine nettsider etter brosjyre og hjelpefiler

eksempelvis http://www.automation.siemens.com/et/gamma...rt/ets_soft.htm

Endret av icer
Lenke til kommentar

Ble veldig kortfattet i min første post her!

Disse to rommene har 2 separate lys soner når skyvedøra er lukket. (Altså 2 soner i det ene rommet og 2 i det andre rommet)

Hvert rom har en 2 kanals bryter.

Når skyvedøra er åpen skal begge rommene fungere som et stor rom med 2 soner.

Altså begge bryterne skal fungere helt likt når skyvedøra er åpen.

Det skal også sies at det er brukt DALI armaturer som blir styrt av en siemens DALI gateway

Endret av hojo
Lenke til kommentar
Hva med å koble sammen utgangene via en vippe i døren, men ville heller satt en bryter da du ikke alltid har skyvedøren fullt åpen eller helt lukket...

* Døren er oppe = det er forbindelse mellom utgangene. PIR'ene detekterer bevegelse i sin sone og tenner da begge sonene

* Døren er lukket = PIR detekterer og tenner bare sin sone...

Sjekk Siemens sine nettsider etter brosjyre og hjelpefiler

eksempelvis http://www.automation.siemens.com/et/gamma...rt/ets_soft.htm

Takk for svar!

Jeg har lagt til litt mer info som du kan se!

Jeg skjønte ikke helt den første setningen din så hvis du kunne ha utdypet det litt mer hadde det hvert supert;)

Lenke til kommentar

Du får trøste deg med at jeg sitter her med akkurat samme problemet som deg. Men bruker produkter fra Hager og Gira. Har pratet med han som vistnok skal ha mest peiling på KNX\EIB programmering her i landet og selv han klør seg i hodet!

Lenke til kommentar
Du får trøste deg med at jeg sitter her med akkurat samme problemet som deg. Men bruker produkter fra Hager og Gira. Har pratet med han som vistnok skal ha mest peiling på KNX\EIB programmering her i landet og selv han klør seg i hodet!

Hvem er det du har snakket med da? Snorre Malvik?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
Jeg prøver igjen. Er det noen som kan eller har en hvis anelse?

Hei. Hvis du ikke har fått løst saken din, så kan jeg anbefale en veldig enkel og rimelig løsning fra Hager. Det er en liten 1 moduls logikkmodul (TK016). Den har jeg brukt ved flere anledninger for å lage funksjoner slik du beskriver. Dette er en "eldre" type modul som trenger dataskinne med en forbinder for å fungere. I tillegg er den veldig enkel å sette opp :thumbup: Kan også brukes med både ETS2 og ETS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...