Gå til innhold

ATI RADEON ????

Johnx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min Compaq MV700 skjerm går på 1280*1024@60hz fint... syns alt annet blir for stort...  

edit: småstygg skriveleif..

Med 60 Hz, så DREPER du øynene dine! Ikke mye bra det

Er det ein påstand som du har kommet på eller har du "peiling"?

Syns ikkje det flimrar noko som helst eg...

Lenke til kommentar
Min Compaq MV700 skjerm går på 1280*1024@60hz fint... syns alt annet blir for stort...
Med 60 Hz, så DREPER du øynene dine! Ikke mye bra det

Er det ein påstand som du har kommet på eller har du "peiling"?

Syns ikkje det flimrar noko som helst eg...

Vel, du skader ikke øynene eller fremkaller sykdommer. Du fremkaller bare hodepine og migrene. Og om du allerede har epilepsi, så kan det fremkalle et anfall.

Hvor plagsom flimringen kommer an på flere ting. Bla. øynene og alder til den som bruker skjermen. Barn blir mye lettere plaget enn eldre (nesten sammenlingnbart med høyfrekvente lyder) Og så kommer det an på hvilken fosfor som er brukt i billedrøret. Noen typer mister lysstyrke raskere enn andre typer og vil dermed lettere sees som flimring.

Har du noen gang prøvd å gå i en TV-butikk og se på alle skjermene samtidig og så tygger på noe hardt. Ta med deg en pose potetgull eller knekkebrød og test det. Da ser du sinnsykt lett hvilke billedrør som flimrer mye og hvilke som ikke flimrer så mye.

Lenke til kommentar
Arkitekturen er den samme, men de kjører på forskjellig klokkefrekvens 324/620 og 275/540. Forskjellen er derfor ikke særlig stor, og 9700 er derfor et meget godt kjøp.

hvor mye faller de i pris når ny kortene kommer og når kommer ny korta ut?

Lenke til kommentar
Arkitekturen er den samme, men de kjører på forskjellig klokkefrekvens 324/620 og 275/540. Forskjellen er derfor ikke særlig stor, og 9700 er derfor et meget godt kjøp.

hvor mye faller de i pris når ny kortene kommer og når kommer ny korta ut?

Tja, si det? Vi kan i hvertfall forvente et betydelig prisfall, og forvente at de kommer i butikken om ikke så lenge.. (1mnd?)

PS. Hvis det er noen som vet hvordan aksjekursene endrer seg neste uke eller vet neste ukes vinnertall i lotto, så si gjerne i fra... :wink:

Lenke til kommentar

I og med at prisene til de nye NVIDIA-baserte kortene ser ut til å ligge godt over det 9700pro nå ligger på, vil jeg ikke tro at prisene vil falle dramatisk. Litt, men ikke forvent spottpris.

Min ukvalifiserte analyse i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...