Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

slapp og rar etter joggetur på morrakvisten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har vel slitt deg ut da. Det beste du kan gjøre nå er å roe ting helt ned, og få i deg plenty med næring. Men hvis du er helt kjørt tviler jeg på at du vil være helt i hundre når du skal spille kamp.

Skjer dette hver gang du jogger på morgenen, eller bare en gang i blant (skyldes nok en kombinasjon av for lite mat og for mye trening), evt at du rett og slett overstiger din egen treningstoleranse).

Lenke til kommentar

Du må spise, Skarpengland! Det at du skjelver, kan tyde på lavt blodsukker og at kroppen skriker etter energi i form av næring. Jeg håper du spiser!? Prøv å slappe av litt på sofaen og spise et godt smørbrød. Nå er vel kampen over, men helt generelt gjelder det at du sliter ut kroppen og kjenner det slik du gjør nå, dersom man spiser lite og trener mye. Du er dessuten i vekstperioden og må ha næring for å utvikle muskler og kropp. ;)

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar
Du må spise, Skarpengland! Det at du skjelver, kan tyde på lavt blodsukker og at kroppen skriker etter energi i form av næring. Jeg håper du spiser!? Prøv å slappe av litt på sofaen og spise et godt smørbrød. Nå er vel kampen over, men helt generelt gjelder det at du sliter ut kroppen og kjenner det slik du gjør nå, dersom man spiser lite og trener mye. Du er dessuten i vekstperioden og må ha næring for å utvikle muskler og kropp. ;)

slapp av, jeg spiser..jeg går ikke rundt og sulter hvertfal;)

jeg bare syns det var veldig rart at morgenjoggen påvirket meg.

men senere utpå dagen idag, så jogget jeg eksakt samme løypa, og hadde ingen problemer med å løpe 10 ganger opp en bakke litt senere (hurtighetstrening anbefalt her inne)

så "problemstillingen" ligger vel i at jeg vil vite hvorfor kroppen min ikke klarer så mye om morgenen...

Lenke til kommentar

Fint å høre at du ikke ønsker å sulte bort musklene du har(for deretter å herpe forbrenningen)! :)

Ja, det kan nok stemme at formen din om morgenen påvirkes av at du fremdeles er i "sovemodus", og at kroppen da trenger å våkne før du begynner med noe så anstrengende som en joggetur. Dersom du ikke har spist frokost før du mosjonerer, har jo kroppen ikke fått energitilskudd på lenge, noe som ytterligere kan forverre situasjonen.

Lenke til kommentar
Fint å høre at du ikke ønsker å sulte bort musklene du har(for deretter å herpe forbrenningen)! :)

Ja, det kan nok stemme at formen din om morgenen påvirkes av at du fremdeles er i "sovemodus", og at kroppen da trenger å våkne før du begynner med noe så anstrengende som en joggetur. Dersom du ikke har spist frokost før du mosjonerer, har jo kroppen ikke fått energitilskudd på lenge, noe som ytterligere kan forverre situasjonen.

jeg spiste 2 smørbrød og 2 dl melk før joggeturen som gikk 2 timer etter frokosten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...