harkizz Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Hei Jeg lurte på hvor finner tegningen til nettsystemet ?? altså der e-verket sitt nett begyner til fordelingene i et hus.. Endret 23. juni 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Deadalus Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Er det fra trafoen som du er koblet til du lurer på ? Skjønner ikke helt hva du spør etter. E-verket som leverer strøm til deg må jo være en naturlig plass å spørre først. Tror ikke de gir det uten vidre Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Ditt lokale e-verk vil jo være den sannsynlige plassen og spørre. Men hva skal du med dette ? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Opplysningene vil oppfattes som sensitive og vil måtte holdes mest mulig hemmelige. Dette grunnet terror og sabotasje. Lenke til kommentar
harkizz Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 jeg mener standard tegningene !! der man ser Ov ,KW trafo og fordelingnettene ikke mitt nettsystem!! men, det vanlige hvordan det ser ut .. håper dere skjønte det Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Og igjen spør jeg, hva skal du med det ? Og igjen svarer jeg: Ditt lokale e-verk. Det nordiske hovednettet kan du finne et bilde av her: http://www.nordel.org/content/Default.asp?PageID=208 enten i jpg eller pdf format. Lenke til kommentar
harkizz Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 jeg tror dere skjønner ikke det eller så forklarer jeg helt elendig Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Tenker du på selve symbolene, som du i et design program kan sette sammen til å lage et "tenkt" nett ? Lenke til kommentar
harkizz Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 jaaaa ! der man ser trafo går vidre til kw også til ov , jord, også inn i huset men de forskjellige kursene med symboler ja Lenke til kommentar
o0 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 mener du inntaket? eksempel på inntak (tn anlegg), kortslutningsvernet er ikke tegnet inn, det kommer helt først i elverkets boks som står utenfor huset http://www.ge.no/filer/Skisse_inntak_400V-farger.pdf hva skal du med dette egentlig? et lite tips: ikke lek deg i sikringsskapet, hvertfall ikke med dette! Lenke til kommentar
fiskebolle Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 tenker du på hvordan strømmen fordeles fra kraftverket til forbrukerne? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) jaaaa ! der man ser trafo går vidre til kw også til ov , jord, også inn i huset men de forskjellige kursene med symboler ja Enlinje eller flerlinje?. Jeg har laget en tegning selv i enlinje, men den bruker ikke riktige symboler på sikringsmateriellet (da det er vanskelig å tegne detaljer i paint). Endret 27. juni 2008 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
icer Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Tegna denne til en oppgave jeg fikk. Legges dobbeltisolert frem til JF-bryteren Eneste som er foran denne er linja og netteiers KV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå